Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 2:24 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Aug 23, 2013 10:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Flyr igrunn bare stort på himmelen så ikke det som egner seg mest nei. Får se hva jeg får tid til

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re:
InnleggSkrevet: Fre Aug 23, 2013 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Flyr igrunn bare stort på himmelen så ikke det som egner seg mest nei. Får se hva jeg får tid til

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4


Tror det er best å se når du er på stedet, godt mulig det går bra. Jeg skal iallefall hjelpe til med å dirigere publikum :) Men vær klar over at det er mye sjøvann der :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Aug 23, 2013 11:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Jepps. Dyrt å dukke heliet...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Lør Aug 24, 2013 7:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Tja,då va bilen lasta opp...:) blei fullt gitt..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Lør Aug 24, 2013 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
Tja,då va bilen lasta opp...:) blei fullt gitt..:)


Det høres MEGET bra ut :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Lør Aug 24, 2013 8:04 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,jau får sjå ka der e plass til..vi kjem både eg og min fru pluss dei to minste..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Søn Aug 25, 2013 8:27 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Takk for en kanonbra dag. Kom heim med sand i håret og et digert glis i trynet. Lenge sia eg har vært på en rc-samling med så masse morro og aktivitet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Søn Aug 25, 2013 8:56 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jepp..:) va kjempegreier dette..:) får tru det kjem litt bilde og video om nåken har?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Søn Aug 25, 2013 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjekt å høre at dere har hatt det moro :D
Dette var i bunn og grunn suksess fra ende til annen. Det stimla seg rundt teltet vårt nesten hele tiden, jeg vet ikke om dere la merke til det, men de andre teltene hadde et helt annet trykk fra tilskuere enn det vi hadde :D
Folk synes tydelig at det er moro å ha oss der, og det er kjekt å dure på uten å få klager også. Denne plassen er en liten oase, en herlig perle med mange muligheter. Flotte forhold for både bil, båt og fly. Da tenker jeg først og fremst på bil med paddledekk, og sjøfly. Helikopter er det kanskje litt mer begrensede muligheter for.

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med for egen del er hvor travelt alt blir. Eksempelvis hvis vi skal ha igang noe testkjøring av radiostyrt bil, eller hvis jeg skal filme aktivitetene litt. Jeg kom omsider igang med det, men ser at det okkuperer for mye tid siden jeg går som en jojo mellom salgsbordet, spørrende kunder og tilskuere, egen flyvning for dokumentasjon og så videre. Ingenting galt i dette, men jeg tror at vi må sette et fast tidspunkt der jeg bare forsvinner fra teltet, og blir vekke eksempelvis en halvtime slik at jeg kan ta meg av folk som vil prøvekjøre. På denne måten kan også folk melde seg på til prøvekjøring, og være til stede på et bestemt klokkeslett. Det var også meningen at vi skulle sette opp en liten løype til små quadrocoptere for prøveflyvning, men også der hadde det krevet fullt fokus iallefall fra meg. Det ser ut som at det rett og slett ikke strekker til tidsmessig. For bil skal det ikke bli noe problem å få laget et opplegg på for testkjøring, men noe mer blir kanskje for mye? For det krever faktisk fullt fokus når det skjer.

Utover dette syntes jeg at dagen var knall. Fint vær og mye moro med likesinnede og hyggelige mennesker. Litt skuffet over at jeg fikk problemer med Slash, men nye rutiner for vedlikehold og sjekk skal på plass for denne bilen. Jeg skulle jo krysse denne lille vika med Slash, og kom noenlunde greit igang på første løp, men problemer oppsto. Først og fremst måtte jeg roe ned veldig på gassen, for fronten på bilen ville opp hele tiden. Dette skyldes kanskje for lav fart ut i vannet, slik at bilen må akselerere mye. Da går nesa opp. Hvis bilen allerede har god hastighet når den kommer uti vannet, så er det nok lettere å unngå at bilen går for mye på bakhjula. Men dessverre, i løpet av første løp oppsto noen problemer. Jeg så på det ene framhjulet at noe var skjedd, og påfølgende løp viste at dette skapte store problemer. Dekket var løsnet litt fra felgen, og ved økt gasspådrag så slo gummien godt oppi karosseriet, og jeg ble tvunget til å redusere throttle for å ikke ødelegge dekket på sekundet. I tillegg var det kommet en stor revne midt i rullebanen på det ene bakdekket. Her kom innlegget litt ut av revnen, og på samme måte som med framdekket så ble det håpløst med økt turtall. Jeg legger dette til grunn for at jeg ikke kom meg helt over idag. Bedre lykke neste gang :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Søn Aug 25, 2013 11:31 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 52
Bosted: florø
http://www.youtube.com/watch?v=eq3J9ufj ... e=youtu.be

_________________
Pawel - Avdelingsleder helikopter


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Man Aug 26, 2013 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kommer tilbake med bilder og noe video, men måtte bare legge ut dette ene bildet før jeg tar kveld. Det viser litt hvor mye folk det var rundt vårt telt noen ganger 8)


Vedlegg:
DSC03316 (1200 x 797).jpg
DSC03316 (1200 x 797).jpg [ 274.13 KiB | Vist 20008 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Man Aug 26, 2013 5:32 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 36
Bosted: Florø
Her er litt bilder, vi ser TYDELIG hvor teltet har stått og hvor folk har gått på gresset for å se.... :D

Har vært en fin dag, - selv om datteren min var mer opptatt av å spille på mobil, og bade, enn å kjøre RC...
( men kansje litt av årsaken er at det hun har idag, er biltema-rc.... ER liksom ikke det store når man ser hva de andre får til... ;)


Jeg skal komme med videoer etterhvert, - må bare ha litt tid på meg ;)

Når det gjelder salg, - hvorfor ikke utpeke en "salgsassistent" - som kan litt om sakene ( eventuelt gi litt opplæring først ?) Vet det er "småpenger å hente" på det salget som er, dekker ikke kostnadene engang. Men en tjeneste kan være en annen verdt ;)

Jeg vet iallfall at det blir endel dødtid, når batterier står på lading, man har spist grillpølsene, og ellers har tid til overs ;)
Bruker jo litt tid på filming, men likevel , er jo litt begrenset hvor mye opptak man skal ta av hver RC modell ;)

_________________
AR Drone 2.0 modifisert med Quadmod, slik at den kan styres av Spectrum DX8

Asbjørn Aamot
Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Man Aug 26, 2013 5:34 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 36
Bosted: Florø
Så ikke bildene i forrige post, må visst ta hver fil manuelt ( den andre opplastningen stoppet halveis, og så skjedde det ikke mer... )

Prøver manuelt her


Vedlegg:
2013-08-25 12.34.15.jpg
2013-08-25 12.34.15.jpg [ 222.05 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 14.22.07.jpg
2013-08-25 14.22.07.jpg [ 132.66 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 15.21.13.jpg
2013-08-25 15.21.13.jpg [ 152.3 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 15.42.44.jpg
2013-08-25 15.42.44.jpg [ 169.77 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 18.42.14.jpg
2013-08-25 18.42.14.jpg [ 206.91 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 18.42.43.jpg
2013-08-25 18.42.43.jpg [ 217.49 KiB | Vist 19944 ganger ]
2013-08-25 18.43.12.jpg
2013-08-25 18.43.12.jpg [ 217.1 KiB | Vist 19944 ganger ]

_________________
AR Drone 2.0 modifisert med Quadmod, slik at den kan styres av Spectrum DX8

Asbjørn Aamot
Florø
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Man Aug 26, 2013 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
a.aamot skrev:
Når det gjelder salg, - hvorfor ikke utpeke en "salgsassistent" - som kan litt om sakene ( eventuelt gi litt opplæring først ?) Vet det er "småpenger å hente" på det salget som er, dekker ikke kostnadene engang. Men en tjeneste kan være en annen verdt ;)

Jeg vet iallfall at det blir endel dødtid, når batterier står på lading, man har spist grillpølsene, og ellers har tid til overs ;)
Bruker jo litt tid på filming, men likevel , er jo litt begrenset hvor mye opptak man skal ta av hver RC modell ;)



En fin tanke, men ingen god løsning for meg dessverre. Jeg bruker mer tid på å fortelle en eventuell hjelper om produktene enn hva jeg bruker av tid på å ta dialogen med kundene selv. En annen stor årsak til at jeg vil ta det selv er at jeg finner ut gjennom dialog med kunden hvilket nivå kunden er på, og om produktet passer til kunden eller ikke, såkalt kundeanalyse. Jeg selger ikke for enhver pris, noen ganger fraråder jeg kjøp hvis jeg synes at noe annet passer bedre. Selvfølgelig i samråd med kunden. Setter selvfølgelig pris på at klubbmedlemmer svarer på spørsmål fra tilskuere om varene når jeg ikke er tilgjengelig der selv, men det er iallefall da viktig å legge inn en liten klausul i samtalen om at en ikke nødvendigvis er 100% sikker på at ting fungerer sånn og slik. Om feilaktig informasjon blir utlevert kunde, så er det dumt for vår troverdighet, og ikke minst butikk og klubb. Jeg ønsker selv å stå ansvarlig for egne salg, altså slik at jeg kan gå god for egne anbefalinger om du skjønner hva jeg mener :D

Om det blir dødtid for noen så er det bedre at den tiden benyttes til klubben. Vi planla dessverre ikke så godt denne gangen heller, og hadde vi gjort det, så hadde det vært mer enn nok ting for klubbmedlemmene å ta seg til. Vi kunne laget en "lette og lande-base" ved siden av bilen til Pawel, vi kunne laget en hinderløype for små quads, vi kunne fordelt ansvar med f.eks demobilen og så videre. Når man skal fly helikopter, quad eller lignende, så kan man også engasjere et annet klubbmedlem til å passe litt på folkemengde og så videre. Eksempelvis når jeg flydde selv, så hadde jeg Pawel stående bak meg for å holde kontroll på mennesker rundt. Det er alltid steder å bruke tid eller hjelpe til, så det er bare å skrike ut hvis man kjeder seg på disse arrangementene :D Det ble en lang dag iallefall, jeg er fremdeles sliten her jeg sitter, men helt klart verdt det :D

Men anyways, det viktigste er at vi har det gøy sammen, og jeg kan love dere andre som var der at publikum plukket opp det meste dere holdt på med, og det var mange positive tilbakemeldinger å høre. Intet negativt hørt enda iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Man Aug 26, 2013 9:28 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: SandenSøndag 25. august 2013 kl 12:00
InnleggSkrevet: Man Aug 26, 2013 9:22 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
her e byggetråd på utleigebilen:http://www.radiostyrt.no/showthread.php/46528-Rustleren-som-blei-strekt-lengre!?highlight=rustleren+som+blei

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC