Jeg må nesten si at jeg er litt misunnelig på de store klubbene som har de flotteste anleggene. De har flere meter høye sikkerhetsnett foran depot, tilskuere og parkeringsplasser.
De har også stand for piloter med et lavt sikkerhetsnett framfor seg som de kan bøye seg ned bak i tilfelle det skulle skje noe.
Som sagt er det nok de største med flest medlemmer som har penger til å gjøre sånne tiltak desverre.
En annen ting er fly/heli på avveie, det kan ingen gardere seg helt imot.
Flystripa i naustdal er langt ifra noen sikker plass å fly på med traffikert vei like ved, og som fleskepupp sier så sitter vi omtrent på stripa, støyklager har vi også fått. Øyrane i førde enda verre, men likevel flyr vi der.
Mye kan gjøres bedre på stripa i naustdal, det krever penger og innsats. Veien og husene er der likevel.
Det store spørsmålet er om vi burde drive med dette i hele tatt, iallefall med modeller som veier over halvkiloen.
Jeg har et fly på 10 kg, og har planer om et større. Fornuften sier nei på alle områder inkludert det flyet jeg har, iveren og nyskjerrigheten sier noe helt annet.
For å vere noenlunde sikker så må en vere flere kilometer fra folk, en slik plass finnes sikkert men sannsynligvis ikke med veitilkomst og heller ikke flystripe.
Med penger så hadde nok dette latt seg gjøre, men å treffe på en modellfly interessert oljesjeik er vel minimal på våre kanter.