Idag var det surt å være på nesjane. Vinden ødela mye, jeg fikk ikke fly de minste helikopterene eller flyene på grunn av den. Fikk tatt halvannen tank på T-rex 600, og det skulle vise seg å være på tide. Den har nok stått alt for lenge uten vedlikehold, så den var problematisk å få start på idag, men den kom til slutt. Tydelig at rutinene på vedlikehold ikke sitter
Jeg fikk kjørt litt med LST2, men den slurer mye, og virket treg. Kom aldri opp i fart før på slutten av strekkene. Jeg ser for meg ny 2-speed, clutch-sko og slipper pads, så er nok det problemet borte. I løpet av tiden frem mot sommeren nå så kommer jeg også til å bestille meg nye kulelager til hele bilen, av den påkostede typen. Jeg ser også at slark i kulelinker begynner å markere seg godt, så det må byttes litt smådeler nå....
Veldig greit å finne ut av slikt rett før sesongen er her, da kan jeg få klargjort bilen til noen måneder med SKIKKELIG kjøring
Jeg kjørte littegrann med F-350, og den kommer seg bedre frem enn Unimog på steiner også, iallefall det lille som ble testet nå. Jeg er ikke imponert over Unimog idag, og dette er helt klart en crawler som jeg ikke kommer til å bruke en krone på. Iallefall ikke mange kroner
Det er en morsom bil, og jeg skal bruke den når jeg går tur med madammen og ungene, men that's it.
F-350 virker mer som en traktor med de dekkene jeg har på nå, og at bilen veier litt gjør at hele greia får godt feste. Men styreopplegget er en vits, det kan hende at det er servoredderen som ødelegger det meste, men jeg har planlagt store endringer der. Litt irriterende at en Lipo stickpack ikke kommer seg helt inn i batteriholderen, men jeg kan sikkert shimse litt ut i ene enden av batterikammeret.
Håvard var også på plass med sin lekre Muggy, men han møtte veggen i en skrue som forsvant. Armen på styreservoen løsna, og det ble litt handikapp på bilkjøringa for oss begge. Men det var nok greit for oss begge å finne ut hva som må ordnes. Og Håvard, du bør sikkert komme deg opp i en skruelengde på 15-20mm og sikre med låselim for å være sikker på at det sitter.