Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 1:30 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2008 8:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag skulle det bli test av en reparert T-rex 600 og en nybygget T-rex 500 og 700, pluss litt moroflyvning med T-rex 450. Men dagen endte ikke helt som planlagt...

T-rex 450 og 500 fungerte bra, men det ble noe problematisk med T-rex 600 og 700. Motoren på T-rex 700 starta greit, men stoppet raskt igjen. Jeg hadde også glemt hva fabrikkstillet på motoren var, så jeg ga meg forholdsvis fort på det helikopteret. Tar ingen unødige sjanser.

På T-rex 600 fikk jeg problemer med throttel, det virket nesten som at selve tønna i forgasseren låste seg flere ganger. Og jeg hadde også en varierende vibrasjon på halen. Så da er det vel bare å sjekke litt videre der også tenker jeg...

Pett4 og Håvard tok også turen, men jeg tenkte de kunne skrive sitt eget innlegg. De skulle kjøre litt båt etter vi var ferdige med flyvninga, og da skjedde det jo litt forskjellig.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2008 9:35 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Joda, været var iallefall fint!!!

2 harde møter med gresset for Gemini-flyet mitt, ingen store skader.
Trex 450 fikk flydd ca 4min idag, men er veldig store vibrasjoner i det. Må sjekke over hele saken før jeg tar noen nye turer med det. Knakk understellet når det gikk i bakken, men ingen andre skader slik jeg kan se. Tror forresten ikke batteriene mine er gode etter litt bruk i bilene mine. Tror det blir nytt innkjøp av batterier KUN til heli/fly.

Og så til båt-turen :lol:

2 Blackjack 26 BL utpå vannet for litt Racing. Fikk kjørt endel før plutselig Båten til Håvard havnet opp/ned i vannet litt utpå. Gummibåten var selvfølgelig ikke med denne gangen, så da ble det svømmetur på Håvard. Mens han gjorde seg klar til svømmeturen skulle selvfølgelig jeg leke meg litt, og det endte selvfølgelig også opp/ned :oops:

Bilder kommer nok med Håvard svømmende med 2 båter i hendene......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2008 10:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hehe hørest ut som at dere har hatt ein uber morsom dag idag. angrer "litt" på at eg ikke var med innover. men på den andre sida så angrer eg ikke i det heile tatt. har hatt det kjekt her heime i kalde omgivelser mens det har vært oppunder 28 grader i skyggen ute.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2008 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Pett4 skrev:
...men ingen andre skader slik jeg kan se. Tror forresten ikke batteriene mine er gode etter litt bruk i bilene mine. Tror det blir nytt innkjøp av batterier KUN til heli/fly......


Når du nå sjekker helikopteret ditt, så må du være kritisk til hver eneste del, spesielt delene som er i bevegelse..... :)

Og angående batteriene, god ide. 3 minutter flytid på T-rex 450 er for dårlig. Jeg skjønner at det er lett å falle for fristelsen, men stick to the plan... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 31, 2008 11:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hadde en meget fin dag til Steindalen. Artig å se t-rex 500 i lufta, men som stressballen sa, en liten nedtur at ingen av dei store dyrene funka..

Når det gjelde båtturen skal eg prøve å få lagt ut eit par bilete i kveld.. Var kanonfett å kjøre sammen med Pett4 på vatnet.. Fikk du nokken bilde/film av "racinga" Stressballen? :P

Når det gjelde svømmeturen så er det uten tvil siste gang eg reiser på tur uten gummibåten :P
Fra no av blir den en fast følgesvenn :mrgreen:

Men alt i alt en meget fin dag for min del..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Tok nokken daga, men her kjem nokken bilde fra turen vi hadde til Steindalen :p

T-Rex på rekke og rad..
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Og så sjølvsagt nokken bilde når Pett4 og eg hadde en tur med båtane våre :P

Bilde

Bilde

Bilde

Pett4 fikk tømt båten for vatn, og fikk liv igjen i den.. Så her er nokken bilde eg fikk tatt etter han kom seg på vatnet igjen..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 1:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
mange kule bilder her ja=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 1:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, artig! :D

Må bare si at den 500 trexen var blooooodfet!! Såg skikkelig hissig ut :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 9:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hehe, artig! :D

Må bare si at den 500 trexen var blooooodfet!! Såg skikkelig hissig ut :D



Takker :D
Jeg kan konstatere at den er hissig, iallefall når jeg kjører med 100% throttle :)
Den føles dessuten som at jeg flyr et større helikopter, så den blir noe helt annet enn T-rex 450
Jeg modda den litt under bygging, så jeg har bytta canopy, understell, paddles og gummigreiene på selve understellet (de er nå røde for å matche resten)

Men jeg synes selv denne canopyen er meget fet, og dessuten praktisk. Grunnet åpningene foran kommer det til bra med luft forbi batteriene, og det er jo ikke så dumt. Jeg har 2 av dette dekselet, ett til bruk, og ett til utstilling :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Steindalen 30.07
InnleggSkrevet: Man Aug 04, 2008 12:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja jeg synes fargene var dritstilig. Nesten så jeg kommer til å kjøpe heli bare på grunn av det :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC