Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 7:24 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 5:31 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 2
Hei alle sammen
Jeg vil begynne med å si at dere har en flott hobby, og et flott forum.
Men.... jeg vil komme med en sterk oppfordring om å slutte å kjøre på flyplassparkeringa.
Vi naboene, ink.meg, synest dette er tilMegetstor sjeanse. Spesielt når det blir kjørt på kveldstid. De naboene som er nærmest til parkeringsplassen er i flertall av småbarnsforeldre, og at barna våkner av RC støy er ikke............ja.....ikke moro :evil:
Ja, mange vil vel si at vi burde være vant til støy, joda det er vi, men ikke de iriterende frekvensersoner.

Synd å komme med slik kritikk, på en flott hobby. Men tenk litt på naboene, det er så mange plasser uten naboer så nær. :?:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 6:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Er det fortsatt folk som kjører nitro-biler på Flyplass-parkeringen?????

El-biler ser jeg ingen problemer med, verken på dag eller kveldstid.....

Kan ikke si at jeg har hørt om noen på veldig lenge som har gjort dette, og tror heller ikke det er noen medlemmer i Sunnfjord RC-klubb som gjør det....

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 6:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
dette høres jo fornuftig ut, men er det nitro eller elektro det er snakk om no?

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 7:02 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 2
Jeg vil nok tro at det er snakk om fuel/nitrobiler, men jeg vet ikke. :!:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 8:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
jeg har heller ikke hørt om noen som driver med nitrobil der oppe!
skal se hva jeg kan finne ut, dette har jo vert oppe i klubben før om jeg ikke husker heilt feil..

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 8:21 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg har vært på flyplassparkeringa noen kvelder i det siste, der er det ingen jeg har sett som kjører med Nitro/fuel biler.
Meg og noen til har kjørt med el biler og jeg vil ikke si at de gir fra seg mye støy.

Men jeg tror nok Nitro/fuerl biler kan være plagsomt på kveldstid ja, men har som sagt ikke sett noen der i det siste.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 8:29 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Kan heller ikke skjønne at el-biler skal høres av naboer der oppe.....

Men fuel-biler høres nok meget godt i hele området der oppe.

Kan jo legge ut på forumet om noen skal kjøre el-bil der oppe en ettermiddag, slik at Turbo kan spisse ørene....
Da kan vi iallefall utelukke el-biler......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Flott at naboene skriver slike innlegg, det er en grei måte å si det på. Personlig oppfordrer jeg folk som bedriver rc til å ta hensyn til naboer, men hvis det er elektro som skaper problemer i dette tilfellet, så har vi et problem. Mange av oss kjører elektro delvis med tanke på at det ikke forstyrrer naboer på samme måte som biler med forbrenningsmotor. Jeg håper det kan klargjøres her om det er elektro eller nitro som skaper problemet.

Det finnes mange delte meninger rundt omkring, og enkelte blir kjeppjaget bare de tar frem en fjernstyrt elektrobil. Det er helt sykt vanskelig å bedrive rc-hobby i Florø idag, og mange som kjører rc har ingen plass å gjøre av seg for å bedrive hobbyen sin. Et felles mål for alle i Florø burde vært å skaffe rc-interesserte et sted de kan være, da løser mange konflikter seg.

Og til de naboene som blir forstyrret, stikk gjerne ned og ta en avslappet prat med de som kjører, prøv å forklare problemet til den som skaper støy på en hyggelig måte. Jeg mener, flott at en skriver innlegg her, men det er ikke sikkert du treffer på dem som faktisk kjører der. Jeg bruker selv parkeringa på flyplassen innimellom, men kun med elektrobil. Jeg er enig i at nitro ikke bør brukes der, men elektro ser jeg ingen problem i, samme hvor det er snakk om.

Hvis elektrobiler er et problem, da bør en begynne å forby folk som hamrer, gressklippere, unger som leker i hagen osv...

Og til slutt:

TIL DERE SOM KJØRER FUELBIL, TA HENSYN TIL NABOER. DET SKAPER BARE MISNØYE OG MOTSTAND TIL RC-HOBBYEN OM LOKALBEFOLKNINGEN BLIR PLAGET. PRØV HELLER Å FINNE STEDER SOM ER MER EGNET TIL Å KJØRE BIL PÅ.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 9:51 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg bor selv i nabolaget, sikkert nabo til turbo, uten at jeg vet hvem han er.. hehe..
Jo det har blir kjørt savage på flyplassen de siste kveldene, hørte den senest i går kveld. Og ja, savage bråker endel...

Men dette har klubben diskutert tidligere på forumet at det er viktig at vi ikke lager oss uvenner, og slik jeg oppfattet det var alle enige i dette. Jeg aner ikke hvem som kjørte men jeg tror heller ikke det er noen i klubben. Samtidig kan ikke vi avgjøre hva den enkelte skal gjøre, men vi oppfordrer til å vise hensyn, spesielt med tanke på støy og sikkerhet!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 9:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vil samtidig oppfordre styret til å ta stilling til dette, slik at medlemmer av sunnfjord rc-klubb forstår klart og tydelig hvordan klubben stiller seg til støy fra nitrobiler i nabolag.

Kan dere også lage en slags fast topic der folk kan komme med forslag om kjøreplasser? Jeg vet at dette har blitt prøvd før, men allikevel....
Ser også gjerne at naboer som blir forstyrret kommer med tanker og innspill til dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 9:58 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Den er notert!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Ons Nov 12, 2008 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ja, denne problemstillingen har vi jo diskutert en del ganger. Har selv kritisert folk som driver rc-aktivitet i nærheten av hus på sene kvelder.

Denne problemstillingen bunner ut i den viktigeste jobben som klubben har, nemlig å finne egnet område for å utøve hobbyen på. Uten egnet område (ute eller inne), så vil denne hobbyen forsvinne. I hvert fall som en organisert hobby med en klubb i spissen. Nå er marka til å utøve RC i lufta vekke, så da er en fort tilbake til der folk prøver all slags flyvende og farlige objekter i nærmiljøet..... Det samme gjelder for fuel-bil. Uten et organisert område vil enkeltpersoner finne på å starte opp til alle døgnets tider på ulike parkeringsplasser etc....

Derfor er det SVÆRT viktig at klubben bruker tid på å finne egende områder slik at hobbyen ikke får et "harry-rykte" og klubben mange sure klager fra folk som irriterer seg over ulyd og farlige flyvende objekter....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Tor Nov 13, 2008 1:38 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
når jeg tenker over det, vår det 2 små unger med savage lenger borte (ved hovedvegen) å kjørte hin dagen.. er ikke gammle karene det er snakk om... (der jeg såg dem kjøre var borte ved marka ved svartevannet)..

så hvis det er dem, må vi nok be noen av dere som bor oppe i der å ta kontakt med dem...

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Tor Nov 13, 2008 4:14 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 185
Bosted: florø
Hei di karane er noen venner av meg vist det er di som lager støyen kan eg snakke med dei om det :wink:

_________________
Christian Johannessen
Tamiya:tt-01
Tamiya:mad spirit
hpi:savage 4.1
Esky lama v3
...............__________
......____//_____l_________
----,o---- drifting -@)
----`----(@)=========(@)-`


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Flyplassparkering
InnleggSkrevet: Tor Nov 13, 2008 7:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
christian skrev:
Hei di karane er noen venner av meg vist det er di som lager støyen kan eg snakke med dei om det :wink:


Flott initiativ Christian :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC