Ikveld fikk jeg gjort en god del, men skal ta opp igjen et par viktige punkter, for jeg ser at jeg må lese gjennom manualen noen ganger nå. Innstilling og justering av drivverk var et helt kapittel for seg selv, og av og til går det litt i surr. Absolutt viktige detaljer som MÅ gjøres riktig. Blant annet var det mye informasjon om bruk av shims, og hvordan en skulle gå frem med bruken av dem på dette helikopteret. Det er jo en to trinns girkasse her, så hvis noe blir gjort feil vil det slå ut i alle ledd. Alt kan virke tilsynelatende bra, men så kan det være noen små feller allikevel. Flere steder er det eksempelvis brukt bolter med høyere strekkfasthet enn vanlig, så det liksom ikke bare å bytte ut en bolt med hva som helst som passer. Dette er helt klart et helikopter som tiltaler meg teknisk, for alt skal monteres på bestemte måter. På haleakselen bør en f.eks tre opplagringen inn på stangen en bestemt vei, da klemsystemet kan kile seg om en gjør det fra feil side. Når jeg kikket på det, så er det liten sjanse for at det skjer, og heller ingen big deal om det skjer, for klemhylsen er lett å dra av igjen, men poenget er at det er feil å gjøre slik. Andre ting er f.eks at en mutter skal trekkes til så hardt en klarer for hånd, så skal en bruke en 13mm fastnøkkel og trekke til 120grader. Meget flotte og viktige detaljer. Love it
Legger ut noen bilder nå, helt sikkert i feil rekkefølge, men det får så være.