Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 8:51 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Fre Mar 18, 2011 8:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå slått følge med flere andre her på forumet, og kjøpt meg en HPI nitro RS4 porsche. Det nye butikklokalet har en fin parkeringsplass utenfor, så det er gode muligheter for å kjøre litt innimellom. Jeg hadde heller ikke en nitro gatebil i bilparken min, så det var jo enda en god grunn til å kjøpe en :mrgreen:

Tenkte også å hive meg litt inn i konkurransen mellom Yalla og Vector, men jeg vil der fokusere mer på selve bilen istedenfor å modifisere motor. Kunne jo vært litt moro å se forskjellene som da oppstår.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Fre Mar 18, 2011 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Nå må vi nesten kjøre RS4 billøp :mrgreen:
Tror jeg skal rigge opp min Cayenne RS4 til sommeren :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Lør Mar 19, 2011 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det høres ut som en god plan :D
Jeg skal ribbe bilen min nå, og gjøre noen endringer fra grunn av, så får vi se hvordan den fungerer etterhvert. Holder motoren original enn så lenge. Blir artig å sammenligne resultatene med bilene til Yalla og Vector :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Lør Mar 19, 2011 2:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har fått kjørt inn et par tanker nå, og nå er demonteringa neste steg. Kanskje litt teit å gjøre det med ny bil, men jeg har mine grunner. For det første er bilen ren å jobbe med, og for det andre så går det an å legge på skikkelig låselim der den er nødvendig, og også gjøre noen enkle modifikasjoner. Noen triks skal også på plass :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Lør Mar 26, 2011 4:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå såvidt fått prøvd bilen littegrann, og her er det mer å gjøre enn jeg trodde. Handlingen til opphenget har et stykke igjen å gå før det oppfører seg slik som jeg vil. Jeg ble faktisk litt skuffet over egenskapene. Ikke kjørte jeg noe særlig mer enn 60 km/t heller, og for at bilen med fortrolighet skal takle mer, så må det mye testing/justering til.

Første stopp: Støtdempere. Slik som de er originalt, så tror jeg ikke at det hadde vært så mye verre å kjørt med friksjonsdempere istedenfor.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Lør Mar 26, 2011 6:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg fått laget meg en liste over ting som skal gjøres, og jeg må si at jeg er glad for å ha det nye butikklokalet ved en stor parkeringsplass. Her går det iallefall an å teste litt av og til, så jeg ser for meg at jeg må på jobb litt før åpningstid på søndager, da er det ikke så mye biler der.

Dekselet skal også byttes rimelig kjapt, jeg har hatt et rundkast med bilen idag, og malingen flakka av ganske mye. Regner med at dette skyldes at det er litt kaldt idag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Søn Mar 27, 2011 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg gravde litt i karosseriene jeg har liggende her hjemme, og fant et som passet fint sammen med de nye felgene jeg skal bruke. Har også bestilt noen småting som skal hjelpe meg å tune inn bilen. Jeg hadde også opprinnelig tenkt å beholde standardservoene grunnet lav vekt, men etter litt bruk synes jeg ikke at de holder mål hvis en skal ha en noenlunde presis bil. Jeg kommer til å bytte dem ut med noe bedre, selv om jeg da vil få litt vektøkning på bilen. Jeg regner med at jeg kommer til å bruke en standard digitalservo på gass/brems, og en litt raskere og presis digitalservo på styring. Det viser seg på alt annet jeg har kjørt av biler at dette er viktigere enn en tror.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Ons Mar 30, 2011 11:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vi var 3 stykk som var ute å kjørte RS4 i dag. Mye morro for pengene :mrgreen: Desverre tåler bilen lite pryl, var litt ute i grøfta og bakakselen røyk rett av :lol: De andre kjørte som gamle tanter og kom seff hjem med hel bil 8)

En kar hadde til og med sett på "trimpotte", noe som resulterte i en laaaang dauere motor. Dette har nok med manglendee kompetanse på motorer å gjøre :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, hørtes jo moro ut det da :mrgreen:
Hvor kjører dere forresten? Har dere funnet en plass der dere får dratt ut hastigheten?

Hva er raskeste måling dere har hatt så langt på denne bilen?

Jeg var nettopp i kjelleren og sorterte ut noen prosjekter for å få litt oversikt, og sammen med RS4 står nå et nytt karosseri klart for maskering/lakkering, nye felger/dekk og lyssett. Skal kjøre med stil, og med litt flaks så skal jeg få økt topphastigheten littegrann også :D

Denne doningen skal ikke bli til å kjenne igjen :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 8:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
yallaair skrev:
...Desverre tåler bilen lite pryl, var litt ute i grøfta og bakakselen røyk rett av :lol: De andre kjørte som gamle tanter og kom seff hjem med hel bil 8) ...


Jeg synes min tålte ganske så mye pryl. Kan ikke huske jeg ødela noe mer enn nedre bærearm bak etter jeg mistet signalet på bånn spiker i 2.gir ut i ei steinrøys :roll:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 8:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Aha! Så det var her du hadde vært og fucket opp igjen :lol: Ja, det kan virke som "gamle tanter" er bedre å kjøre enn deg da, siden de ikke drog av veien :lol: :lol:

Jeg har tunet eksosanlegget for torque down low. Så du når jeg og Jagedalius hadde dragrace? Jeg var på enden av stripa når han var halvveis 8) Så det så!!

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg var på enden av stripa når han var halvveis Så det så!!


Ok, da var du den raskeste tanta da.... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Fre Apr 29, 2011 1:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg fått i hus alle småtingene som skal endres på denne bilen, og så fort jeg har gjort med noen "hylleprosjekter" i butikken så går jeg igang. Satser på å gjøre litt nå og da på denne, slik at den ikke stjeler for mye tid fra andre ting som skal gjøres fremover. Jeg har noen båter stående som skal gjøres ferdig for andre, men denne bilen egner seg godt til litt av og på jobbing.

Jeg mangler nå bare å finne et par servoer til styring og gass/brems med litt bedre presisjon/sentrering enn de originale, og som samtidig ikke veier for mye.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Ons Okt 24, 2012 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har hatt en skikkelig flyt i lakkering av karosserier de siste dagene, så da er det vel kanskje bare å fortsette det gode løpet, til tross for at knollen burde fått litt fri for spraybokser noen dager :roll:

Lakkering av nytt karosseri har lenge stått på gjørelisten for denne bilen, men andre ting har kommet i veien hele tiden. Nå ønsker jeg å komme igang, slik at bilen står klar til bruk. Karosseriet er nå vasket godt, men maskering tar jeg imorgen. Tror ikke jeg gjør noe spennende med dekselet, og satser på 1 farge for enkelhetens skyld. Tror jeg :mrgreen:
Jeg har også litt forskjellig stæsj som skal på chassiset, og når det er gjort så tenker jeg at bilen har begynt å få litt kjøreegenskaper i forhold til hva som er standard. Ut fra eska så er den ikke så mye å skryte av, så jeg gleder meg spesielt til å jobbe med opphenget, men det blir også interessant å se på diffene. Er nok kjempemye forbedringspotensiale i denne bilen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens nitro RS4
InnleggSkrevet: Ons Okt 31, 2012 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Karosseriet er nå utklipt og plassert på bilen, og dette ble bedre enn jeg hadde trodd. Jeg brukte hovedsaklig smoke og translucent blue med sølv backing, og resultatet ble ikke så verst. Karosseriet er lakkert på kveldstid i mørket utenfor kjelleren, så noen ujevnheter er det jo, men når jeg får på noen dekaler og lys, så blir dette bra :D
Passformen sammen med supersize dekk og felg er helt knall. Opprinnelig bruker denne bilen standard touringfelger, men jeg syntes den så veldig kjedelig ut med dette. Og så hadde jo alle som har denne bilen nesten identiske karosseri også. Et stasjonsvogn karosseri med litt annerledes utseende og store felger ble ikke feil. Nå må jeg bare se å finne en noenlunde digitalservo som jeg kan putte på styringa, og komme meg igang med lysopplegget.

Hadde også vært moro å fått elektrisk start på denne :D


Vedlegg:
cayenne (800 x 600).jpg
cayenne (800 x 600).jpg [ 63.88 KiB | Vist 17915 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC