Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 5:37 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Lør Des 27, 2008 11:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
eg fant ut eg hadde 3 mnd igjen på web plassen min så laster den opp der istedefor så man kan laste den ned..legge ut link når det er klart, men tar nokk litt tid og uploade fordi fila var litt stor.

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 1:14 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe dette ble bare rot, har bare windows movie maker og redigere filmen i så måtte lagre som wmv format så ble noe kornete og merkeli i forand til det i mpeg format på kameraet, men det forsvinne om du har film vinduet ca halve størelsen av skjermen istedefor fullskjerm, skal se om eg får fixa noe i bedre kvalitet i avi eller mpeg format som ikke tar fullt så stor plass senere.
Var mye kul helikopter flyging men vanskeli og filme det når dem flyr langt unna og beveger seg i store hastigheter så eg tok bare med litt av det som var filma i hoveringmodus før dem forsvant uti horisonten.

høgreklikk og lagre som for og laste ned.
:arrow: http://www.kurt-inge.net/RC/nesjane-27-12-08.wmv

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 2:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kult å se så mange folk på Nesjane :D
Og veldig kjekt å få sjå det, når en ikkje hade tid sjølv, så all honnør til Kurt-Inge...


Såg ut som du kjørte ganske heftig blandingsforhold på helikopteret stressballen.. Nesten så eg kunne kjenne godlukta når eg såg røyken la seg over heile området :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 3:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Såg ut til å være ein skikkelig nice dag på nesjane det der. digga mest wheelien til stressballen med bajaen.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 1:12 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Kjekk film :D Lenge siden sist nå....

Hvem var det som fløy sinnsykt fort med fly over veien?? Såg iallefall fort ut på filmen :roll:

Fikk dessverre ikke vært med denne gangen "heller" :cry: , da jeg låg syk hjemme.

Noen nye jeg ikke har sett før, eller var jo de vanlige tilstedet som vanlig.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 1:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kongefilm! Satt her for meg selv å gliste gjennom hele filmen :D Fett å se den bajaen i aksjon ja. Synes ikke det var så mye "bah baah bah baah" -lyd i denne bensineren som andre jeg har hørt, men det har vel kanskje mer med kjørestilen å gjøre, og at det funker å ha full pinne lenge med denne bilens kjøreegenskaper? :P

Såg ut som det var endel folk ja, og det flyet hadde bra driv i den passeringen :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 4:28 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
eg vet ikke hvem som flaug men det for ganske fort ja :D var samme flyet som lettet sekunde før.

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Søn Des 28, 2008 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høyfartspassasjene som ble gjort med det raske flyet var bare helt rått. Kan tenke meg at noen ble gjort 3-4 meter over bakken, og i den farten blir det jo smalt. Imponerende og rått :D

Yallaair og Vector250 har nok noe å bryne seg på her ja, her var det ikke snakk om å bare dingle i lufta med flyet :mrgreen:

Baja 5T gikk på en ny smell, ikke helt uventet. Merket forleden dag at bakakselen på den ene siden hadde fått seg en smell, helt sikkert i sammenheng med delen jeg knakk sist. Så det var den bakakselen som knakk nå etter en noe hard landing på det ene hjulet :oops:

Får ta å justere litt på motoren neste gang, så får jeg nok litt mer respons. Men bilen er helt knall til tross for knekte deler :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 2:23 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Må nesten hive meg på her.
Artig å treffe nye og ikke minst hyggelige rc interreserte folk. Imponert over ytelsene i bilene som var der, er ikke vant å se rc-biler i aksjon, det var iallefall guffe så det holdt.
"drive it like you hate it" -står det i signaturen din Stressballen.! det gjorde du, og det til gangs, inverted hover en liten halvmeter over grusen står respekt av.
T-rex 700'n var det sinnsykt med power i.
Det raske flyet til Jonny er en TWM Barbera Jean med en Rossi .45. Extra'n er fra Precision Areobatics med Axi 2820 og 3s 2500mAh lipo.
Filmen var helt konge den. :)

Mvh. Bjørn Helgås

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 11:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Holder på å laste ned filmen nå, men har god tro på at det "Barbere Jenny" :lol: flyet går fort. Jeg hadde en gang en Rossi 53 og den fikk meg utvist stadion i Eikefjorden (det er helt sant). Sprek sak men du slette tid for et leven den lagde :shock:

Hvilken propell og hvilket turtall snakker vi om her Jonny?

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 12:57 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tror det var en 10x6 eller7 som stod på, burde vel prøvd en mindre med større stigning. Turtallet har vi ikke målt ennå.
Skal fly inne ved Øyrane vgs. i Førde i dag, skal få få gjort noen målinger der om han dukker opp med flyet.
Er det noen av dere som har anledning til å ta turen til Førde i dag, så finner dere oss der.

Vi har også flystripe i Naustdal, ca 15 km. oppover dalen fra sentrum. Skal legge ut noen bilder og litt info derfra i kveld.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 3:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Halloen BGH!
Flott flyving som det står respekt av!! Vi burde definitivt møtes for å fly sammen fremover. Har noen prosjkter som det kunne være artig å prøve på andre områder :mrgreen: Her blir det mye lav 3D pga begrenset mulighet til lave "fly-by" og mye skog hehe

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Tir Des 30, 2008 2:42 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Hei. Ja møtes må vi, og dere er velkommen til flystripa vår i Naustdal. Jeg hadde nettopp skrevet et lengre innlegg som jeg skulle poste her ang. beliggenhet og bilder, men så var jeg ikke inlogget, trykket på forhåndsvis, så forsvant hele driten :shock: . Skal gjøre et nytt forsøk i morgen, har ikke trening med forum-skriving, men skal nok få det til.
Snakkes :)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Tir Des 30, 2008 2:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gjør et nytt forsøk, og etterhvert som du skriver så kan du merke all teksten og høyreklikke, velge kopier, og heller lime inn igjen alt du har kopiert hvis det forsvinner. Jeg gjør det nå som ren rutine hvis jeg skriver innlegg med litt lengde på. Gleder meg til å lese om stripa :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane Lørdag 27.desember??
InnleggSkrevet: Ons Des 31, 2008 2:36 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Hei igjen.

Litt om flystripa i Naustdal. Den ligger på Skaflestad,ca.15km. fra sentrum oppover dalen. Det er en godt brukbar plass
å fly på, men det er en del skog rundt der også desverre.
Vi har fått lov til å rydde unna de trærne som står langs selve stripa, og det blir mye bedre for lave "fly-by"
og 3d flyging etter vi har fått de vekk. Satser på å få gjort det i løpet av vinteren.

Selve stripa var 8x80m. i fjor, men med muligheter til å forlenge om ønskelig. Det er imidlertid en helv... jobb å slå alt
med en liten gressklipper.
Vi flyr også om vinteren der inne og lander på veien hvis det er snø der.

Vil også legge til at det er et digert sandtak like ved der vi flyr, det ligger ved en nedlagt sementvarefabrikk, og
det er liten aktivitet der for tiden.
Med litt godsnakk til resten av grunneierne der inne, så burde det kanskje være muligheter for bilgutta å slippe til der.

Gå inn på, http://www.norgeibilder.no/ Nord 6830715 Øst 336930. Da skal det vise et gult kryss der hvor flystripa er,
zoom ut, da ser dere sandtaket innenfor.

Det er et stykke å kjøre for dere, men en liten positiv ting er at dere kan kjøre over ramsdalsheia siden dere skal oppover dalen likevel.
Vet ikke om det går å kjøre der nå, men til sommeren så blir det forhåpentlig snøfritt.

Har plukket ut noen bilder fra i sommer som viser hvordan det ser ut der inne. Et par av Bjarte sine heli, Jonny sin Edge og min egen Yak.
Vi har også fly i litt forskjellige fasonger, depron og arc plastikk bl.a.

Vil dere komme innover å fly litt en dag været er bra, så avtaler vi det.


Vedlegg:
IMG_0081.JPG
IMG_0081.JPG [ 222.85 KiB | Vist 6862 ganger ]
IMG_0076.jpg
IMG_0076.jpg [ 250.34 KiB | Vist 6863 ganger ]
DSC00954.JPG
DSC00954.JPG [ 212.96 KiB | Vist 6864 ganger ]
DSC00866.JPG
DSC00866.JPG [ 234.41 KiB | Vist 6864 ganger ]
DSC00964.JPG
DSC00964.JPG [ 198.88 KiB | Vist 6864 ganger ]
DSC00938.JPG
DSC00938.JPG [ 209.16 KiB | Vist 6865 ganger ]
DSC00905.JPG
DSC00905.JPG [ 233 KiB | Vist 6866 ganger ]
DSC00943.JPG
DSC00943.JPG [ 230.82 KiB | Vist 6867 ganger ]
DSC00903.JPG
DSC00903.JPG [ 221.49 KiB | Vist 6870 ganger ]
DSC00853.JPG
DSC00853.JPG [ 225.6 KiB | Vist 6870 ganger ]

_________________
Bjørn G.H.
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC