Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 2:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Fre Mar 01, 2013 11:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da er Havhesten booket for treff i store bassenget kl 16:30 til 18:30 lørdag 20.04.

Treffet er åpent for alle, men pga prisen for leie er vi nødt å ha en liten inngangsavgift for deltakere.

Medlem av båt avdelingen: 100,-
Medlem av andre avdelinger: 150,-
Ikke-medlemmer: 250,-

Det vil naturlig nok ikke bli mulig å kjøre annet enn båter med elektrisk drift her, og man bør vurdere hvor praktisk speedbåter er i forhold til størrelse og fart. Det er ikke mye plass å boltre seg på når farten øker, så det nok mest hensiktsmessig med skalabåter og små speedbåter.

Vi håper treffet blir en suksess slik at vi kan arrangere lignende flere ganger senere! Målet er to slike treff i året, ett på sen høst og ett etter nyttår.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Fre Mar 01, 2013 11:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kjem med Atlantis og Odin ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 12:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Planen er Jaguar, Neptune og Arowana, muligens en annen tomotors jeg har liggende om jeg får byttet motorer og elektronikk i tide.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter forrige treff kunne vi egentlig konstatere at speedbåter ikke har noe der å gjøre i det hele tatt, med mindre en bare skal cruise med dem. Vi hadde påkjørsel av båt allerede med yacht, så noe voldsom hastighet vil nok ikke duge nei...
Hvis man er litt erfaren og vil bare teste respons eller lignende på en hurtiggående båt så går det sikkert bra.

Jeg skal ha med Neptun, satser på at denne blir ganske så ferdig. Jeg ønsker også å ha klar Coastguard og Vliestroom, men vil få på noe farge og litt mer ferdigstilling der også. Utover dette vil jeg ha litt fokus på å filme litt for klubben sin del, dette er helt klart noe vi må dokumentere godt. Jeg tenker å skrive en artikkel og sende inn til modell & elektronikk etter treffet, det hadde vært moro å blitt med der igjen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 3:41 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 200
Bosted: Florø / Sandane
Satsa på å få liv i Fairmount'en til dette treffet, eg så blir nok frøya med. Og kanskje gakk-gakken...

_________________
Smooth on the surface - paddle like a devil underneath...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 12:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
King Hauler skrev:
Satsa på å få liv i Fairmount'en til dette treffet, eg så blir nok frøya med. Og kanskje gakk-gakken...

Det må du gjøre ja, hadde vært veldig kjekt. Du må også ta med Frøya, for nå blir det jo gjerne et par stk, kanskje 3 med litt flaks :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Ons Apr 17, 2013 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Atlantis er då køyrbar til helga :) motor, batteri og elektronikk er komt på plass, testa og funker fint :) trenge ikkje snakke så høgt om kor lang tid det tok fra batteriet vart kobla i til propellen gikk rundt :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Tor Apr 18, 2013 11:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Atlantis er då køyrbar til helga :) motor, batteri og elektronikk er komt på plass, testa og funker fint :) trenge ikkje snakke så høgt om kor lang tid det tok fra batteriet vart kobla i til propellen gikk rundt :p


Du vet akkurat hva du skal si for å gjøre folk nysgjerrige :D Hva gjorde du galt denne gangen da :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Tor Apr 18, 2013 11:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hehe :) først stod det feil krystall i radioen.. Når vi så fikk signal gikk ikkje motoren skikkelig rundt.. Det var meir pulsering enn rotering :p så takka være thomas sitt skarpe hode fant vi ut at det var en fordel om regulatoren stod på nimh/nicd og ikkje lipo :p når den vart endra funka alt bra ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Tor Apr 18, 2013 12:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, ja, det blå lyset på fartsregulatoren kan være veldig forvirrende :wink: :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 6:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Super ettermiddag på Havhesten! Takk til alle deltakere og tilskuere.

Litt usikker på nøyaktig antall båter som var til stede, men det var vel rundt 13-14 stk om jeg ikke tar helt feil.

Regner med det kommer en del bilder og video ut over kvelden.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Takk for laget ja :) eg hadde det veldig moro med mine to båter :) kjekt at Henning tok turen fra Sandane etter gammalt også :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tror vi trengte dette for å få tilbake litt av gnisten med skalabåter. Eline likte båt veldig godt også, og vurderer å bygge sin første. Har allerede kikket på et par fine båter, så vi får se.

Skal se igjennom bildene nå og poste snart.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Her er et utvalg bilder fra meg. Resten kan finnes på http://stenbakk.no/bilder/rc/havhesten200413/. Bildene med IMG i navnet er original størrelse, rene tall er de forminskede versjonene som er postet i denne tråden.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Flotte bilder Thomas. Noen mulighet for at jeg kan få bildene i full størrelse på ei plate eller minnepenn? Eller må jeg overføre fra deg selv? PS, vi glemte jo banneren også, den ligger her hjemme hos meg.
Madammen skriver en artikkel, og så sender vi med bilder til Modell og Elektronikk. De av deltakerne som har knipset blinkskudd må bare se å få levert bilder til meg i stor størrelse :D

Jeg hadde det forøvrig veldig kjekt i dag, er veldig fornøyd med at treffet begynte litt ut på dagen, det gav meg god tid til en liten økt i morges også. Ikke så dumt :D
Guttungen koste seg med piratskip, og jeg koste meg nok mest med Vliestroom. Savnet å ha Runabout Classic, men vi får se til neste gang. Jeg savner også en taubåt med litt størrelse på, så jeg har bestemt at Wyeforce blir neste båt som skal bygges. Da melder jeg meg inn i konkurransen tug of war, for den skal bli en sterk sak :D Thomas sin båt teller ikke, han har aaaalt for mye effekt i båten sin, iallefall i forhold til hvilken type båt det er :D

Når vi fremdeles er varme i trøya etter treffet, så vil jeg foreslå at vi legger ut en rekke med banedeler til neste gang. Et par stk samlet vil bremse bølgene mye. Om f.eks den saktegående siden da har bredden til et par svømmefelt, så holder det sikkert størrelsesmessig. Den andre siden kan brukes til mer hurtiggående og store båter, eller for dem som vil kjøre der selvfølgelig. Jeg ser at bølgene kan bli et problem for dem av oss som kjører båter som ligger lavt i vannet. Både jeg og Henning fikk mye vann over rekka. Jeg hadde forøvrig tettet godt og fikk ikke problemer med lekkasjer inn. En annen ting er at båtene som står "parkert" vil slå mot sideveggene når det kommer større bølger. Det er ingen big deal, men det er mye kjekkere å kjøre de mest saktegående modellene på så stille vann som mulig. Absolutt noe vi bør ta en prat om iallefall.

En annen ting er at vi kunne gjerne ha lagt ut noen porter. Det hadde gitt oss noen enkle utfordringer å manøvrere etter. Et par småvekter med et par meter hyssing knyttet i noen brusflasker hadde nok gjort susen.

Jeg synes også at vi tuller mye når vi plasserer oss, alle kjørte bare sitt eget løp. Jeg foreslår at vi setter båtene helt innerst i enden av hovedbassenget, der er det også større gulvplass. Det ble fort mye trafikk på sidene. En annen ting er at det ser mye bedre ut hvis alle stiller frem båtene litt samkjørt, kanskje noe slikt som at alle står skrått ved siden av hverandre og med fronten ut? Så kan klær, bagger og andre ting ligge samlet et annet sted? Syntes ikke vi hadde noen struktur på dette iallefall, og det kan nok bli mye bedre, og da vil alt se bedre ut i bildesamlinger også.

Endringer som skal gjøres for egen del til neste innendørs treff er iallefall at minstemann skal plasseres bort. Det blir rett og slett for mye mas og påpassing. Den tiden er mye bedre brukt til å ta bilder og filme. Det andre er at jeg ikke skal kjøre sedan, men heller stasjonsvogn. Det er god plass i omegaen, men når man skal ha med piratskuter så blir det litt styr. Litt andre båter skal jeg ha med også, men Vliestroom skal være med igjen. Veldig kjekt å manøvrere rundt med den båten.

Ubåten tullet jeg litt med i dag. Den ville ikke synke, ironisk nok :mrgreen: Det finnes en ventil på ubåten som jeg tidligere har pirka borti, så det kan hende at det er der feilen lå. Jeg skrudde etterhvert denne litt ut, og da fikk jeg ubåten under, men ikke så lenge. Det viste seg at jeg nesten var tom for strøm, så jeg fikk altså ikke prøvd ut godt nok. Automatikken sender ubåten til værs med lav strøm og tap av radiosignal. Til neste gang så har jeg pælmet det originale radioutstyret, og fått ubåten over på FC16. Servoer, mottaker og alt av elektronikk fra Thunder Tiger skal iallefall ut. Jeg vil også se på muligheten for å bytte ut fremdriftsmotor med en børsteløs sak, da jeg fikk vel mye forstyrrelser ved kjøring av pumpe og fremdrift. Kommer til å ta motor ut for å finne størrelser og mål, og så lodder jeg på bedre støyfilter slik at jeg kan bruke børstemotorene til jeg har skaffet alternativ. Jeg skal også bytte ut propellen, det finnes en option som dobler hastigheten. Fremdriften er alt for dårlig med nåværende propell. Jeg har også lyst til å øke manøvreringsevnen, skal se på muligheten for å gjøre rorflatene litt mer effektive. Det ble ingen struktur på undervannsfilminga, for jeg var mest opptatt med å få båten under. Jeg har sett fort gjennom, og ser jo at det er potensiale i slike filmklipp. Om ubåten hadde fungert som den skulle så hadde vi nok fått mye bra klipp fra under vannflaten.

Men nå er det bare å gjøre seg klar til neste båttreff, gleder meg allerede :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC