Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 6:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Lite oppdateringer her... Det betyr imidlertid ikke at revoen ikke blir brukt! Har komt igang å kjøre denne litt igjen nå som fineværet har komt.

Tidligere har jeg ikke helt fått feelingen på denne bilen med tanke på justering av motoren. Når jeg tuner motoren slik at jeg har følt den har gått bra så begynner den å bli vanskelig å ha med å gjøre. Et par ganger i det siste har jeg kjørt motoren så varmt at det rauk av og rundt motoren(!) Da hadde jeg hatt noen lange strekker med maks turtall hvor den har fått kjørt seg virkelig. Jeg brente også to plugger på mindre enn 4 tanker i forbindelse med dette.

Derfor tok jeg med meg temperaturmåleren sist gang jeg kjørte, en av de første målingene viste at motoren var over 170 grader.. Jeg begynte straks å rike blandingen til motoren, men når jeg var komt så langt ned at den begynte å dra dårlig var den fortsatt omkring 150-160grader. Jeg tok derfor å kuttet et hull i frontruten på karosseriet for å få mer luft, og det hjalp på. Det jeg merket når jeg hadde riket ut motoren så mye var at når motoren hadde kjølt seg ned og jeg startet den igjen tok det ganske lang tid før jeg fikk den opp i driftstemperatur og før motoren begynte å respondere skikkelig. Det kan tyde på at motoren trenger litt tid på å komme i driftstemperatur og at jeg derfor har vært for kjapp med å tune/leane motoren tidligere.

Nytt karosseri er på plass også ettersom det forrige måtte pensjoneres :-D

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 11:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare av nysgjerrighet, hvilken fuel bruker du?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 7:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Rapicon 25/9.

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13152

Men denne er snart tom, kanskje en ide å prøve noe annet? :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 1:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om vi kjører sammen en gang, så kan du få teste noen tanker med Byron om du vil.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 3:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja det hadde vore kjempe, men jeg tipper jeg går tom før vi kjører i lag igjen desverre. Men takker for tilbudet! Sist vi kjørte i lag var vel i eikefjorden i 2008 eller deromkring? :P

Kunne egentlig tenkt meg å prøvd en dunk med byron. Leste noe om at Rapicon fuelen ikke inneholder castor olje. Noe som gir dårligere smurning ved høye temperaturer...?
Noen som vil ta med seg en dunk med fuel fra Skala1 til Bergen? :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 6:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er foreløpig tom for Byron i butikken, men skal snart ha inn en ordre på bil, fly og helifuel. Men har Rapicon til bil, båt, fly og heli.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Her er forresten det dagen sluttet med den gangen motoren gikk så varmt at det kom røyk av den. Det var ganske flatt der jeg kjørte så bilen har ikke fått seg noe juling, men jeg hadde herjet en del i et sandtak med litt grove stein dagen før. Kanskje den hadde fått seg en knekk fra før og så ved hjelp av høy varme og vibrasjoner løsnet den helt av? Det har i alle fall vært sykt varmt om det kun er varmen sin skyld.

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Fre Apr 29, 2011 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette ser ikke helt ukjent ut, og som du sier, en liten smell fra før kombinert med varme og vibrasjon vil nok kunne føre til at slikt skjer. Det er jo i et belastningspunkt, så det er ikke så unaturlig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 1:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
På søndag hadde jeg en tur med revoen igjen. Denne gangen sleit jeg med å få start på den. Det hørtes ut som den fekk for mye fuel etter jeg hadde riket opp blandingen sist jeg kjørte. Jeg skrudde inn HSN(high speed needle) litt og fikk etter hvert start på den, men den stoppet ofte og gikk dårlig. Jeg tok så å skrudde HSN helt inn og telte 5.5 runder inn. Nå vet jeg ikke hva som er standard på denne motoren, men vanligvis tror jeg standard er rundt 3 runder ut fra den er helt igjenskrudd. Jeg skrudde den så ut nåla 3.5 runder og motoren startet med en gang. Motoren gikk som en kule og jeg tok et par strekker hvor jeg gav på før jeg kjørte tilbake for å sjekke temp. Motoren stoppet etter et par sekund på tomgang og motoren målte jeg til ca. 215 grader etter den var stoppet! Da hadde pluggen røket og jeg tok heller å kjørte lunchbox og flydde fly siden jeg ikke hadde med meg brusanvisningen til revoen.

I går hadde jeg med håndboken og hadde planer om å få tunet bilen skikkelig fra grunnen av og følge med temperaturen hele veien. Når jeg skulle starte den igjen merket jeg at det ikke kom fuel frem til forgasseren når jeg holdt for eksospotta og lot lot starteren dra motoren rundt. Da finner jeg ut at det har komt sprekker i eksosbenden igjen, og kjøleribbene som var bøyd har falt helt av.. Regner med det er varmen som har gjort sitt denne gangen ettersom jeg ikke har hoppet og herjet med den nye pottebenden.

Uansett fikk jeg startet bilen og fikk kjørt litt før eksosen knakk helt av. Denne gangen justerte jeg HSN en halv runde ut og prøvde å justere LSN litt inn. Målte ikke høyere enn ca. 120 grader på motoren i går.

Når revoen gav seg ble lunchboxen redningen igjen :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC