Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:14 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Zenoah G26m
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Nokon som har erfaring med lignende motorer?

Har den siste tida demontert motor og forgasser og satt i nye pakninger. Har nok ikkje vore så flink å stelle denne gjennom årene, så det var nok en sårt tiltrengt gjennomgang..

Tok turen til storevatnet i dag med håp at eg kanskje kunne fått kjøre nokre striper fram og tilbake, men den gang ei. Motoren starter fint og går greit på tomgang.. Eg kan gi gass og få opp turtallet, men med ein gong motoren blir litt varm og eg gir gass slukner den.. Prøvde med nålene fabrikkstilt som utgangspunkt og justerte deretter litt fram og tilbake, men samme resultatet uansett kva stille eg hadde.. Utifra korleis eg har blitt fortalt ein tennplugg skal se ut synes eg den ser ganske grei ut..

Er det nokon som har tips? Kan det være noko med tenninga? Korleis bruker de å stille inn high-speed i forhold til low-speed nåla? What to do? :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Zenoah G26m
InnleggSkrevet: Søn Mai 06, 2012 12:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vet ikke om du har fått løst problemet enda, men det kan være mange problmer her. Enkleste å prøve er å bytte plugg. Du kan også prøve ny forgasser. Jeg og vector har noen liggende :lol: Dette er enkle grep som ikke koster noe å prøve. Motor'n er helt lik en motorsag, og slike motorer skal starte og gå helt problemfritt under normale forhold. Det eneste de ikke liker er saltvann. Etter en saltvannstur bør du spyle motor'n innvendig og utvendig og kjøre den varm etterpå for å tørke ut alt vannet.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC