Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 3:27 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Fre Okt 10, 2008 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er jeg så og si ferdig med Team Losi 8ight, og kan konstatere at dette er en genialt oppbygd bil. Mange smarte løsninger, men jeg ble stoppet når motoren skulle monteres. Jeg skal ha i min gamle LST2 motor på 4.3cc, men konkurranseversjonen av 8ight er visst litt annerledes enn RTR-versjonen. Sistnevnte kommer med samme motor som jeg skal montere, mens konkurranseversjonen har en annen type motorbukker og støttestag fra bakre gearbox. Så jeg må visst ombygge bittelitt for å få dette til å passe.

Så.....To be continued.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Tir Nov 04, 2008 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nye motorbukker og bakre avstiver er nå ankommet, og videre bygging blir påbegynt så fort jeg får en passende anledning til å fullføre jobben :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 1:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg får vel begynne å pirke litt borti denne tråden igjen, siden jeg har gjort noen endringer på oppsettet til bilen. Den har forøvrig blitt stående i ro en stund, hovedsaklig fordi at jeg ikke har fått kjøpt meg motor enda. Har bestemt meg for å bruke en .21-size, men må vurdere litt frem og tilbake om jeg skal ha meg startboks til denne. Må jo rote meg borti det på et tidspunkt også.

Jeg har også pellet ut servoene jeg hadde montert. Tidligere har jeg putta i to stk Futaba S3305MG, men jeg fant bruk for dem i min Thunder Tiger EB-4 buggy. Istedenfor monterte jeg en Align DS620 på throttle, og en Align DS610 på styringa. EB-4 skal mishandles litt mer, og da gjør det seg gjerne med S3305. De er nok litt mer motstandsdyktige mot det våte element skulle jeg tro. Team Losi 8ight skal kjøres under litt bedre forhold, og da vil nok servoene fra Align få skinne skikkelig :D

Så det koker ned til at bilen står klar som et egg, men jeg mangler altså motor enda :?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Fre Jan 01, 2010 12:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå er jeg litt spennt, hva har du i tankene :?: Jeg kjører en .21 Sirio Kanai Edition 2 i min relativt tunge truggy og den går som et uvær, blåser Yalla sin som har .27 motor :lol:

En seriøs .21 motor er ikke til å spøke med :wink:

OS v-spec får meget hederlige omtaler (en av de få OS som faktisk har krom og ikke nikkel i foringen), Sirio, Picco, Novarossi er kanon motorer. Billige .21 motorer tror jeg du blir skuffet over (yepp, jeg har prøvd :wink: )


For helt åndsvak power prøv Picco P3 .28. De tre som troner på topp i power av standard motorer er Novarossi .28 8 port, Picco P3 .28 og OS .28 ettellerannet. Jeg tror Picco P3 .28 blir min neste motor når jeg trenger en bilmotor igjen (disse er meget like i ytelsen, men Picco er rimeligst, så derfor), men det er sikker for brutalt for en lett buggy, blir bare hjulspinn og vanskelig å få kreftene ned i bakken

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Fre Jan 01, 2010 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kunne tenkt meg å prøvd en Dynamite .21, kan hende jeg havner på den, men er ikke helt sikker enda. Her er den jeg har i tankene: http://shop.smallsize.no/product_info.p ... 94e9816efa

Har også sett på O.S'n, og den er nok også et alternativ. Billig .21 har aldri vært i tankene, men det blir nok ikke kjøpt motor fra øverste hylle.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Damn! 2500 for en Dynamite .21?? Billigmerkene begynner å bli dyre da :shock: Til den prisen er man velge blant mange rennommerte fabrikater. De fleste gode .21 motorer ligger vel rundt 2500-3000 så denne Dynamiten bør være bra for å forsvare den prisen. Jeg har selv kjørt Dynamite .26 i buggy og det gikk noe inn i hampen helt til råden røyk. Det er også Dynamite som står i båten min og den er også meget sprek, men vanligvis er Dynamite rimelige motorer, hva som gjør denne .21 motoren såpass dyr vet jeg ikke

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 3:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den er ikke blant de billigste, men jeg har fått en grei pris på en slik, så jeg kommer ikke så galt ut. Har vært fornøyd med motoren jeg har i LST2, den har blitt mishandlet ganske lenge, men funker greit enda. Jeg har hatt en god følelse på de mer påkostede dynamite-motorene, men er litt usikker på hvilket startsystem jeg vil ha. Har vurdert å skaffe meg startboks en stund, så da er vel kanskje dette den rette anledningen å gjøre det på.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 8:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag handlet jeg meg motor til denne bilen. Jeg tok den rett og slett på grunn av at jeg fikk en grei pris på den. Jeg tenkte at bilen har stått lenge nok uten motor nå, så får vi heller se hvordan den funker :D

Her er en link til motoren:
http://www.lrp.cc/en/products/nitro-eng ... t/details/


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Okt 09, 2010 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld fikk jeg montert inn motoren etter først å ha montert på den litt spesielle clutchen (4 sko derav 2 er av aluminium, det er forøvrig en fantastisk presisjon på delene i clutchen). Måtte jukse litt med motorbukkene da denne bilen er beregnet for bruk med startboks. Jeg har snorstart på den nye motoren, og denne tok borti chassis og bakre støtte, så jeg måtte shimse motorbukkene litt, og slipe littegrann på bakre støtte. Nå passer alt fint sammen, og klaring mellom spur og klokkedrev er fin. Jeg fikk også sentrert servoene og montert på servoarmer, og justert dette sånn noenlunde inn.

Når jeg skulle montere eksospotte og grenrør, så oppdaget jeg at feil grenrør var kjøpt inn, så innkjøring må nok vente litt. Samtidig skal jeg ha Life mottakerbatteri, for servoene er glade i strøm.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Okt 16, 2010 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grenrøret kommer rett over helgen, så da er innkjøring av den nye motoren nært forestående. Idag har jeg begynt lakkering av dekselet, det blir enkelt og greit grønt med noe tullemønster foran. Jeg testa noe greier som jeg ikke har prøvd før, og regner derfor med at det blir helt tullete :mrgreen:

Skal få lagt ut et bilde eller to av både bil og deksel når jeg er ferdig med lakkeringen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Okt 17, 2010 12:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dekselet ble bedre enn jeg trodde, så jeg er fornøyd med resultatet. Jeg lærte meg også en ting eller to i prosessen. Nå gjenstår det bare å få montert grenrøret når det kommer, så skal jeg omsider få begynt å herje nabolaget :twisted:

Her er det endelige resultatet (blir kanskje litt bedre når dekka kommer på bilen)


Vedlegg:
team losi 8ight 005.jpg
team losi 8ight 005.jpg [ 101.18 KiB | Vist 16973 ganger ]
team losi 8ight 004.jpg
team losi 8ight 004.jpg [ 120.98 KiB | Vist 16973 ganger ]
team losi 8ight 003.jpg
team losi 8ight 003.jpg [ 106.82 KiB | Vist 16973 ganger ]
team losi 8ight 002.jpg
team losi 8ight 002.jpg [ 104.56 KiB | Vist 16973 ganger ]
team losi 8ight 001.jpg
team losi 8ight 001.jpg [ 99.78 KiB | Vist 16973 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 18, 2010 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld fikk jeg montert det nye grenrøret, og montert eksospotten der den skal være, så nå må jeg bare justere hullet i karosseriet for eksosen. Imorgen må jeg kjøpe meg en ny mottaker til bilen, montere fuelfilter, sette i mottakerbatteri og justere inn radioen. Skulle egentlig ha testet bilen imorgen, men da er det båtbyggekveld på butikken, så da får innkjøring vente til onsdag.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Tir Okt 19, 2010 6:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag morges fikk jeg tid til å montere fuelfilter, og satt bilen ut på stativ når jeg jobbet med noe annet. Motoren startet på andre draget, og gikk helt fint gjennom hele tanken. Nå skal jeg ta med bilen på jobb, og montere ny mottaker. Vurderer også å bytte ut begge Align servoene til et par hitec som tåler vannsprut. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke denne bilen under våte forhold, men hvorfor ikke? Jeg har fått filtertrekk som tåler vannsprut, og Rx-batteri og mottaker ligger godt beskyttet fra før, så da gjenstår bare servoene. Jeg trenger uansett Align servoer til noe annet, så det er nok en god mulighet for at noe slikt må gjøres. Får ta en vurdering på det ikveld.

Imorgen begynner iallefall innkjøringen for fullt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Ons Okt 20, 2010 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg og King Hauler vært på jobben og bygget litt, og jeg har blant annet fått ferdig buggyen, så da er det bare kjøringen som gjenstår. Mottaker fra Spektrum er montert, og jeg byttet servoene til Hitec HS-5975HB og HS-6975HB, henholdsvis 8kg og 10kg med god hurtighet og presisjon. Disse skal også tåle en vannsprut, og jeg føler meg veldig komfortabel med valget etter å ha testet litt i friluft. Gjørmeshields er også montert på bakre bærearmer, dette vil nok redusere mye av griseriet som framhjula kaster mot opphenget bak. Ser veldig praktisk ut.

Jeg har nå satt på noen slitte dekk fra min andre buggy EB-4, for etterhvert som 8ight blir justert så skal jeg børne til gummien og innleggene går fullstendig i oppløsning :twisted:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Ons Okt 20, 2010 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg kjørt inn 4 tanker, så nå begynner justeringen for alvor. Det har jo også blitt kaldere ute nå, så jeg dekket til hele toppen med aluminiumsfolie under innkjøringen. Da fikk jeg opp temperaturen på et fint nivå uten at jeg trengte å magre så mye. Jeg ser også at dekslene på bakre bærearmer gjør jobben sin, og det forenkler rengjøringen betraktelig.

Bilen føles lett og fin ut, så alt lover godt så langt. I kveld skal jeg ha meg en liten runde og sjekke skruene på bilen, det hender jo at skruene løsner på nye nitrobiler. Får sikkert ikke tid til å kjøre mer før lørdag.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC