vector 250 skrev:
Er det plass til henne i bilen da
Kjørte 2 biler
Tenkte at du holdt på med pakking ja, det er ikke vanlig å høre så lite fra deg her på forumet. Litt merkelig egentlig, forsvinner du fra forumet så forsvinner Yallaair også. Dere burde jo flytta sammen, og sparka ut kvinnfolka
Blir spennende å se hva du koker sammen når du får på plass et eget hobbyrom, med tanke på alt du har fått til i boda di
Når det gjelder turen til steindalen, så kan jeg si at jeg har hatt det helt knall. Har også hatt et par kræsj, men ingenting alvorlig. Fikk lekt meg litt med T-rex 250, men når jeg la det på rygg så fant jeg ut at jeg har alt for lite negativ pitch, så jeg må nok justere litt. Jeg kræsja på slutten av flyturen, men vil der skylde på oppsettet. Jeg har for lite utslag, og brukte plastbladene. Jeg har testa helikopteret litt tidligere med karbonblader, og synes de er MYE bedre, iallefall hvis en skal herje litt. Til rolig generell flyvning duger sikkert plastbladene greit nok. Jeg knakk understellet, bøyde hovedakselen, raspa hoveddrevet, motordrevet løsnet, og jeg regner med at feathering shaft og flybaren også er bøyd. Kan ikke se noe annet knekt i rotorhodet.
T-rex 450 fungerte bra, men jeg fikk ikke flydd det så mye. Jeg jagde vekk et par hjorter som tråkket rundt på marka, og kan konstatere at det ikke er noe problem å fly i mørke hvis en har modellen opplyst. Gleder meg til å få ny kåpe slik at jeg kan få lys over hele modellen.
Den nye T-rex 500 esp fungerte også greit, men jeg kan ikke si at jeg merker noen som helst forbedring i forhold til min gamle modell. Den nye støyet mer, ikke fra akselen, men en lyd som minner om tørre glidelager. Den nye var også en del tregere å få rundt, men jeg regner med at jeg skal få justert det etterhvert. Er ikke helt fornøyd så langt, og kjenner at jeg likte mitt forrige helikopter bedre. Men slik er det ofte med alt som er nytt.
T-rex 600 elektro flyr som vanlig fint, men jeg kjenner nå at jeg har begynt å bli litt lei det, så snart skal prosjekt Airwolf påbegynnes. Jeg justerte timeren på radioen denne gangen, og jeg kan fly 7min 30sek i 3D-kurve før jeg må lande. Ikke så verst for et 50-size elektrohelikopter.
Outrage fungerte også fint idag, jeg fikk justert halen litt, og da falt alt på plass. Synes ellers at kåpa er litt vanskelig å få på plass, men jeg skal ha en overhaling på dette helikopteret snart også, og da skal jeg fikse det. Skal også slipe over hele ramma på nytt for å fjerne skarpe kanter.
Jeg fikk fly en del batteripakker på mitt innefly, RCF Jazz. Innimellom ble det ganske vindstille, og da måtte jeg bare benytte muligheten. Det fungerte meget bra og var fryktelig moro å fly ute. Litt greit med en bris av og til, for lærdommen sin del. Jeg har nå klippet av understellet på denne modellen, for det vibrerte en del og laget en irriterende lyd.
RCS MX2 fungerte meget bra, og er en knall bagasjeromsmodell. Vurderer å ta av understellet, men det er kjekt å ha på om jeg skal lande på grus eller asfalt. Flyet glir forøvrig meget bra, og i lav hastighet, men en skal passe på enkelte situasjoner. Hvis en har lav hastighet og prøver en forsiktig sving, så dropper vingen temmelig fort. Har en lav høyde da så smeller det i bakken. Hadde en slik smell igår, og da ble sideroret revet av hengslene. Hadde glemt lim, så det hadde vært en easy fix om jeg hadde hatt det rette verktøyet. På turen hjem idag gikk det litt verre, da ramlet fyllestasjonen min over høyderoret og rev det av hengslene. Den stasjonen er ganske tung siden den har et 12v blybatteri innvendig, så jeg er veldig fornøyd med at det ikke ble mer skade. Jeg flyr nå med 13x6.5 i forhold til 13x4 som er originalt, og det nye valget fungerte mye bedre.
Ultimate 40 startet med en gang, og fungerte veldig bra idag. Ingen feilslag på motoren, og det er kjekt å bli bedre kjent med stikkene. Jeg trenger erfaringen til jeg skal ha opp større modeller. Flydde også lengre fra meg selv enn jeg noensinne har gjort, og det var kjekt å bryte den barrieren. Men når jeg skulle lande så skjedde det noe morsomt. Perfekt innflyvning denne gangen, og fin fart. Hjulene tok fint bakken, og datt så av! Så det endte opp i en kjempefin buklanding. Jeg ser på hjulsporene at det kanskje var litt myk jord der, men jeg tror at understellet har fått et par smeller forrige gang jeg var i steindalen. Jeg tror rett og slett at det var ganske løst fra før. Men det gikk bra med flyet, så jeg skal bare lime det på igjen.
Jeg tok også med meg vingen, og ville gjerne ha en vellykket tur med den. Det ble ikke bare en, men 4-5 flyturer. Hadde en styrt en gang, men tror da at jeg hadde dårlig batteri, for jeg følte at flyet bare datt ut. Hadde da tatt noen turer, så det virker logisk for meg. Jeg byttet batteri, og tok noen turer til. Jeg fikk inntrykk av at det flyr greit, men ved sving og lav hastighet kan det bli problemer. Det glir fint hvis jeg tar det rolig på stikkene. Men jeg har gjort som jeg ville, jeg fikk dritten i lufta
Jeg tror at vingen kan bli mye bedre hvis jeg får den litt lettere, og da må jeg ut med ballasten min. Og når det skjer, så må jeg også bytte motor til noe som veier mindre. Men moro var det, og en helt ny opplevelse
Skal få lagt ut litt film og noen bilder etterhvert