Dato/klokkeslett: Man Jun 03, 2024 9:47 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Ons Mar 04, 2009 12:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg stikker inn på nesjane rundt kl 14 for litt rc-moro :D

Jeg tar med T-rex 450 og 600, Outrage, et par fly, og sannsynligvis LST2.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Ons Mar 04, 2009 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag var det surt å være på nesjane. Vinden ødela mye, jeg fikk ikke fly de minste helikopterene eller flyene på grunn av den. Fikk tatt halvannen tank på T-rex 600, og det skulle vise seg å være på tide. Den har nok stått alt for lenge uten vedlikehold, så den var problematisk å få start på idag, men den kom til slutt. Tydelig at rutinene på vedlikehold ikke sitter :|

Jeg fikk kjørt litt med LST2, men den slurer mye, og virket treg. Kom aldri opp i fart før på slutten av strekkene. Jeg ser for meg ny 2-speed, clutch-sko og slipper pads, så er nok det problemet borte. I løpet av tiden frem mot sommeren nå så kommer jeg også til å bestille meg nye kulelager til hele bilen, av den påkostede typen. Jeg ser også at slark i kulelinker begynner å markere seg godt, så det må byttes litt smådeler nå....
Veldig greit å finne ut av slikt rett før sesongen er her, da kan jeg få klargjort bilen til noen måneder med SKIKKELIG kjøring 8)

Jeg kjørte littegrann med F-350, og den kommer seg bedre frem enn Unimog på steiner også, iallefall det lille som ble testet nå. Jeg er ikke imponert over Unimog idag, og dette er helt klart en crawler som jeg ikke kommer til å bruke en krone på. Iallefall ikke mange kroner :mrgreen:
Det er en morsom bil, og jeg skal bruke den når jeg går tur med madammen og ungene, men that's it.

F-350 virker mer som en traktor med de dekkene jeg har på nå, og at bilen veier litt gjør at hele greia får godt feste. Men styreopplegget er en vits, det kan hende at det er servoredderen som ødelegger det meste, men jeg har planlagt store endringer der. Litt irriterende at en Lipo stickpack ikke kommer seg helt inn i batteriholderen, men jeg kan sikkert shimse litt ut i ene enden av batterikammeret.

Håvard var også på plass med sin lekre Muggy, men han møtte veggen i en skrue som forsvant. Armen på styreservoen løsna, og det ble litt handikapp på bilkjøringa for oss begge. Men det var nok greit for oss begge å finne ut hva som må ordnes. Og Håvard, du bør sikkert komme deg opp i en skruelengde på 15-20mm og sikre med låselim for å være sikker på at det sitter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Tor Mar 05, 2009 1:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmm, litt artig å høre. Det kan altså virke som at XC/CC er bedre enn både hilghlift og cr01 bilene? :P
Var selv en tur å kjørte igjen i dag. Fant oss en liten bekk der vi fekk crawla litt, og i dag synes jeg det var andre boller! Sålenge det er fast grunn, og diffene er låst så tar den seg ganske så fint frem. Kunne nok vært mykere, men sålenge jeg har minst 2, og helst 3 hjul i bakken, så går det som regel fint :P Begynner egentlig å lure mer å mer på å bare la denne bilen få vere den bilen den er, og så kanskje bygge en scale truck av RC4WD deler? :P Bilen har uansett sin sjarm den, men tror 55turn er litt med på å ødelegge den sjarmen. Det er jo gøy å kjøre i litt sånn halvujevnt underlag i litt fart og se bilen hopper bortover :D Har forresten satt i fjærene i demperne igjen, den var så "myk" at bladene bak hengte seg opp når de ble bunnet :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Tor Mar 05, 2009 2:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Så langt kan det virke som at CR01 funker best på "sti-kjøring", der det ikke blir altfor bratt eller glatt terreng. Til denne bilen synes jeg at 55T funker bra, og en Futaba S3305 på hver aksel fungerer helt knall. Alt for høyt og feilplassert tyngdepunkt til at den kan brukes til noe som helst seriøst. Den føles også alt for lett ut, slik at den ikke får tak. Med en gang underlaget begynner å rulle, så bukker bilen under og mister grepet....

F-350 gjør jobben sin, men blir straffa slik som styringa er idag. Den gjør en god jobb med 55T, men jeg har veldig lyst på 45T, jeg tror den vil øke farten nok til at den blir mer spennende i 3.gir, og at den har nok power i 1.gir :D
Som du sier, det er nok en bil som liker seg best med alle hjula på bakken, men med diffsperre på alt fungerer den bra. Jeg kjørte en liten runde i en haug med en blanding av stein, glatte greiner og utstikkende røtter, og F-350 brøyta seg igjennom alt sammen. Personlig føler jeg at det er helt feil bil å lete etter flex i opphenget på. Der har den helt klart en grense som er viktig å holde seg innenfor før det begynner å se dumt ut på denne bilen. Er enig med deg i at det nesten er bedre å la bilene være forholdsvis lett modifiserte, slik at de beholder sjarmen sin. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil sette grensen selv på denne bilen, men jeg tror jeg finner ut av det når dekselet er ferdig lakkert :D

Det står forresten en CC på hylla som venter på å bli bygget, men jeg skal først bli ferdig med F-350. Så får vi se hva som skjer med CC... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Tor Mar 05, 2009 2:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er de servoene du bruker på CR01 vanntette? Siden de er montert på akslingen så vil de jo havne en del under vann om du kjører i våte omgivelser. Styringa på Hiluxen er altfor slarkete og upresis for crawling ja, og det mange gjør er at de setter servoen opp i lag med girservoen og tar et stag direkte ned til styringen derfra, der er det ledig plass til en servo til :) Men det beste hadde vel kanskje vert å fått til å feste den på akslingen. Jeg lurer litt på om det går an å bruke akselhuset til CR01 sine aksler? Mener jeg har hørt at det er samme innmaten i de to, og isåfall er det ikke så dyrt å kjøpe en sånn for å få servofestet. Eller kanskje du har en løsning på å montere servoen direkte på orginalakslingen?

Skal man ha max flex så måtte man ha forkastet bladfjærene for lengst ja. Men man kan jo prøve å gjøre det beste utav det likevel. Vist du ser på videoen som var på RC4WD på siden med det chassiet jeg linket til i tråden min, så ser du at det ikke er så ille fleksing med de bladfjærene som er der. Det er jo i tillegg med et chassis som veier betydlig mindre enn highlift.

Har pajeroen liggende selv, men den blir nok ikke bygget på en stund enda.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane onsdag 4.mars
InnleggSkrevet: Tor Mar 05, 2009 6:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Servoene tåler nok en kort bløtlegging, men neppe over tid. Det vil si at jeg tror det går bra at de går under vann over en bekk eller lignende. Skal være "vannbeskyttet" :)

Jeg skal ikke ha servoene på akslingene til highlift, da føler jeg at utseendet begynner å skli ut litt. Ja, en kan fint få mye flex på en bil med bladfjærer også, men jeg synes det blir unormalt mye flex når bilene ser ut som de gjør. Greit nok hvis en bygger bilen med utseendet til en trial-sak, men ser bilen tilnærmet original ut så bør ting stemme noenlunde ellers også. Men selvfølgelig, slikt er jo smak og behag. Jeg vet aldri helt nøyaktig hvordan bilen ender opp med å se ut på forhånd, planer har en tendens til å endre seg etterhvert :mrgreen:

Jeg kommer til å montere en servo sammen med girskift-servoen, og lage til servofester i karbon slik at jeg får en i ramma bak også. Når det gjelder farge så har jeg bestemt meg for å vente med eksperimentet til jeg har hiluxen klar, og heller bare lakke F-350 med en egen farge. Jeg er overbevist om at lakk-planen vil passe best på hiluxen. Om jeg får den til da..... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC