Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 3:21 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Fre Sep 24, 2010 11:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, jeg hadde store øyne i butikken til NM, og hadde også lyst til å ta med meg mye. Men jeg har jo lessa bilen fra før, så det ble ikke plass til store greiene ekstra. Har tatt med meg 1 kasse bilfuel og 1 kasse helifuel tilbake i tillegg til diverse annet småtteri, og må nok jobbe hardt for å få plassert det.

Jeg ble også inspirert av båtene, og gleder meg til å komme igang med byggingen når jeg kommer hjem.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Fre Sep 24, 2010 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag har det ikke vært så mye rc at det gjør noe. Våknet med vond hals og følte meg ganske uvel ellers også, så jeg har stort sett gått i svime i hele dag. Jeg har fått fiksa styringa på Baja'n, og satt opp en T-rex 450 for svogeren min. Måtte ta første flytest i garasja, for det regner ganske mye her nå. Siden jeg er noe redusert i formen for tida, så tar jeg ikke sjansen på å stå ute og kjøre rc-bil heller. Da ender det vel opp med at jeg blir skikkelig syk.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Lør Sep 25, 2010 3:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enda en dag med mye vind, så leking i lufta er egentlig ikke så aktuelt. Er ikke helt i form heller, og da fryser jeg mer når det blåser sur vind :roll:

Men fikk kjørt litt bil idag, både EB-4 og Baja 5T. Nå ser det ut som at jeg må spyle begge bilene godt før jeg begynner pakking av Outlandern, tror aldri bilene har vært så nedgrodde før :D

Styringa på EB-4 sluttet plutselig å virke på slutten. Styreservoen døde uten noen særlig grunn. Kan hende det er dårlig kontakt, jeg vet ikke, men jeg orker ikke legge så mye arbeid i det nå. Får se på det når jeg kommer hjem. Jeg vil også påpeke at det er utrolig mye moro med en 1/8 buggy, den tåler ufattelig mye, og er meget driftssikker. At elektronikken dør er bare slikt som skjer innimellom, elektronikk i nitrobiler har temmelig dårlige arbeidsvilkår. Gleder meg til å få igang Team Losi 8ight når jeg kommer hjem nå :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Lør Sep 25, 2010 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg spyla wheelie king, EB-4 og Baja 5T med høyttrykkspyler, og deretter tørka dem sånn noenlunde med trykkluft. Har også begynt pakking av Outlandern, og utfordringen nå blir å få inn 8 kanner i fuel i tillegg til alt det andre. Så langt er Blackjack 26, EB-4, Baja 5T, hundebur, microcub, micro 4-site og alle fuelkannene på plass. Og nå er det egentlig bare et puslespill, men jeg tror nok det skal gå bra.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Søn Sep 26, 2010 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Er kjekt med ei skikkelig pakkenøtt av og til.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Søn Sep 26, 2010 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er alt plassert i bagasjerommet, og jeg har faktisk en god del mer der nå enn når jeg kom. Jeg har satt igjen Yak54, men tror nok at jeg kunne fått med den om jeg måtte. Jeg brente motoren på den, men skal ta med ny motor neste gang jeg skal hit på besøk. Veldig greit å kunne ha en modell stående her, så slipper jeg å drasse på den flere ganger. Trenger ikke radio engang, da min svoger har DX7 selv. Jeg bare låner en programplass av han og binder opp modellen på nytt, enkelt og greit.

Dessuten har jeg en ny Yak liggende hjemme av samme type, men annet fargeskjema :mrgreen:

Nå gjenstår det bare å få inn litt småbagasje og resten av familien, så setter vi avgårde mot Horten. Men først en god natts søvn :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens RC-ferie 2010
InnleggSkrevet: Tir Sep 28, 2010 1:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er ferien over, men enda så skal det legges ut en del bilder. Søndag var vi på hobbymesse i Horten, og jeg er jaggu glad for at jeg dro dit (vi kjørte over 70 mil på søndag, og det holder når en har med hund og 2 unger). Dette var første gang jeg har sett anleggsmaskiner av den dyre sorten. Midt i hallen var det inngjerdet et område som kun var for lastebiler og anleggsmaskiner. Mesteparten av lastebilene var modeller fra tamiya, noen originale og noen ombygde. Anleggsmaskinene var at tysk merke og kvalitet, og prisene på dem gikk fra 20 000 til over 50 000,-. Det var helt RÅTT!

Det er mye penger, men det var helt rått å se hvordan de fungerte. Jeg har sett en del videoer av slike maskiner, men det er noe som rett og slett må oppleves "in action". Her snakker vi om hydrauliske systemer med en realisme som var helt utrolig. Lys og lydmodulene var helt topp også, og når en tenker at en godt utstyrt Tamiya trekkvogn fort koster opp mot 10 000,- (bil, lys og lydmodul, fjernkontroll) så går det an å forsvare prisene som begynner på rundt 20 000,-

Ellers på messen var det sinnsykt mye tog, og en del båter. For de som leser modell og elektronikk, så står det i siste utgave en reportasje om en båt som heter IAN, og denne fikk jeg se på nært hold på messen. Båten har en lengde på 180cm og veier ca 14kg. Jeg snakket også med byggeren når jeg var på skalabåttreffet på 3.dammen i tønsberg noen dager før, da hadde han et par andre scratchbyggede båter med seg. Denne har helt sykt med egenlagde detaljer, og er noe av det beste jeg har sett. Siste utgave av modell og elektronikk har jeg forøvrig fått i butikken nå, mye bra lesestoff denne gangen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC