Dato/klokkeslett: Man Jun 17, 2024 1:29 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mandag 3/8-07. Dagen da det meste gikk galt..
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Som nevnt under en anna post her på forumet reiste eg til nordalsfjorden i dag for å køyre litt båt. Pakka bilen, satt på en cd og brumma innover. Været va bra og stemninga enda bedre.

Vel inne parkerte vi (hadde med broderen som co-pilot) og gjorde oss klar til det som skulle bli en bra kveld med, etter planen to båta på vatnet og heile pakka. Men så langt kom vi dessverre aldri.

BlackJacken vart sjøsatt og starta. gav broderen kontrollen, så eg kunne filme litt kjøring. Såg ganske tidelig at køyrestilen var i edet litt "aggresive" slaget, med krappe svinga og relativt høg fart. Derpå eit par kommentara at det kan være greit å roe litt ned i svingane. 5min film seinare, og eit nokre fleire kommentarar vedrørande køyremåten gjekk eg for å hente nitrobåten. Eg hadde ikkje for vel komt meg opp bakken før eg høra broderen sei nokken stygge ord med den påfølgande setningen "der gikk den rundt." Dei første 10 sekunda trudde eg det va tull, heilt til eg fikk snudd meg og såg båten ligge med rumpa til værs.

Et par min seinere (takk Gud for den eletriske pumpa til gummibåten) kom eg meg på vatnet. Som om det ikkje var nok at eg kun hadde fått med meg ei åre til båten, knakk sjølvsat den åra eg hadde mens eg padla som en gal bortover vatnet. *Då var det bare å ta hendene fatt. (Lura virkelig på kordan videoen ser ut :o )

Vel framme fekk eg ein heller positiv overraskelse, då det fortsatt var liv i servoane. Men denne lykka vart dessverre relativt kortvarig. For når eg endelig fikk båten på riktig kjøl igjen kunne eg konstantere at motorrommet var fyllt til randen med vatn, og det var servorommet også.

Omsider vart båten tømt for vatn og frakta tilbake til det tørre elementet. Den vart demontert så godt det lot seg gjøre, og det som var igjen av elektronikk vart lagt til tørk. Tida vil vise kor mykje som må skiftast ut. Men etter nærmare åsyn i kveld kan det se ut til at det ikkje var så omfattande som først anntatt. Men som sagt, Time will show.

Men toppen på kransekaka var når vi omsider skulle få nitrobåten på vatnet. Tidligare på kvelden hadde vi sjekka at servoane og elektronikken generelt funka. Men når eg skulle starte den stod sjølvsagt alt i sju steina. Vi bytta batteri i mottaker, men nei. Bytta batteri i kontroll, men forsatt ingenting. Då gav ein oppgitt Stubhaug opp heile greia, sa eit par stygge ord og kom seg heim igjen. Med to defekte båta og ei knekt åre i bagasjerommet. :roll:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Huffameg! Blir det noen skader på selve skroget ved slike velt? Jaja, har dårlige erfaringer med å låne vekk til litt ivrige nybegynnere selv. "ta det litt rolig, selvom du føler du begynner å få kontroll" har liksom ingen effekt når de først har fått spakene :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har ikkje lagt merke til ytre skader nei, men det kan nok oppstå det og :P

Når spaken er komt i hendene på dei er det tut og kjør.. Har lagt merke til at enkelte blir veldig fort varme i trøya når det gjeld slikt. Hadde nok personlig venta litt meir enn to min før eg gav full gass :P

Men men.. That's life

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja kan vel ikke nekte for at ansvaret ligger hos den som eiger stikka heller. Har hatt et par kompiser som har kjørt like fort som meg første dagen. Den ene planta RS4'en min rett i fjellveggen. Han andre tok jeg ifra stikka før det fikk skje :P

Får håpe båten er like pen å se til da i alle fall. Hvilket radioutstyr du har i denne båten? Du må jo få den i stand igjen til BergenCup ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 1:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har vært eit par tilfelle med nitrobåten og når det gjeld utlån til kompisa. Har vel hatt 2/3 av motoren drukna i saltvatn, og servoane enda meir under vatn :P
Men kjekt å kunne la andre ta del i moroa også :)

På roret har eg 2stk Hitech HS-475HB. På throttle har eg Hitech HS-325HB. Mottaker er en Hitech HFS-03MT FM-mottaker, og batteriet er et VTEC RX-hump 6V 1400mAh. I tillegg står der en failsafe, men den er faktisk vanntett :P

Rekna med å få den i stand i god tid før BergenCup 8)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 2:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Gode greier, du kommer altså? :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 11:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
huff dette er spennende lesning. håper du får båten igang igjen.

Var egentlig tenkt på å reise innover men fant ingen som kunne kjøre meg innover. får ta det neste gang eg er i florø.

var heller ute å kjørte med Tango Bravo 02'en min ei stund i går kveld.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 12:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
I'll be there :wink:

Så sant eg får fri :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 1:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Slike hendelser høres kjendt ut! Både med båt og sjøfly hehe.... Har hendt meg selv en del ganger, rundkast med båt eller fly og derpå ødelagte servoer og mottaker og batteri.... Slikt skjer i hobby'n.... Jeg har lært med at servo og mottaker kan virke greit etter å vært fylt med vann. Ihvertfall en liten stund etterpå.... helt til en har fått tatt av igjen og er i lufta slik at radiokutt ++ kan få gjøre mest mulig skade.... Deretter er det bare å pakke sammen sysakene og reise hjem å få tak i nytt...
Drukna servo i saltvann=Død servo.
Drukna servo i freskvann=Må legges inn på akutten og opereres/tørkes
Samme for mottaker...

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 4:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
det er leit når slike ting sjer, eg vil sjå filmen eg :P

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 4:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hmmm tror nok at alle har lyst å se den,

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 07, 2007 7:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Til og med dagen ble feil den dagen, mandag 3/8 var vel egentlig fredag 3/8 :wink: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 9:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
HAHAHA

Va tydelig litt frustrert den kvelden eg skreiv innlegget :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 5:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
skal vi ikke få lov å sjå filmen da? 8)

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Aug 09, 2007 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Filemn ligg for øyeblikket på broderen sitt splitter nye HD (High Definition) Kamera. Men når vi finn ut korleis vi får det over på data i et format redigeringsprogrammet faktisk takla skal dokke få se film :p

Men bare så det e sagt så fikk eg ikkj emed meg kantringa.. Men trur det blei litt kult en del av det eg filma :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC