Dato/klokkeslett: Søn Jun 16, 2024 9:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 9:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grattis med ny radio da! Fint du tørr ta steget over til mer avanserte greier med enda tykker brukerhåndbok :P :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 9:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Men når sant skal sies, så er dette en typisk sak for alle florøfolk. Aktive til å begynne med, og så dabber alle av. Det er alltids noen få unntak, men slik er regelen for det meste her i florø, ikke bare rc-hobby.


Gjelder ikke dette alt og alle da? :P Er vel helt normalt at ting går i bølger. For noen er gjerne bølgene litt tettere, og for noen få er det hele en lang stor bølge ;) (fint hiluxen kommer med surfebrett :D)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 10:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det virker som det har vært stort mannefall, jeg vet om mange som har fallt helt ifra det siste året og solg alt de hadde eller bare satt det på hylla.
Jeg har holdt på i over 20 år og har ikke tenkt å gi meg med det første, men fly er min greie og det går ikke en dag forbi med lite vind og opphold uten at jeg er avsted og flyr så sant jeg ikke er på jobb. Det har ikke vært flust med slike dager i det siste, men nå går det mot lysere tider og da blir det flyging i uka også etter jobb.

Bilene mine er bare noe jeg MÅ ha stående, av og til er det gøy å herje litt med dem og. De blir ikke mye brukt , men jeg kunne ikke vært dem foruten heller, men de kommer litt i skyggen av flyene mine 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg ser for meg at flyging er tingen innen denne hobbyen man virkelig får mye tid bak stikkene på uten å skru og mekke for mye! Merker selv at uten tilgang på godt mekkerom/stor bod/garage så blir man litt lei av å lempe en skitten savage inn på rommet og opp på pulten for å plukke av alle deler og skifte en snorstart, slitte drev, gåen clutch med mer! Derfor har jeg gått litt mer over på elektrobiler den siste tiden, men håper å komme sterkere tilbake på fuelfronten når tiden er inne :P Men litt innimellom må til som du sier vector! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom en skal holde på i denne hobbyen, så er min erfaring at heli er det som gir mest flytid i forhold til mekkinga.... Muligens også det billigeste i lengda 8) plass no 2 går til fly og bil... ja det blir mye mekk... :(

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2008 11:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Åh, for en fantastisk hobby. Folk vet ikke hva de går glipp av :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
yallaair skrev:
bil... ja det blir mye mekk... :(


Spesiellt fuel, og i alle fall når man skal ha det råeste av det råe av motorisering. En pent motorisert gate-elektrobil gir jammen mye glede, det kan jeg skrive under på! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
For min del er det båt som er tingen. Men det er jo heilt klart meir en vår/sommer del av rc-spekteret.. Men det er ikkje mykje som kan måle seg med en solskinnsdag, en hagestol og en seilbåt på vatnet.. That´s my way of serenity.. Og så BlackJacken når man vil herje litt rundt utpå der :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja båt virker ganske fint det også! Eneste du trenger å tenke på er å holde innmaten tørr, og folk i gummibåter et stykke unna :P

Hvordan går det med Odin da? ;) Jeg tar meg gjerne en tur over hekken om jeg skal til florø i sommer! :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 2:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ta kontakt før du kommer til Florø, så ordner vi et eller annet, samme faen hva slags rc det er :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 1:32 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
eg liker alt så og si. skal ha meg eit t-rex 450 snart. glede seg:P så liker eg veldig god og kjøre bil:) nitro er det eg virkelig får adrealinkick av:P så eg håper vi snart får ei bane så eg kan kjøre litt oftare

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 1:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ei bane og et stort telt over så begynner det å bli veldig få unnskyldninger for å ikke kjøre hver dag! :)
Enig sidboy! Alt er gøy, uten at jeg har prøvd heli da, men alle har vel sine prioriteringer.. En ting er også det at jeg ikke kan gå rett ut i bakgata å ta av med et fly med mine flyverkunnskaper :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 2:09 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
hehe nei eg kan ikkje gå ut og ta av med eit fly eg heller hehe. men med helikopter kan eg:P

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 9:23 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hvordan går det med Odin da? ;) Jeg tar meg gjerne en tur over hekken om jeg skal til florø i sommer! :)


Skal jeg si at: ikke hopp over hekken!!!!, eller skal jeg si at Håvard har flyttet :lol: :lol:
Tror du får en overraskelse hvis du hopper over hekken framover :lol:

Mekking er vel en av de store delene av denne hobbyen, men litt kjekt det også. Dvs så lenge ikke alt ryker på en gang da.

Jeg for min del har fått skikkelig smaken på ting i lufta nå. På bil-fronten er det faktisk mest elektro for tida. Men gud så kjekt å kjøre fuel av og til, kjenne lukta og høre lyden :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Feb 21, 2008 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hva har skjedd med over hekken? :o

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC