For en dag, og fytti rakkeren hvor mange kjøreturer jeg har hatt frem og tilbake for å ordne ting. Det begynte med at jeg fikk bilen litt sent fra madammen, og etter å ha fylt inn i bilen så måtte jeg ned i butikken for å hente resten der. Så var det hjem for å hente kaffien som jeg glemte, og så var det ned igjen på butikken for å hente roret til en nitrobåt jeg skulle teste. Jeg kom meg omsider til storevannet, godt forsinka. Begynte så med å montere roret på nitrobåten, og der oppdaget jeg straks en M3 bolt som ikke hadde gjenger å stå i. Da ble det enda en tur nedom butikken for å finne en M4 bolt, pluss M4 gjengetapp for å øke størrelsen litt. Når dette var gjort og båten sto klar til start, så oppdaget jeg fort neste problem. Gløderen. Sååååå da ble det en tur hjem for å hente den. OMSIDER fikk jeg kommet meg tilbake med alt jeg trengte, og hadde nå kastet bort en god time på å kjøre frem og tilbake. Blæh.....
Begynte med Thundercat .31 som skulle testes og justeres for en kunde. Jeg føler meg egentlig ikke komfortabel med justering av båt, har ingen særlig erfaring med dette. Båten startet veldig greit, og jeg er veldig oppmerksom på å ikke få fuellock på denne. Det blir kraftig belastning på enveislageret, og jeg har tatt et før på denne båten. Kjørte vel halvannen tank kan jeg tenke meg, og fikk justert litt, båten gikk iallefall merkbart bedre etterhvert. Jeg fikk ikke kjørt så mye som jeg ville, så noe grovjustering gjenstår. Tror også den har en litt dårlig plugg. Dere som kjører mye nitrobåt, hva er egentlig greia når båten dauer bort litt (henter seg inn igjen når jeg slipper gassen og lar den forsøke på nytt) når en har nesten full gass på strekkene? Får den for lite drivstoff da eller? Fikk inntrykk av at den gjorde det oftere om jeg skrudde nåla inn.
Når det gjelder BJ26 så fungerte den greit idag også, men det lille BJ26 lå foran Thomas når vi først begynte å teste mot hverandre er nå snudd rundt på, og det ser ut som at Thomas siger litt ifra. Jeg synes også at den kommer seg fortere opp i start fra stillestående posisjon. Så da har jeg fått litt å jobbe med, får vel hive meg på og teste et par propeller jeg også
Tøflus med 9.9v 4500mah 30C life er bare helt rått
Når jeg og Thomas kjørte front mot front for å måle styrke, så vil jeg si at vi nesten lå helt i ro. Thomas var ørlite grann sterkere, men det var fryktelig jevnt, faktisk så jevnt at vi måtte se godt etter for å være sikker på hvilken vei det gikk. Vi gjorde testen veldig nærmt brygga, og det var helt sykt for et liv det ble i vannet under båtene. Det er vel en meter dypt der kan jeg tenke meg, men det var skikkelig turbulent i vannet. Bunnslam, pinner og annen dritt ble virvlet opp til de grader. Ble nesten litt imponert. Jeg tror også at jeg har fått en liten lekkasje et sted, for det var litt mer vann i båten denne gangen. Mottaker ble våt, og jeg fikk problemer grunnet dette. På grunn av det tyngre batteriet så ligger båten dypere i vannet nå, og jeg mistenker at det siver litt vann inn i akter, rundt antenneutgangen eller lignende. Skal få sett på det.
Jeg testet også sjøflyet idag, men det var tydeligvis en dag med merkelige luftstrømmer. Jeg taxet ut i rolig fart, og snudde meg for å gå til bagasjerommet for å hente nakkestroppa til fjernkontrollen. Når jeg ser på flyet igjen, så er det helt ute av kurs, og plutselig ble det veltet. Thomas kom seg fort ut med Rescue 1, og fikk etterhvert fanget det inn, selv om flyet drev meget fort. Det var nesten komisk å se på, fikk inntrykk av at noen hadde festa tau i flyet for å dra i det når det passet minst. Men det var altså bare merkverdige vinder. Jeg tok opp flyet, tømte ut litt vann, sjekket at alle funksjonene var der, og forsøkte igjen. Akkurat når flyet skulle slippe taket fra vannet, så virket det nærmest som at usynlige hender kastet det hit og dit i lufta. Jeg snudde flyet mot oss, og landet det umiddelbart. En av tankene mine med å fly sjøfly er at jeg skal gjøre det med senkede skuldre, og det var ikke forhold til å gjøre det idag.
Egentlig en fin dag, men kanskje litt merkverdig