Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:16 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Man Nov 12, 2012 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Alt knakk i lufta, ingen logging av noe som helst :lol:


hehe, jeg hadde blitt særdeles overraska hvis du hadde fått logget vingebelastningen. Fant det på hobbyking, Bixler er oppgitt med 26g/dm2.
Jeg har fått sett over min utgave av Bixler også. Husker ikke hva det heter, men ligner på Rotor sitt tror jeg. Jeg bomma litt på vingespennet, det er 1.3 meter, altså noe mindre enn de minste modellene dere har brukt på disse fjellturene. Jeg har klargjort det i tilfelle dere skal på tur igjen, det hadde vært moro å testa.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Man Nov 12, 2012 6:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det går sikkert fint det om ikke vinden er for sterk. Jeg startet med en motorglider på kun 1290mm vingespenn og pusherpropell første gangen der oppe og det gikk fint lenge, helt til jeg svidde ESC`n når jeg puttet i 4 celler og ble uten motorkraft og totalhavarerte langt nedi dalsøkket :lol: Bra med power hjelper godt på når man skal ta seg inn mot vinden for å lande :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Man Nov 12, 2012 11:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå er digital vindmåler på vei hjem til meg så da kan vi finne ut hvilken vindstyrke vi flyr i, og ikke bare gjette eller satse på at Yr har meldt riktig. Det blir artig å ta litt målinger og etterhvert bygge seg opp litt erfaring hvordan div. fly oppfører seg i forskjellige vindhastigheter :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Man Nov 12, 2012 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det kikket jeg etter på søndagskvelden også, men fant ut at jeg skulle avvente litt. Tenkte egentlig det samme som deg, litt artige data å få er det iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Man Nov 12, 2012 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er modellene jeg skal bestille, tror nok disse vil dekke behovet i starten. Blaze har jeg solgt til noen kunder i florø tidligere, og det ser meget bra ut. Meget stiv konstruksjon, og greit med power.
http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19937

Dette er den jeg gjerne vil bruke til å teste ut litt roligere flyvning, blir spennende å prøve.
http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19314

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Tir Nov 13, 2012 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Begge de der to der flyene tror jeg blir midt i blinken :D Den EPO modellen er 100% identisk med Dynamic S som Rotor hadde med seg, den selges sikkert under forskjellige navn. Eneste forskjell jeg kan se på dem er at det er forskjellig kv motor og prop størrelse, foruten dekalene da, ellers kliss lik :)
Jeg visste ikke at Elefun hadde den engang, fordi den finnes ikke under glider, motorglider eller hotliner (enda det er en hotliner), men er lurt vekk i elektropakke ett eller annet i menyen, litt dårlig markedsføring av Elefun der synes jeg.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Tir Nov 13, 2012 9:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal sende en mail til dem angående plasseringen, det er nok bare en liten feil tenker jeg. Finnes i RTF og pakke uten mottaker og radio, jeg liker at STM gjør dette med mange av modellene sine. Blir ARTF jeg tar selvfølgelig. Ser helt lik ut ja, med marginale forskjeller, snakket litt med Rotor om dette igår, han syntes også den var dønn lik. Er nok litt branding som foregår her, som du sier så er nok selve kroppen og vingen er nok kjøpt inn av flere produsenter. Har forøvrig sett flyet i aksjon på nesjane, og det ser bra ut. Ble egentlig overrasket over vingen første gang jeg fikk kjenne på den. Hadde ikke forventet en såpass stiv konstruksjon, så kvaliteten virket bra. Snakket idag med karen som kjøpte Blaze første gangen jeg hadde det i butikken (kjøpt desember i fjor), og han sa det fungerte flotters enda, nesten et år etterpå. Har også hørt om at noen bytter ut regulator til 60A eller deromkring, og kjører 4S lipo. Motoren skal visst tåle det (uten at jeg vet det sikkert), så det går sikkert an å sprite flyet opp litt til uten stor kostnad. Jeg har noen 4S pakker som sikkert passer størrelsesmessig, så det blir kanskje til at jeg prøver det, vi får se. Kan jo uansett kjøre opp regulatoren litt, og velge fritt mellom 3S og 4S.

Litt spent på tremodellen egentlig, men tror den vil fungere bra så lenge jeg bygger kroppen lett. Gleder meg til å begynne på den :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Tor Nov 15, 2012 11:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg har et contour kamera med gps om det skulle være ønskelig å prøve ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
InnleggSkrevet: Tor Nov 15, 2012 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Eg har et contour kamera med gps om det skulle være ønskelig å prøve ;)


hmmm....det kunne jo ha vært kult ja. Fått filma også, 2 fluer i en smekk :D
Hva er vekten på kameraet klart til bruk? Selvfølgelig blir jo luftmotstand et tema, men moro å prøve uansett :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC