Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:14 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Ons Sep 15, 2010 7:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tenkte jeg skulle legge ut bilder og informasjon om ferieturen på forumet, og da er det nok like greit å starte en tråd om det :mrgreen:

Jeg har nå pakka bilen, og må si at jeg har overgått meg selv denne gangen :D
Det ser ut som at jeg skal få nok å leke meg med nå når jeg endelig får litt tid til det. Jeg har følgende i bagasjerommet til outlanderen: HPI baja 5T, Thunder Tiger EB-4, HPI wheelie king, Proboat Blackjack 26, MSH protos, Align T-rex 450 og T-rex 500, 2 x Parkzone microcub, E-flite micro 4-site, Yak54 (ca 1 mtr vingespenn), Thunder Tiger P-40 warhawk, 1 dunk med fuel til EB-4, en dunk med bensin til baja 5T, koffert med lader, koffert med batterier, koffert med verktøy/deler til baja 5T, koffert med verktøy generelt, og sist men ikke minst, den største utfordringen, et hundebur på ca 90x80 cm lengde/bredde :mrgreen:

Bagasjen vår skal ligge i bagger på gulvet, ungene trenger ikke gulvplass til beina. Der skal jeg også ha DX3R og DX6i. Jeg skal også stue inn en radiostyrt båt til ungene, men det blir nok helt til slutt. Ungene har også hver sin skjerm på nakkestøttene til å se film, så det blir spennende å se hvordan det vil hjelpe på turen.

Jeg kommer til å samle alle rc-relaterte bilder her, også bilder fra messer og treff, så det er bare å følge med :D


Sist endret av stressballen den Ons Sep 15, 2010 8:00 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Ons Sep 15, 2010 7:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hvor er det du tar turen da.

glem det:p ser det står info kommer 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Ons Sep 15, 2010 8:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal til Nannestad/Jessheim, men også til dagsturer til tønsberg og horten. Det er iallefall planen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Ons Sep 15, 2010 9:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Du kommer til å skremme livet av folk der nede med all den rc'en der.

Gleder meg til Bilder og dokumentar.

Ellers. God tur og ha det utrolig gøyalt. Med både Rc og Familie.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Fre Sep 17, 2010 9:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Utrolig(!) hva du har fått plass til i bilen din. Og det uten henger ? :P
Du må ha en riktig god ferie :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Fre Sep 17, 2010 2:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, fatter det ikke helt selv :mrgreen:

Iallefall, ingen bilder så langt, men jeg har fått kjørt alt jeg hadde i bagasjerommet idag, bortsett fra båtene da :)
Jeg skal ut og kjøre litt nå etterpå, og imorgen blir det en tur på den første messen :D

Regner med å få lagt ut bilder i løpet av morgendagen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Fre Sep 17, 2010 5:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
du skulle nesten tatt bilder av stablinga i bilen også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Lør Sep 18, 2010 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enda ingen bilder dessverre, idag var jeg kun hos en bestemt leverandør, mer bestemt de som har HPI og BSD. Idag fikk jeg se prototypen av den nye 1/5 skala elektrotrucken som etterhvert kommer, og den var helt rå. Vi filmet littegrann, og videoklippet viser BSD 1/5 og den nye Savage Flux 2350. Sistnevnte har motor med høyere kv enn forgjengeren, men kan ikke kjøre mer enn 4-cell (2x2-cell). Men det er jo en batteritype som mange har, og denne vil gå fortere på 2x2-cell enn den vanlige Savage Flux.

En må rett og slett se den nye modellen fra BSD i aksjon med egne øyne for å skjønne hvor rå den er, dette videoklippet gir ikke så godt inntrykk at det gjør noe. Den rev løst og spant umiddelbart på alle fire bortover asfalten, og lyden var helt rå. Jeg har ytret et sterkt ønske om å få en slik som demomodell når den kommer... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=J_-fUgKBAos


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Lør Sep 18, 2010 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette videoklippet er også ganske tøft. Det viser en vanlig HPI trophy nitrobuggy konvertert til brushless. De har tatt Flux-systemet og kjører det på 6S. I BSD land ripper har de kun byttet esc (til flux), og kjører også på 6S. Helt rått med power var det iallefall :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=3F_cS3uC ... re=related


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 12:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag klarte jeg å knekke en del i styringa til Baja 5T, så da blir det en kjapp tur innom HPI imorgen og plukke noen deler fra hyllene :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Selvfølgelig skulle leverandør være utsolgt for delen jeg trengte til Baja 5T, så den står nok stille litt til. Temmelig irriterende siden dette er en sak som tar stor plass i bagasjen. Må nok prøve å fikse den på et eller annet vis.

Jeg har også brent motoren på Yak'n min, noe som også var temmelig irriterende. Hadde med ny propell og motoraksel, men ny motor ligger selvfølgelig igjen hjemme...

Powersupplyen min tok også kvelden (15A), jeg har hatt på en trippellader, og har nok tynet grensa til den en god stund nå. Luktet bakelitt hver gang jeg brukte den, og tilslutt sa det jo bare poff :lol:
Jeg har fått lånt meg en 20A powersupply så jeg klarer meg fint resten av ferien, og jeg har i tillegg kjøpt meg en liten 10A powersupply som holder meget høy kvalitet.

Det har blitt litt helikopterflyvning idag også, men det er ikke alltid perfekte forhold er så perfekte allikevel. Når det er helt vindstille så blir det litt for mange insekter etter min smak. Blir fort distrahert når jeg begynner å fekte etter fluer med hånda :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 10:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Heldig du som kan være ute å fekte etter innsekter, her hjemme regner det.. :cry:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Man Sep 20, 2010 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Regner det fremdeles? hmmm....håper det er ferdig til jeg kommer hjem da iallefall :)
Det har vært litt blanda forhold her også, men det har som regel klaffa fint med flyvningen. Jeg ønsker bare å ha bittelitt trekk i lufta slik at jeg slipper insekt :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Tir Sep 21, 2010 1:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått bestilt meg ny del til Baja 5T fra en annen butikk, så jeg får forhåpentligvis fiksa den om en dag eller to. Nå er også T-rex 450 pro rigga opp til nattflyvning, det skal bli moro :D

Jeg fikk omsider P-40 warhawk i lufta idag også, og denne flyr faktisk veldig bra bare jeg fikk den opp i lufta. Jeg kastet litt hardere denne gangen, og holdt full spiker på throttle, og da ordnet det seg. Den oppførte seg egentlig ganske eksemplarisk, og jeg buklandet den flere ganger. Siden Yak'n nå er parkert, så bruker jeg batteriene i P-40'n istedenfor, så imorgen skal den flyves en del. Yak54 setter jeg igjen her på østlandet, og neste gang jeg er på besøk så tar jeg med meg ny motor :mrgreen:

Jeg gikk over micro 4-site ikveld, og limte litt her og der, og justerte rorene littegrann. Jeg monterte også luftbremser, og denne gangen har jeg limt dem så de holder en stund. Blir også litt artig å prøve.

Micro cub er også parkert, der klarte jeg å knekke motorakselen, ikke spør meg hvordan. Så den får vente til jeg kommer hjem igjen. Hadde en liten runde og justerte rorhorn på denne også, nå har den litt mer utslag på høyde og sideror.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Tir Sep 21, 2010 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag ble det spasertur med familien for å plukke sopp, og naturlig nok hadde jeg med noe radiostyrt. På hele spaserturen kjørte jeg og ungene med HPI wheelie king, skal si at denne har god kjøretid med 55T motor. Jeg brukte et 4200mah 7.2v batteri, og vi kjørte nok i en god time vil jeg tro. Terrenget var godt varierende med mange store dammer som jeg sendte bilen gjennom, og det stjeler mye effekt. Noen ganger fløt den bare i vannet :mrgreen:

Halvveis i spaserturen tok vi pause for å spise, så da grillet vi, og jeg kjørte også radiostyrt båt. Dette var ved en strand, og det blåste litt, så jeg kunne herje godt siden jeg ikke var redd for at båten skulle velte (da drev den rett i land på stranden). Jeg var mer forsiktig langt utpå, men ved land lot jeg båten få fritt utløp for krefter og sving. Skikkelig gøy var det iallefall, og jeg er sikker på at vannspruten sto 10 meter innpå land noen ganger :mrgreen:

Nå på kvelden har jeg flydd 6-7 batteripakker på micro 4-site, og jeg begynner å se nytteverdien på dette flyet. Jeg har lenge hatt lyst til å få begynt å trene rutinemessig på forskjellige øvelser, og det fikk jeg prøvd idag med dette flyet. Størrelsen/vekten gjør at det blir veldig enkelt å gå rett ut døra og fly på en liten hageflekk, og batterisystemet er praktisk også. På 1 time har jeg ladet 8 batterier til dette flyet, og det sier vel alt. Men jeg må også si at jeg har tatt flyet inn nå for en liten runde med limtuben :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC