Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:19 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Man Aug 01, 2011 9:54 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
God mulig jeg er innkompetent, meeeen når en trykker inn på en av trådene til venstre på startsiden burde en ikke da se hvor en er i treet av forum kategorier ? slik at en slipper å bla sånn om en for eks vil bare hoppe til kategorien som det innlegget ligger i.

Mulig det var uklart forklart men også mulig at norn forstår hva jeg mener :D

(og ett sekund etterpå ser jeg at den ligger i bunnen av siden men burde ikke den muligens ligge oppe også ?)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Man Aug 01, 2011 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du har treet nede på siden. Jeg fjernet det øverste av estetiske årsaker.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2011 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Drevet å testet litt med Tapatalk for å se om jeg kunne få nye siden til å fungere, eller om det var mulig å endre url manuelt. Ser ut til at det må en sentral oppdatering til. Peker fortsatt til gamle lenken selv når man søker opp og legger til på nytt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2011 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
En annen liten ting av den praktiske art, er det mulig å få satt lenker i poster til å åpne seg i ny arkfane som standard?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tor Aug 04, 2011 10:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Thomas skrev:
Drevet å testet litt med Tapatalk for å se om jeg kunne få nye siden til å fungere, eller om det var mulig å endre url manuelt. Ser ut til at det må en sentral oppdatering til. Peker fortsatt til gamle lenken selv når man søker opp og legger til på nytt.
Dette vet jeg ikke noe om, har ikke testet/kjøpt Tapatalk før.

Thomas skrev:
En annen liten ting av den praktiske art, er det mulig å få satt lenker i poster til å åpne seg i ny arkfane som standard?
Tenker du alle linker som brukere poster? regelen er vel at eksterne linker skal åpnes i nye vinduer eller faner og interne i samme vindu. Jeg bruker alltid mellomklikk som åpner i ny fane og merker ikke mye til det.

Alt lar seg løse, men jeg må nok grave dypt i koden til PHPBB for å ordne det der. Kanskje det finnes en ferdig modifikasjon for det..


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Fre Aug 05, 2011 6:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
vegham skrev:
Thomas skrev:
Drevet å testet litt med Tapatalk for å se om jeg kunne få nye siden til å fungere, eller om det var mulig å endre url manuelt. Ser ut til at det må en sentral oppdatering til. Peker fortsatt til gamle lenken selv når man søker opp og legger til på nytt.
Dette vet jeg ikke noe om, har ikke testet/kjøpt Tapatalk før.

Hmm, et forum må settes opp for Tapatalk med en admin konto på www.tapatalk.com. Så den som har registrert forumet der må oppdatere url slik at appen oppdateres også. Ingen av forum adminene som har gjort dette?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Fre Aug 05, 2011 6:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
En annen ting jeg kom over, "Mark forums read" gjør ikke det den skal. Sender deg til forsiden og forumene står fortsatt med uleste poster.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Thomas skrev:
vegham skrev:
Thomas skrev:
Drevet å testet litt med Tapatalk for å se om jeg kunne få nye siden til å fungere, eller om det var mulig å endre url manuelt. Ser ut til at det må en sentral oppdatering til. Peker fortsatt til gamle lenken selv når man søker opp og legger til på nytt.
Dette vet jeg ikke noe om, har ikke testet/kjøpt Tapatalk før.

Hmm, et forum må settes opp for Tapatalk med en admin konto på http://www.tapatalk.com. Så den som har registrert forumet der må oppdatere url slik at appen oppdateres også. Ingen av forum adminene som har gjort dette?
Dette må vi få microsokken til å ordne siden det er han som satt opp tapatalk sist.

Thomas skrev:
En annen ting jeg kom over, "Mark forums read" gjør ikke det den skal. Sender deg til forsiden og forumene står fortsatt med uleste poster.
Antar at det også er i Tapatalk? ser det ikke.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 2:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
I stedet for å lage en ny post bare poster jeg forandringene jeg har gjort på forumet og siden i denne tråden.

Noen ting som har blitt forandret i det siste:

- Klienter/personer må registrere seg for å kunne se vedlagte bilder. Dette er gjort for få mindre annonyme lesere og flere bidrag fra brukerne som kun leser.


- Det er opprettet en gruppe "Betalende medlemmer" hvor alle forummedlemmer som har betalt årskontigentet er medlem. En oversikt over gruppen er å finne her. Du kan og finne denne gruppen via Bilde Søk eller se i brukerprofilen din eller noen som er med i gruppen.

Disse brukerne får også dette bildet i postene sine: Bilde

Kan ikke helt si jeg er fornøyd med bildet så om noen har forslag til forbedringer av det eller et helt nytt så er det bare å dele.


- Forumet "Vikting klubbinformasjon" er blitt stengt for alle andre enn de som er medlem av "Betalende medlemmer". Alle betalende medlemmer abonnerer nå på dette som vil si at hver gang klubbleder (yallaair) oppretter en ny tråd får alle epost om dette.

- Online/offline ikonet er flyttet for å kompensere for plassen til betaler-ikonet.

Til slutt vil jeg minne alle på å skrive navn og helst etternavn øverst i signaturen sin så slipper jeg å gjøre det på alle. Dette gjør det vesentlig lettere å holde styr på hvem som har betalt kontigentet fra år til år.

Ber også alle om å oppdatere og sjekke at dere har registrert rett epostaddresse i profilen deres. Ser at noen ikke har epostaddresse der i det hele tatt. Disse brukerne som ikke er aktive (0 poster eller ikke innlogget på 2 år) eller har epostaddresse vil bli slettet etterhvert.

Edit: glemte å skrive at om det er noen her som har betalt, men som ikke er i "Betalende medlemmer"-gruppen så gi beskjed. Det er noen personer som jeg ikke finner på forumet. Disse personene står registrert som; Jan Arve Askevold, Snorre Gulestøl og "........ Høyvik". Gi meg beskjed hvis noen kjenner til brukernavnet til disse så kan jeg fjerne navnene deres fra denne posten.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Tir Aug 09, 2011 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Forslag til alternativ for betalende medlem bilde; Hva med en variant av side icon logoen og bare Medlem bak? Eventuelt forminske den eksisterende teksten litt. Var kanskje litt dominerende slik den er nå.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Ons Aug 10, 2011 1:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Thomas skrev:
Forslag til alternativ for betalende medlem bilde; Hva med en variant av side icon logoen og bare Medlem bak? Eventuelt forminske den eksisterende teksten litt. Var kanskje litt dominerende slik den er nå.
Da må det i såfall bli hovedlogoen og betalende medlem. Poenget er få frem de som har betalt årskontigentet, kan være det finnes bedre metoder for å indikere det.

Rekner med å minske ned logoen etterhvert, den er ganske dominerende, men kanskje det hjelper?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny server, ny nettside
InnleggSkrevet: Lør Aug 27, 2011 2:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
- Har gjort det lettere for medlem å se om de har betalt årskontigentet ved å skrive det i hovedmenyen og bruk av farge.

- Vedtekter og kontakt er nå å finne i "Om oss"-biten.

- Har også laget to nye BBkoder; [ bet ] og [ reg ].

[ bet ] vises kun til de forumbrukerne som har betalt årskontigentet - altså fullverdig medlem av Sunnfjord RC.
[ reg ] vises kun til forumbrukere, gjester vil få beskjed om å logge seg inn.

En liten praktisk test. Hvis noen av teksten er rød har du ikke tilgang.

Registerte brukere ser dette:

Betalende brukere ser dette:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC