Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 3:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Blade 400 vurderes solgt
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 9:39 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Notis: Posten er fremdeles under konstruksjon. Om noen lurer på detaljer kan de skrive det i tråden her eller sende meg pm om ønskelig. Prøver meg vel med en annonse på finn.no etterhvert også.

Pris:
3800?

Vurderer å selge mitt Blade 400, litt avhengig av hva jeg kan få for det, grunnen til bytte er at jeg antagelig kjøper T-rex 500 ganske snart.
Er en 2008 modell, så det er ikke helt nytt akkurat, men har blitt en del bytte av deler av diverse grunner, ( :p ) så det fremstår som pent brukt. Har blitt alt for lite brukt de siste årene pga oppussing av hus, og baby. :)

Tilstand akkurat nå er at siste landing det hadde før det ble satt bort desverre var noe forkjært, så rotoren slo nedi, så jeg måtte bytte ut hovedrotorene, og også tannhjulene i to av servoene. Har pdd ikke hatt tid til å få det helt klart til bruk igjen. Men når du kjøper et brukt helikopter vil jeg uansett anbefale at det gåes over av en erfaren pilot så du er sikker på at alt er som du forventer.
Canobyen fikk seg en sprekk og er nok klar for skifting.
[img]Notis:%20Denne%20infoen%20er%20korrekt%20per%2012.07,%20forhåpentligvis%20rekker%20jeg%20å%20ferdiggjøre%20det%20ganske%20snart.[/img]

Er for tiden lokalisert i Bergen, men kan også leveres på døren i Florøområdet i midten av Juli. Om ønskelig kan det sendes i posten, men risiko og kost bæres av kjøper.

Inkludert:
Blade 400, stock utstyr, ingen spesielle oppgraderinger.
DX6i radio, med brukermanual
Align 450 Bærekoffert. Denne er helt genial. :)
Stock batterilader og strømforsyning.
4 batteripakker. 2 er stock E-flite EFLB18003S 1800mAh, 2 er Outrage XP20 2200mAH. Utrolig greit å ha såpass mange så du kan få gjort litt flyging før du må til å lade igjen.
Det er montert Deans plugger på alt det elektriske, som er bedre enn de pluggene som fulgte med som standard.
Treningsunderstell
Original Blade 400 brukermanual, og også en utskrift av e-boken "Setup & Tips for 400 size RC Helicopters" som jeg kjøpte for å lære meg å "tamme ned" oppsettet av helikopteret. Her finner du en mengde info om bygging og justering av helikopteret.
Kan også legge med en CD-rom med en del filmer om bygging av helikopteret om ønskelig, vet ikke om dette er nødvendig nå som så mange videoer er kommet på nettet.

Mye reservedeler og ekstrautstyr medfølger, herunder:
1 pitch gauge, et "må-ha" verktøy for å sette opp vinkelen på hovedrotoren. Alt dette står beskrevet i boken som følger med.
1 Swashplate levelling tool. Nok et viktig verktøy som ikke følger med i standardpakken.
1 Karbonfiber hovedrotorsett.
1 Flybar Paddle set i plast, det som er montert på helikopteret er i karbonfiber fordi det så litt kulere ut. :p
1 Halerotorsett i plast, greit å bytte etter at det har slått en del i bakken. Det som står på helikopteret er også helt nytt.
3 Feathering shafts. Kjekt å ha, typisk del som ryker når du kræsjer.
3 Main shaft
1 Main Gear w/o One-way bearing
1 Main Tail Drive Gear
4 ekstra stock servoer. Her må det nok byttes litt tannhjul. De som sitter på helikopteret er i orden.
1 Servo case set
1 Halebom
1 Halebelte
1 Understell struts og 1 understell skids.
1 ny flybar, pluss et par som muligens er bøyd.
8 head dampening shims
1 Head block/rotor housing set
4 Control/linkage ball long
10 Control/linkage ball short
1 Elevator Control Lever Set
1 Tail Rotor Pitch Lever Set
1 Aluminium motor mount set
2 sett med kulelager til hovedrotoren
2 Bearing 5x10x4mm
1 Aluminium Tail Rotor Hub Set
1 Flybar PAddle Control Frame set
1 Flybar seesaw holder set
1 Anti-rotation Bracket/guide
1 Complete Hardware Set, her er det masse skruer, mutre, shims og assortert dilldall.
I tillegg en hel mengde assorterte smådeler, shims og sånt. Dette ligger i en liten plastboks som praktisk er innfelt i skumgummien i bærekassen.

Bilder:
Bilde
Bilde

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC