Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 12:45 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 3:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yepp, absolutt :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Du må ta den laaaaaangt ut i ørkenen, med 127db på tomgang vil den skremme vekk alt liv i en stooooooor radius :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 11:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vi får pakke biler og seilfly og stikke hit:

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2012 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Der lærte jeg å fly i sin tid, og har kjørt litt bil der og, men det begynner å bli en stund siden nå. Må nok ta en tur til Måløy snart og ta med Baja`n ut dit ja, nok av sand å spinne rundt i 8)

Fikk testet Baja`n litt i dag etter å fått inn nye fine innlegg i dekkene. Med den nye pipa og asfaldekkene på så wheeler den hysterisk rett opp på bakhjulene ved det minste gasspådrag, ganske bøllete på en så stor og lang bil 8) Den går opp også når den er i ganske godt driv fremover, så det er temmelig mye krefter i denne motoren, ser ikke ut til at jeg trenger tenke på mer trimming med det første :lol:
I morra går jeg av vakt så da blir det en tur ut til Ewos og teste i sandhaugene ved første anledning :)

Lyden er helt akseptabel nå etter at jeg puttet på tilleggsdemperen fra bensinbåten, vanvittig hvor effektiv den er 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 30, 2012 3:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Var på basen og testet Baja`n imellom regnbygene i dag, der er et stort gruset område helt inni øst som er kanon å herje på. Jeg fikk prylt bilen ganske bra der i dag med mye fullgasskjøring slik som jeg liker :mrgreen: Artig å spinne grus og småstein 10 meter avgårde, og innimellom fikk dekkene skikkelig tak i underlaget og da bar det rett opp på bakhjulene, artig 8) Yalla lånte den litt også, og jeg håper det var nok til at det kanskje dukker opp en Baja til etterhvert, sikkert dritartig å jage etter hverandre utpå grusen der :D
Vi fløy litt også i dag og det var artig i vinden. Yalla sitt fly var ikke like glad i vind som mitt var, og siste landingen hans var ikke helt 100%, men ikke verre enn at et nytt fly kan fikse det :lol: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 30, 2012 5:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Et nytt fly vil definnitivt fikse det! Desverre knekte propellen, så jeg kan ikke kalle det en vellykka landing...

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Tor Okt 11, 2012 8:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Var ute i fineværet i dag og kjørte ca 1.5 tank på Baja`n, og det er en bra stund det. Nok en gang drog jeg hjem med en bil som fremdeles virker og er like hel, begynner å få troen på denne bensinbilen. Jeg sparer ikke akkurat på gassen heller og er imponert over hvor sprek denne er. Hvordan en original motor er i forhold vet jeg ikke, men denne motoren er meget hissig og bilen går opp på bakhjulene også på grus når dekkene klarer å få festet tennene nedi underlaget :lol: Må se om jeg klarer å huske å ta med radaren neste gang for å finne ut hvilken fart det er snakk om, men drevingen er nok lav for å gi skikkelig punch fra start og sende stein og grus i alle retninger 8)

Jeg og Yalla fikk også flydd en god del med fuelfly, det er noen uker siden sist så det var kjekt igjen. Merker at det er på tide med motorbytte i flyet igjen for nå føles det for slappt med firetakter. Da er det tilbake til to-takter en stund, så savner jeg god-lyden av firetakter og da bytter jeg motor igjen, så blir det for tamt etter en stund igjen og så........ :lol:

Jeg blander inn litt fly i tråden her, men det er fordi jeg har funnet ut at det er supert å kombinere fly, samt herje litt med en bil på samme turen, da har man fått tatt seg ut ganske bra :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Tor Okt 11, 2012 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bajaen er nok en godt utprøvd kjøremaskin ja, ingen tvil om det. Godt konstruert sak. Hvor kjørte/flydde dere da? Ewos?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Tor Okt 11, 2012 9:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
På det nyeste området i øst på basen, maaaaaaasse nylagt asfalt der, samt stort gruset område som venter på asfalt

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Tor Okt 11, 2012 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
På tide med motorbytte??? Si det som der er. 2,3sek etter at jeg var i lufta og var på høyde med brandsøyåsen, så ble du så sinnsykt grusa at du bare landa så fort som mulig og fant frem lekebilen din i stede :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Fre Okt 12, 2012 6:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda, for en gangs skyld er du på høyden her :lol: Kan jo ikke sammenligne en slakk søndagstrainer med 15 kubikk firetakter med en sportsmodell med 120 totakt med tunedpipe. Denne gangen fløy du fortest, men jeg flydde desidert lavest, med vingetuppen kun få cm over bakken i WOT fly-by i hard sving :mrgreen: Du tør ikke prøve engang med det flyet ditt, and you know it! :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Fre Okt 12, 2012 10:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
WOT fly-by i hard sving

Ja for dette var hårete med den kjerra du hadde :mrgreen: Største problemet mitt var å holde farten under 200 km/t for å unngå å smile for bredt :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Lør Okt 13, 2012 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Ja for dette var hårete med den kjerra du hadde :mrgreen: Største problemet mitt var å holde underbuksa rein å unngå skjemmende flekker :lol:



Javel, hvis du sier det så :lol: :lol: Ja, du var sikkert bare litt nervøs siden du ikke har flydd på lenge, ikke vær for hard mot deg selv :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2012 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Etter å ha vært med vector noen ganger og sett hvor mye han sliter med å kontrollere denne bilen har jeg prøvd å lære han bruken av gass og brems. Dette viser seg svært vanskelig for han å kontrollere. Han er vant med små buggier og truggy med .21 motor, ikke noe svære greier som går på bensin. For å gjøre det litt lettere for han, så har jeg også bestilt en baja. Så kan han se på hvordan jeg gjør det og lære av meg. Det blir nok litt bedre og lettere for han å lære når læremester'n kjører samme bil som han. Da har han ikke alt mulig å klage over som ikke virker osv.... :lol: :lol:

Men jeg er litt redd hvordan han vil takle det å bli kjørt fletta av på Refviksanden. :lol: :lol: For å være snill, så skal jeg ikke ligge rett foran han og fylle bilen hans med grus, men heller ligge ved siden slik at sårene blir lettere å slikke :lol: :lol:

Denne er på vei:

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2012 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Glimrende, jeg har bedre pipe, longstroke veiv og større sylinder så bare kom igjen 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC