Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 4:14 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 50 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 12:55 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
Brynjarkvam har gjort en suveren jobb med å få denne båten opp å gå igjen, Det er kun han å takke for at denne eksisterer på bilde idag.
Når det er sagt vil eg nevne at personlig, så meiner eg at det er for lite "common" biler/båter/fly på standen,
folk blir avskremte når de hører hvilke summer som ligger bak det greiene som blir brukt...
prøver ikkje å være bedreviter her, det veit eg forummessig av tastaturtøffingane at det er det første som blir sagt
Ta det personling dei som føler for det.
(Og ja, eg er en av dei som ikkje har generelle bruksbiler, etc å vise fram, for dei er spikt)


Ellers all in all et suverent treff,


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
King Hauler skrev:
Eg har ørten slike stolper liggende etter tipphengeren. Kan sikkert sende deg nokre i reserve.


Åh, bjudi :) Det holder fint om du kanskje kan ta med noen en gang du er innom?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 1:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Råteslya skrev:
Brynjarkvam har gjort en suveren jobb med å få denne båten opp å gå igjen, Det er kun han å takke for at denne eksisterer på bilde idag.
Når det er sagt vil eg nevne at personlig, så meiner eg at det er for lite "common" biler/båter/fly på standen,
folk blir avskremte når de hører hvilke summer som ligger bak det greiene som blir brukt...
prøver ikkje å være bedreviter her, det veit eg forummessig av tastaturtøffingane at det er det første som blir sagt
Ta det personling dei som føler for det.
(Og ja, eg er en av dei som ikkje har generelle bruksbiler, etc å vise fram, for dei er spikt)


Ellers all in all et suverent treff,


Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "vanlige" biler. RTR Traxxas og lignende? Grunnen til at det er lite biler er at det er dårlige kjøremuligheter for det der vi er. Bilen min var stappfull av ting som kunne brukes, driftebilen ble kun tatt med siden den tok liten plass. Ellers hadde Eline med sin, og det er jo en ganske "vanlig" bil, Tamiya TA05.

Får vel heller oppfordre de som har biler som sin hovedinteresse om å møte opp i morgen og vise seg fram!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 1:16 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
Det veit du godt Stenbakk, Teppetrekkere som Knighthauler osv er god sort mener du på grusen der ?
Buggyen som du kjørte der er EN, av mange gode biler å vise fram, som blei for lite brukt, klart en kan begynne en lang diskusjon der om det eine eller andre når det gjelder utstyr, pris etc.

Dette for å vise fram hobbyen for den vanlige mann/frøken i gata.

Tolk det som en vil, :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 1:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Lastebilene brukte vi mye på asfalt og grus. Mye moro med å kjøre på litt ulendt terreng med dem. Buggyen brukte jeg ca ett batteri på, det jeg hadde med. Kunne brukt den mer, men det var absolutt ikke nok plass til den der. Kom ikke opp i halv fart en gang før jeg måtte sakke ned. For ikke å snakke om sprutende grus opp etter folk og biler. Buggyen er forøvrig også en bil som er alt for dyr for "mannen i gata" i denne sammenheng. Med en pris på 5500 uten radio og batteri blir det litt i overkant, og prisen folk er interessert i er totalen fra å starte uten noen ting, og da blir den dyr.

Nå er det vel slik at vi som driver med dette jevnlig gjerne har dyrt utstyr, og det er det vi liker å kjøre med. Det samme gjelder vel deg, var vel ikke så mye billig som var verken på land eller vann.

Anbefaler å ta denne diskusjonen videre i denne tråden: viewtopic.php?f=10&t=3057. Var ment som et tiltak for å koordinere hva vi stiller med og hva vi gjør på slike treff der vi stiller for å vise oss fram. Veldig fint om folk engasjerer seg og kommer med forslag til tiltak slik at vi kan organisere det bedre.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 1:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Råteslya skrev:
Brynjarkvam har gjort en suveren jobb med å få denne båten opp å gå igjen, Det er kun han å takke for at denne eksisterer på bilde idag.
Når det er sagt vil eg nevne at personlig, så meiner eg at det er for lite "common" biler/båter/fly på standen,
folk blir avskremte når de hører hvilke summer som ligger bak det greiene som blir brukt...
prøver ikkje å være bedreviter her, det veit eg forummessig av tastaturtøffingane at det er det første som blir sagt
Ta det personling dei som føler for det.
(Og ja, eg er en av dei som ikkje har generelle bruksbiler, etc å vise fram, for dei er spikt)


Ellers all in all et suverent treff,


hehehe, godt sagt. Jeg er veldig enig, og jeg blir overrasket hvis noen tenker "bedreviter" når slikt blir skrevet. Det er den rene og skjære sannhet. Det er viktig at vi forteller litt om startpakker, hva en kan begynne med og lignende. Vi må huske at de fleste av Ola Nordmann driter i hva det er oppbygd av, bare det virker og går fort. Økt interesse kommer tidsnok til dem som ønsker mer av hobbyen. Foreldre drar ungene unna om de får inntrykk av at dette utelukkende er superdyre greier. En kan jo få startpakker med elektro monstertrucks til rett over tusenlappen, så det er viktig informasjon å få frem siden mange av oss kjører med dyre greier. Det er nok mange som rygger og kutter tråden med en gang de hører prisene ja. Når folk spør om spesifikke modeller, så må vi fortelle sannheten, men vi kan da godt legge til noe sånt som "det trenger selvfølgelig ikke være så dyrt, alt radiostyrt finnes i alle prisklasser", og så kan en ta frem litt eksempler der også. Problemet idag var nok at de som dukket opp og kjørte stort sett hadde litt påkostet utstyr alle sammen. Slikt sett så var kanskje sjøflyet og Traxxas Slash et par gode produkter å vise frem. Bra prestasjoner og mye moro for en grei pris. Og ikke minst, klare til bruk nesten ut av eska. Roger var også god å ha i teltet, da han satt og bygga gjenstander av medbrakte trebiter. Kjekt for publikum å se at det faktisk er noen som bygger et eller annet :D

Jeg syntes forøvrig at det er veldig kjekt at det kom såpass med båter. Tilbakemeldinger sier at tilskuerene likte å se på alt vi gjorde, så det skal vi ta til oss. Det er visst kun i eikefjorden vi blir sett på med positive øyne :mrgreen:

Personlig føler jeg at standen ble tatt litt på sparket denne gangen, mange av oss har vært veldig opptatt med andre ting, så en slagplan har aldri vært gjennomført. Hadde vi gjort det, så hadde vi kanskje lagt opp en strategi der vi viser frem biler som TT01 og lignende, altså få en liten bredde på utstillinga. Da ser man at prisene går fra tusenlappen og oppover.
Råteslya, slike tilbakemeldinger er veldig viktig å få, om noen er uenig så får de bare være det. Oppfattelse er virkelighet, og det var gode poeng som kom frem i innlegget ditt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Poenget er vel at det eksisterer mange fine RTR-pakker med alt inkludert, som ligger på 2-3000,-, og som igjen går bra og gir mye moro for penga. Den vanlige mann/frøken i gata er nok ute etter moro der og da, eller kanskje for sommeren, og da blir det galt av oss å kun prate om de flotteste og hotteste greiene. Det er ingen tvil om det. Ingenting av slikt ble vist frem, sånt sett så var vel Traxxas Slash det nærmeste vi kom, og for mannen i gata er det også en "high-end" sak. De færreste foreldre vil putte 4 laken i en bil til guttungen. De mest populære RTR-bilene ligger på et par lapper, og noen strekker seg litt lenger og går opp til f.eks 4000. Men de som gjør det vokser ikke på trær. Likesinnede er likesinnede, men folk flest er ikke det. Så egentlig burde jeg hatt f.eks en helt stock traxxas rustler eller lignende å vist frem, en bil som kan pløye gjennom vanndammer, og kommer med alt inklusive. Det er da folk tenker "det var ikke så fæla dyrt nei, den tåler jo vann og greier". Da får folk flest et positivt inntrykk både av produkt og kvalitet, og der ligger innsteget til hobbyen. Det er noe med det å se an hvem en snakker til. Om en person oppsøker meg og viser interesse for det litt mer tekniske aspektet, så skal jeg gi ham det. Når vi går i dialog med tilskuere som lurer på ting, så finner en fort ut om dette er folk som kun har holdt på med nikko eller lignende. Og hvis all kjennskap de har til rc er nikko, så blir det feil av oss å bli veldig tekniske og kostbare i praten. Da lukker vi døren. Vi må holde oss på nivå med de vi prater med, det er viktig. For folk flest aner ikke hva greiene koster, og tenker bare at det er leketøy. Da forventer de ikke å høre at greiene koster 10 og 20 000,-. Når noen f.eks spør meg om de store helikopterene, og jeg finner ut at de ikke har kjennskap til det, så tar det ikke lang tid før praten går om nybegynnermodeller fra 500 til 1000,-, og fordelene med det.

Jeg skal se om jeg får råd til å kjøpe inn en demobil eller to etterhvert, helst fra Traxxas grunnet den vanntette elektronikken, for da kan vi involvere tilskuere litt mer i testing også. Først og fremt burde vi nok ha tenkt litt mer på å vise oss frem til Ola Nordmann, så på akkurat det aspektet har vi nok bomma litt. Men ellers synes jeg det har vært veldig bra også. Vi får organisere oss litt bedre neste gang, kanskje ha produkter stående litt mer samlet i grupper, og litt mer fokus på intromodeller. Det er jo der alt starter. Når klubben demonstrerer spesielle produkter så er det jo greit å bruke godsakene, men kanskje disse skal stå litt i bakkant i teltet, og så kan heller innstegsgreiene stå fremst?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 2:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Buggyen er forøvrig også en bil som er alt for dyr for "mannen i gata" i denne sammenheng. Med en pris på 5500 uten radio og batteri blir det litt i overkant, og prisen folk er interessert i er totalen fra å starte uten noen ting, og da blir den dyr


Her kan det jo være en tanke å heller tenke på buggyen på en annen måte. Om mannen i gata spør hvor mye en slik koster, så kan det kanskje være lurt å tenke litt utover sin egen modell. F.eks så har jeg solgt en del av en 4wd buggy fra BSD til 2500,-, levert RTR med 2.4ghz radio. Så et godt svar til den som spør kunne kanskje vært at de finnes i prisklasser fra f.eks 2500 og oppover. Mannen i gata skjønner nok neppe hva du mener med børsteløs motor, digital servo, 2.4ghz radioutstyr og lignende. Når jeg forteller om BSD til mannen i gata, så nevner jeg ting som "går meget bra", "billige plastdeler", "fjernkontroll uten forstyrrelser" og så videre. Alt det høres jo bra ut, og er nok et enklere språk å forstå, og bilen vil være mer enn nok for de fleste. Og med den bilen ville han ha lært alt han trengte, og kan avansere etterhvert om han ønsker det. På f.eks min Team Losi 8ight, så liker jeg egentlig ikke å fortelle totalpris til kunder. Det er jo en 1/8 nitrobuggy, og der får man gode merker som f.eks Thunder Tiger EB-4 for ca 2500,-, HPI trophy 3.5 for litt over 3000,- og så videre. Da blir det dumt av meg å si "en slik koster 10 000,-". Jeg tror nok det er lettere å få folk til å forstå slikt når de har vært i hobbyen en stund. Da får de tid til å fordøye enkeltpriser, og får ikke all info på en gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 10:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Spørsmålet her er om vi skal møte opp og drive på som om det er et treff, eller om det er en produktdemonstrering for pulikum. Siden dette er en Skala1 stand blir vel det sistnevnte det mest korrekte. Jeg er ingen selger, og har absolutt ingen innsikt eller oversikt over hva RTR innstegsmarkedet ligger på. Det interesserere meg ikke i det hele tatt, så jeg har faktisk ikke kikket på det engang når jeg er innom div RC sider. Jeg kommer derfor ikke til å kommentere priser fra nå av da jeg ikke er noen selger. Foreslår at det heller lages enkle infoark som informerer om hvordan komme i gang og priser. Ett pr avdeling eller type modell som gir eksempel på ting folk vanligvis lurer på.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 10:39 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Kanskje lurt med et sånt infoark e.l med billige,men ok alternativ,både innen bil,båt og fly..finst jo rimelige modeller som faktisk er brukande..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 11:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette er ikke kun en Skala1 stand. Jeg har valgt å ikke ta med produkter denne gangen, og ville heller at vi viser doninger i aksjon. Da blir det fint å gjøre det i sammenheng med klubben, slik at det blir mer som skjer. Og da kan klubben få profilert seg også. Så dette er Skala1/Sunnfjordrc. Teltet ble heller ikke satt opp som en salgsstand, men mer for at folk skulle se mest mulig av "live" produkter. Men du trenger ikke være selger for å si at en får fine RTR-pakker fra et par tusen kroner. Om tilskuere spør noen av oss og en ikke vet hva noe koster, så er det jo bare å spørre videre til vi får et svar vi kan gi tilskuerene? Men det er et fakta at vi jager folk bort hvis vi kun oppgir samlet pris på eget utstyr. Det går an å legge inn info om rimeligere saker også, og da blir det mer forsvarlig å etterpå kunne fortelle at "akkurat denne bilen er en konkurransebil som kjører VM" og så videre. Selv om det billigste RTR-greiene nødvendigvis ikke er interessant for oss alle, så må vi uansett vite om dem slik at vi kan formidle det videre. Om det er Skala1 som snakker eller Sunnfjord RC som snakker spiller liten rolle da. Skala1 vil gjerne selge de rette produktene til kundene sine, og Sunnfjordrc vil vel selge klubben sin til nye medlemmer. Og det gjør vi ikke hvis vi kun snakker om dyre saker. Så selv om det ikke interesserer alle så bør vi vite om priser på alternative og fine nybegynnerpakker, bare for å kunne informere potensielle kjøpere, og potensielle nye medlemmer. Men uansett, om vi skal fortelle priser i det hele tatt til tilskuere, så bør vi vite litt om hva som rører seg på markedet. Ellers "lyver" vi, for det er vi som forteller bildet til tilskuerene. Da er det ikke vanskelig å forstå at det blir feil for oss å la tilskueren forlate boda med inntrykk av at f.eks catamaranen til Christer som koster 15 000,- blir det man må gi for å få en slik. En Genesis ligger på 3000-3500, og ser veldig lik ut i skroget, går fort og så videre. Selv om det forskjellig innmat, så vil Genesis virke mye mer interessant for en som kikker seg rundt etter en slik båt. Hvis vi ikke (både Skala1 og Sunnfjordrc) danner oss et lite bilde over innstegsmodeller, så lukker vi dører, helt klart. Jeg lukker kassa, og klubben lukker muligheten for potensielle nye medlemmer.

Når det gjelder infoark, så vil jeg bare si at selvfølgelig kunne dette ha blitt gjort mye bedre, men et fakta er også at vi ikke har forberedt oss godt nok. Eller iallefall ikke jeg, men det er grunnet flytting av butikken, vi har rett og slett hatt det for travelt. Produktinformasjon til display blir vel mer mitt bord, men det ble ikke tid denne gangen dessverre. På tidligere stander har jeg jo hatt produkter utstilt, og da gikk det mer i RTR-pakker. På hver stand lærer jeg noe som fungerer og ikke fungerer, og denne gangen syntes jeg at det fungerte godt å kombinere slik som vi gjorde, og med masse tøft utstilt, men personlig tenkte jeg alt for lite på Ola Nordmann. Neste gang skal jeg stille ut litt greier med priser på. Da tenker jeg på ting som standard TT01, M05, Traxxas Rustler og lignende.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 6:55 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Dette var vel "generalprøven" forran neste helgs moro.
Kanskje vi kunne satt oss ned og tatt en prat, "brain-storming" om tanker ord og gjerninger. Hvilke ting vi kan forbedre oss på og ta det med oss videre.

Kanskje hver enkelt kunne hatt en liten plakat forran egne modeller som forklarte litt om forløpet, pris og muligheter....

Ellers hadde jeg det kjempe triveligt sammen med likesinnede halv-voksne "gutter".
Tusen takk.

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 7:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vi snakket litt om Naustdal etter vi hadde tatt ned teltet. Siden det kun er noen timer en dag vil ikke teltet bli satt opp regner vi med om været er bra. Jeg kommer til å ta med et 3x3m telt uten vegger i tilfelle vi må ha noe å putte ting under. Møte må vi ha, men jeg tviler på at det blir tid denne uken. Stressballen ville ha butikken på stell først, og regnet med at det vil ta en uke eller to.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Søn Aug 19, 2012 11:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Bare noen få bilder som jeg plutselig kom på og ta ;-)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjorddagene 18-19 august
InnleggSkrevet: Man Aug 20, 2012 8:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
32 timer på jobb i helga, var bare nok timer igjen til litt søvn, ellers hadde jeg nok vært der inne med båt og fly :| Kanskje neste år :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 50 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC