Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 9:32 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 3:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Surfet litt på E-revo i går siden dette er en bil som faller meg godt i smak. Jeg fant ut at det kommer en ny versjon med børsteløs og 2.4GHz:
http://www.youtube.com/watch?v=9xMDimP-mzs

Jeg kom tilfeldigvis over ei ganske kul kjerre som er like ny som førstnevnte, ta en titt:
http://www.youtube.com/watch?v=I_OBtZe1F00


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 3:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stilig med de diffene på den crawleren. Er også imponert over fjæringa på disse revoene.. Suger jo til seg underlaget :P


Nei... spørst om det blir slash eller e-revo på meg... Frister litt kjenner jeg :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
E-revo brushless skal jeg ha inn når den kommer. Summit får jeg ikke helt enda, men den kommer om ikke så alt for lenge. Eneste som suger er at alt fra Traxxas er RTR, jeg kunne gjerne tenkt meg et kit eller to :)

En ting som suger med batteri-monstertrucks er at det blir høøøye temperaturer på batteri og motor, og at standard oppsett krever 2 batteripakker. For å kunne kjøre et par timer på nesjane må en liksom ha 12 batteripakker :P
Greit å tenke på iallefall, før en går til innkjøp.

Men bortsett fra det, så setter jo nabolagene stor pris på støyfrie monstertrucks, og det er absolutt kjekt med mindre vedlikehold. Elektro er jo mer tut og kjør :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 10:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Eneste som suger er at alt fra Traxxas er RTR, jeg kunne gjerne tenkt meg et kit eller to :)



Der har du et poeng :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du spurte meg tidligere om jeg vurderte Slash eller Slayer, og jeg kan iallefall si at hadde f.eks Slayer vært et kit uten elektronikk, så hadde jeg iallefall vært nærmere en avgjørelse :P

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Ja ikkesant. På en måte er det veldig greit å ha alt komplett, men når man holder mye på med denne hobbyen så er ikke RTR radioustyr det man er mest glad i.. :P

Når det gjelder slash så er det en bil jeg mest har lyst å bare pakke rett ut av eska å hive den i søla med en gang. Så RTR gjør meg ikke så mye for den prisen der uansett :)

Noen her som er interessert i en lite brukt Hellfire forresten? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2008 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
En ting som suger med batteri-monstertrucks er at det blir høøøye temperaturer på batteri og motor, og at standard oppsett krever 2 batteripakker. For å kunne kjøre et par timer på nesjane må en liksom ha 12 batteripakker :P
Greit å tenke på iallefall, før en går til innkjøp.


Hvilke batterier tenker du på? 30C LiPo burde vel holde i massevis, for å sette det litt på spissen. Jeg fant forresten noen A123 batterier på en norsk side som skryter av 16min ladetid: http://www.altitec.no/product_info.php? ... 4920ku9gb5

Skulle gjerne sett Traxxas bilene uten RTR, men det er ikke deres måte å drive butikk. Tror ikke det koster mangen lappene for det utstyret som følger med. Saken er heller at det er ekstra skrap som slenger og tar plass.

Jeg sitter forøverig å sikkler etter E-revo BL, men den er muligens i det dyreste laget for at jeg har råd og tid til.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Fre Okt 31, 2008 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kraftige Lipo er vel og bra det, men motorer og ESC blir fremdeles meget varmt. Vet ikke om du har testet en elektro monstertruck fra Traxxas? Hvor tøffe batteriene er med tanke på å bli utsett for det fuktige element er jo en annen sak. Litt av poenget med vanntette servoer er vel at en kan kjøre i vann, eller at bilen tåler en vannsprut. Og det gjør ikke jeg med Lipo iallefall, der føler jeg at vanlige 7.2v tåler litt mer misbruk. Men dette endrer seg vel også etterhvert, for nye Lipo kommer jo hele tiden.

En annen ting er at hvermansen ikke er klar for Lipo, for det er fryktelig mange som ikke forstår at de ikke kan tappes helt tomme, eller at de kan være farlige ved feil bruk. Selv om du gjerne skjønner det, så kommer uansett gjennomsnittsbrukeren til å kjøre standard batteripakke. Det bør de forresten også, helt til de lærer seg om hva Lipo innebærer.

Du har helt rett når det gjelder Traxxas sin måte å drive butikk på, de går for den store kundegruppen, og alle særingene som ønsker kit blir dessverre oversett :D
De har vel også stort sett det samme motor og startsystemet på alle bilene sine. Det er lett å kjenne igjen en Traxxas....
Traxxas satser klart mest på de største og mest populære gruppene, eksempelvis monstertrucks. Men de lager ypperlige produkter, det skal de ha.

Det er alltid spennende å se hva Traxxas dukker opp med :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Man Mai 25, 2009 1:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Traxxas har vert opptatt med nedskalering.

http://www.traxxas.com/products/video/7108erevo/

http://www.traxxas.com/products/electri ... sh7008.htm

http://www.traxxas.com/products/electri ... vo7108.htm


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tøffe traxxas biler
InnleggSkrevet: Man Mai 25, 2009 1:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bare de har husket å nedskalere prisen på revoen så blir dette bra! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 33 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC