Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 12:03 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 11:35 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Nytta meg av fineveiret til å starte på innkøyring av os30vg i lst2en idag...gjekk som en drøm trur eg,brukte heat cycling metoden og fekk igjennom vel 6dl fuel.. får ta litt til imåra...utrulig lettstarta motor,starta momentant og stoppa aldri..(bortsett frå tom tank då...:)) ei stund sia eg har bala me nitro no,so e no litt spent på om eg får tuna den inn skikkeleg ette innkøyring...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 11:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
bilde av herligheten...:)


Vedlegg:
lst2.jpg
lst2.jpg [ 113.25 KiB | Vist 16880 ganger ]

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Se der ja, flere som har skikkelig fuelbil :D
Har du hatt denne lenge eller? Ser du har RPM bærearmer foran, men ser jeg alu rammevanger også? Gjort noen modder ellers?

Jeg har hatt bilen min i svimlende 8 år nå, jaggu er det sprøtt å tenke på at den enda er i bruk. Har lagt ned noen kroner i den, og er veldig happy med denne. Absolutt den beste nitro monstertruck jeg har hatt.

PS, du må fjerne rollcagen, det er dustete greier :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 8:53 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
har vel hatt den 4-5 år tenke eg..kjempebil å køyre...:) e vel original bortsett frå det du såg trur eg...jaja,os30 og då...hm..fjærne rollcage? landa jo rett på kjøletoppen då...har redda meg masse det buret...dyrt va d og...:)eg landa som regel opp ned..:) ikkje bra med 5 meters fall og lande på kjøletoppen...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 9:02 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
et par bilder til...


Vedlegg:
lst2 1.jpg
lst2 1.jpg [ 69.08 KiB | Vist 16872 ganger ]
lst3.jpg
lst3.jpg [ 128.5 KiB | Vist 16872 ganger ]

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 11:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I mine øyne gjør rollcage mer skade enn godt. Er smellen stor nok og treffer på rette plassen, så blir den skjev. Da tvinger den ramma til å vri seg litt også, og går dette ubemerket forbi så holder den ramma skjev over lang tid. Absolutt ikke en positiv ting. Med rollcage så flekser bilen mindre også, og det tar bort litt av evnen til å ta smeller uten å ta skade. Ikke alle dette skjer med seff, men jeg har sett noen eksempler som jeg ikke har likt. Så lenge en kjører med deksel på (som dekker kjøletoppen), så skal det mye til før noe skjer der.

Du kan jo under neste demontering sjekke om chassisplata er rett. Da må du ta ALT av bilen, og legge den flatt for å sjekke tilstanden.

Selv har jeg også brukt mye dineros på denne bilen, men de fleste tingene er ikke så greit å se. Jeg har 100% karbonramme, og bunnplatene er hard anodized, med bittelitt beskyttelse under eksos og 2-speed. Alle drev er titanium-nitride, girkasse er bygget om til forward only, de fleste kulelager er byttet ut til keramiske lager, de fleste bolter i oppheng er titanium-nitride, andre fjærstyrker er montert (ser at du også har dette), stabstag og alu bremsearm er også montert. Bruker for øvrig gode servoer og 6.6v 1450mah life mottakerbatteri. Husker sikkert ikke alt nå, men litt har det blitt over tid. Jeg har også tenkt å kjøpe RPM bærearmer, det skal gjøres på neste overhaling. Har også VELDIG lyst til å bytte motor, den jeg har nå er snart død.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 1:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
einaste eg ser på bunnplata e litt bulka av at den slår nedi...buret er kun klemt på karosseripinnane,so ved kraftige smerlla e det dei som knekke...har vert ute for det...:) men sant nok at karosseriet tar av endel..men virka for meg som karosseriet varer lenger med bur og,iogmed at det ikkje får bøygd seg so masse..:)men smak og behag...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 6:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Karosseriene varer som regel lenger med bur ja, men hva er vitsen med det? :mrgreen:

Jeg håper vi får til noe skikkelig kjøring til sommeren, er lenge siden det har vært en god samling med monstertrucks i aksjon samtidig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 8:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Hehe..:) ja,må få te en skikkeleg heil dag me offroad bash..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 4:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hm...va ute og tenkte eg skulle fortsette me litt innkøyring,men når eg starta idag so ville den ikkje heilt...turtalle auka men farten auka lite...har ikkje tid å skru idag,men tenke clutch?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 5:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Mest trolig clutch ja. Skjer det helt fra start? Enveislageret i 2-speed'n kan også være en mulighet. Regner ikke med at du har magret for mye heller, da har du mye turtall og lite kraft. Men det hadde du merket på temperaturen, og så høres motoren litt annerledes ut når den blir overopphetet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 5:10 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
heilt frå start ja..må ganske høgt på turtall for at hjula begynne å gå...hjula trilla lett og fint...den går fortsatt rikelig fett....e ikkje begynnt å tune den inn nåke særlig,har tatt 2/8 dels runde på hsp...ingenting på lsn...går med en temp på 90-95 grader...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 5:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det sikkert clutch. Sjekk clutchlager samtidig, de er forbruksvarer. En annen ting som har skjedd meg noen ganger er knekte pinner inni diffene, men sjelden at dette skjer framme og bak samtidig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 6:04 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
den e kun finkøyrt no,so holde en knapp på clutch...diffane mine har faktisk holdt,knust et diffhus en gang...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: carish sin lst2
InnleggSkrevet: Lør Apr 23, 2011 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
diffane mine har faktisk holdt,knust et diffhus en gang...:)


Har tatt et diffhus jeg også, det sprakk. De originale diffene holdt egentlig bra hos meg, men når jeg bytta så putta jeg i ti-nitride. Men de originale gjør jobben sin, det er sikkert.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC