Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 9:40 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 2:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kom over noe kult på youtube..

http://www.youtube.com/watch?v=O4m1aVK4 ... re=related



Jeg fikk nesten lyst å begynne å bygge lego nå, det må jeg bare innrømme :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 2:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
det der frister ikkje i deg heile tatt i mine øyner:P men det er smak og behag.

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 5:24 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
sikkert greit nok dette ja=) men tror ikke dette hadde vert noe for meg. er ikke mye som skal til for at de "knuser" hehe...

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 6:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Tror nok jeg fort hadde gått lei. Men synes det var kult å se hva folk finner på ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Man Des 29, 2008 7:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes dette var tøft, vet ikke om noe som er bedre å bygge kreativitet på enn lego. Fantasien og logisk tankegang blir godt utviklet når en bygger lego, spesielt teknisk lego. En kan lage girkasser og drivsystemer, store og små kjøretøy, ting som går i trapper, ting som kjører på tauverk (f.eks taubaner), omtrent det meste en kan tenke på.

Jeg er sikker på at min barndom med teknisk lego har fryktelig mye å si for hvordan jeg selv bygger og reparerer ting den dag i dag. Og med tanke på at det går i stykker, så er det en meget easy fix å bare presse delene sammen igjen. Hvis en limer lego sammen, så tåler det temmelig mye før det går i stykker. Kan ikke huske at jeg har knekt noe lego, men jeg har slitt ut og ødelagt lego-tannhjul :mrgreen:

Djupevik, jeg er med på å bygge en kjøredoning til trial, det er jo ikke lenge til jeg skal begynne å fylle opp huset med lego igjen :mrgreen:
Gleder meg også til å bygge legobyer igjen, og faktisk også å leke med ungene. Skal gjenoppleve barndommen :D
Det jeg digger mest er faktisk det at jeg kan bygge sinnsyke doninger med massevis av tekniske løsninger med lego. Og en kan prøve og feile hele tiden. Jeg kan liksom bare bestemme meg for å lage en 18-hjuling med 12-hjulsstyring, med 18-hjulstrekk om jeg vil. Er liksom ingen begrensinger hvis en bare har nok lego.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Tir Des 30, 2008 2:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Er liksom ingen begrensinger hvis en bare har nok lego.


Der sa du det ;) Men ja, du sier noe. Er sykt mye kult man kan lage av lego. Nå har jeg stortsett kun hatt vanlig lego, men meg og ene lillebroren min hadde jo nok til å bygge en hel by. Somregel så beholdt vi store byggesett hele, slik som brannstasjon, politistasjon, bensinstasjon og flyplass. Men vi modifiserte det litt alt etter hvordan vi ville ha ting. Og så kjøpte vi veldig mange småbyggesett bare for å få tak i nye deler..

Men techno er utrolig kult. Men når man kun har en bil eller to så får man ikke så veldig mye ut av å bare demontere den for så å bygge noe nytt. Jeg har en technicbil som jeg kjøpte for noen år siden for halv pris. Den har fullt 4wd drivverk, med differ framme, bak og i senter. Men det kule er at den har en egen girkasse som man kan skifte gir på manuellt. Har ikke så mye å si siden det bare står en liksommotor med 8 sylindre som beveger seg når man triller bilen, men man ser faktisk at de endrer hastighet i de forskjellige girene, og retning når man setter den i revers. Tror man får sett for å sette elektrisk motor i. Dørene er også litt kule. Man trykker bare på en knapp på taket så går de opp av seg selv. Er noen fjærer som står i spenn som skyver dørene smooth oppover ;)


Jaja.. Så du har nok klosser Stressballen? Kan komme å bygge hos deg jeg da ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Begynne med Lego Trial?
InnleggSkrevet: Tir Des 30, 2008 2:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, jeg hadde en slik bil også, vet ikke om det er samme, men iallefall med motor og girkasse. Stor og tøff sak, men jeg tror kanskje jeg hadde en tidligere utgave enn det du har.

Har ikke noe lego igjen nå nei, min ble solgt til andre familiemedlemmer. Men det er ingen fare, lego har ikke affeksjonsverdi for meg, for alt kan skaffes og bygges på nytt. Jeg ser for meg noen legobyer om noen år ja, og iallefall technolego :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC