Sunnfjordrc.no
http://sunnfjordrc.no/

Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag
http://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=34&t=3191
Side 4 av 4

Forfatter:  stressballen [ Man Nov 12, 2012 12:47 am ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

yallaair skrev:
Alt knakk i lufta, ingen logging av noe som helst :lol:


hehe, jeg hadde blitt særdeles overraska hvis du hadde fått logget vingebelastningen. Fant det på hobbyking, Bixler er oppgitt med 26g/dm2.
Jeg har fått sett over min utgave av Bixler også. Husker ikke hva det heter, men ligner på Rotor sitt tror jeg. Jeg bomma litt på vingespennet, det er 1.3 meter, altså noe mindre enn de minste modellene dere har brukt på disse fjellturene. Jeg har klargjort det i tilfelle dere skal på tur igjen, det hadde vært moro å testa.

Forfatter:  vector 250 [ Man Nov 12, 2012 6:33 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Det går sikkert fint det om ikke vinden er for sterk. Jeg startet med en motorglider på kun 1290mm vingespenn og pusherpropell første gangen der oppe og det gikk fint lenge, helt til jeg svidde ESC`n når jeg puttet i 4 celler og ble uten motorkraft og totalhavarerte langt nedi dalsøkket :lol: Bra med power hjelper godt på når man skal ta seg inn mot vinden for å lande :)

Forfatter:  vector 250 [ Man Nov 12, 2012 11:04 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Nå er digital vindmåler på vei hjem til meg så da kan vi finne ut hvilken vindstyrke vi flyr i, og ikke bare gjette eller satse på at Yr har meldt riktig. Det blir artig å ta litt målinger og etterhvert bygge seg opp litt erfaring hvordan div. fly oppfører seg i forskjellige vindhastigheter :)

Forfatter:  stressballen [ Man Nov 12, 2012 11:13 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

hehe, det kikket jeg etter på søndagskvelden også, men fant ut at jeg skulle avvente litt. Tenkte egentlig det samme som deg, litt artige data å få er det iallefall.

Forfatter:  stressballen [ Man Nov 12, 2012 11:27 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Her er modellene jeg skal bestille, tror nok disse vil dekke behovet i starten. Blaze har jeg solgt til noen kunder i florø tidligere, og det ser meget bra ut. Meget stiv konstruksjon, og greit med power.
http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19937

Dette er den jeg gjerne vil bruke til å teste ut litt roligere flyvning, blir spennende å prøve.
http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19314

Forfatter:  vector 250 [ Tir Nov 13, 2012 9:25 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Begge de der to der flyene tror jeg blir midt i blinken :D Den EPO modellen er 100% identisk med Dynamic S som Rotor hadde med seg, den selges sikkert under forskjellige navn. Eneste forskjell jeg kan se på dem er at det er forskjellig kv motor og prop størrelse, foruten dekalene da, ellers kliss lik :)
Jeg visste ikke at Elefun hadde den engang, fordi den finnes ikke under glider, motorglider eller hotliner (enda det er en hotliner), men er lurt vekk i elektropakke ett eller annet i menyen, litt dårlig markedsføring av Elefun der synes jeg.

Forfatter:  stressballen [ Tir Nov 13, 2012 9:53 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Jeg skal sende en mail til dem angående plasseringen, det er nok bare en liten feil tenker jeg. Finnes i RTF og pakke uten mottaker og radio, jeg liker at STM gjør dette med mange av modellene sine. Blir ARTF jeg tar selvfølgelig. Ser helt lik ut ja, med marginale forskjeller, snakket litt med Rotor om dette igår, han syntes også den var dønn lik. Er nok litt branding som foregår her, som du sier så er nok selve kroppen og vingen er nok kjøpt inn av flere produsenter. Har forøvrig sett flyet i aksjon på nesjane, og det ser bra ut. Ble egentlig overrasket over vingen første gang jeg fikk kjenne på den. Hadde ikke forventet en såpass stiv konstruksjon, så kvaliteten virket bra. Snakket idag med karen som kjøpte Blaze første gangen jeg hadde det i butikken (kjøpt desember i fjor), og han sa det fungerte flotters enda, nesten et år etterpå. Har også hørt om at noen bytter ut regulator til 60A eller deromkring, og kjører 4S lipo. Motoren skal visst tåle det (uten at jeg vet det sikkert), så det går sikkert an å sprite flyet opp litt til uten stor kostnad. Jeg har noen 4S pakker som sikkert passer størrelsesmessig, så det blir kanskje til at jeg prøver det, vi får se. Kan jo uansett kjøre opp regulatoren litt, og velge fritt mellom 3S og 4S.

Litt spent på tremodellen egentlig, men tror den vil fungere bra så lenge jeg bygger kroppen lett. Gleder meg til å begynne på den :D

Forfatter:  Håvard [ Tor Nov 15, 2012 11:56 am ]
Innleggets emne:  Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Eg har et contour kamera med gps om det skulle være ønskelig å prøve ;)

Forfatter:  stressballen [ Tor Nov 15, 2012 1:18 pm ]
Innleggets emne:  Re: Seilfly og Hotlinerdag i Rognaldsvåg Lørdag

Håvard skrev:
Eg har et contour kamera med gps om det skulle være ønskelig å prøve ;)


hmmm....det kunne jo ha vært kult ja. Fått filma også, 2 fluer i en smekk :D
Hva er vekten på kameraet klart til bruk? Selvfølgelig blir jo luftmotstand et tema, men moro å prøve uansett :D

Side 4 av 4 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/