Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 12:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 2:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Likte lakken særs godt :p


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Ons Apr 13, 2011 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter å ha fått havari på en av to S3305 styreservoer, så ble det dags for en liten endring i oppsettet der. Jeg hadde nettopp også et lite helikopterhavari, der det viste seg at 2 stk futabaservoer var ødelagt. Disse servoene blir nå satt til bakketjeneste etter reparasjon, så nå skal LST2 få to futaba S9452 på styringa, og en futaba S3152 på gass/brems. Jeg er ikke helt sikker på om det er rett valg til gass/brems, men jeg hadde den liggende, så slik ble det. Den siste bakkeplasserte S9452 skal monteres på styringa til Savage X SS.

Til helgen er LST2 klar igjen for årets sesong, og nå ser det bra ut på nesjane også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Lør Apr 16, 2011 4:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har servoene kommet på plass i LST2, og responsen er helt knall. Jeg har lenge brukt Life-batteri på denne, og disse servoene ser ut til å like det. Jeg fant forøvrig et par slitte plastdeler som diffene ligger opplagret i som bør byttes. Det er litt bevegelser i diffhusene grunnet dette, og det er ikke bra, men det går greit å kjøre med noen ganger til. Jeg tror at jeg har delene liggende, men det får bli til neste overhaling med å bytte dem.

Nå gjenstår det bare å samle ledningene og få alt på plass i elektronikkboksen, så er bilen klar for morgendagens kjøring. (hvis været er sånn noenlunde)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Lør Feb 01, 2014 4:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå ligger LST2 demontert på disken i hobbykjelleren, og nye deler ligger klare på rad og rekke. Jeg funnet noen små skader i hovedgirkassen, kulelager som står dønn fast, slitte bremser og litt annet småplukk. Denne bilen har fått noen år på seg nå, så det var vel på tide å bytte ut litt deler. Dessverre så har jeg klart å ta gjengene på toppen (underheaden) også, der var det lite som holdt igjen. Har sikkert vært litt vel ivrig til å stramme når motoren har vært varm, men klart, det er slikt som kan skje over tid også.

Skal muligens ut å kjøre litt imorgen, men da må jeg i tilfelle bytte motor først. Kan sikkert sette på den originale, regner med at det er liv i den fremdeles.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC