yallaair skrev:
Dersom en justerer slarken med en bit fuelslange, så er det jo naturlig å fjerne den røde urethane-biten. Da kan en vel få stikkakselen lenger inn i diffen og hidre brudd?? Slik det er orginalt, så vil stikkaksel ligge helt ute på diffen, og der er jo et svakt punkt. Virker som det er laget slik for å knekke diffene....!
Jeg har selv ikke fjernet den røde biten, men lagt fuelslange på andre enden av dogbonen (ut mot hjula)
Etter hva jeg husker så har jeg aldri knekt den ytterste delen av diffen når jeg kjørte med original diff.
Du må finne en mellomting, for hvis du har dogbonen for langt inn mot selve diffen, så utsetter du hjulakselen for mer stress også. Når det blir mye bevegelse, så kan dogbonen hekte seg opp og faktisk knekke av metall hvis den blir liggende ytterst på hjulakselen.
Er ikke så greit å forklare, mye lettere å vise i praksis. Men uansett, hvis diffen blir et problem, så finnes det et par alternativer. Det eksisterer en forsterka diff, og en "evolution" diff. Begge har ringer som forsterker den delen av diffen der dogbonen gir stor belastning.