djupevik skrev:
Det jeg mener er i bunn og grunn er at klubben bør begynne med å innføre èn offisiell klasse, og ikke 3
Så jeg er vel ikke uenig med deg kåre, jeg mener bare at vi allerede har den klassen du heller mot
Jeg er heller ikke uenig med deg, men har et annet syn på saken. En eneste offisiell klasse holder ikke, det er enkelt og greit. Det blir urettferdig mot de som faller utenfor. At vi har noe som vi kaller "no limit" idag, er vel bare fordi at det har blitt sånn. Alle kjører der med stort sprik, og det blir håpløst med noe premier i den klassen slik den er idag (jammen han vant for at han hadde 100 000 omdreininger på motoren sin...). Ved å ha flere klasser så fordeler vi bilene dit de skal være, og alle får det mer rettferdig når vi da kjører premiering. Hvis 5 har TT01, 5 har M-chassis og 5 har TA05, så har vi i bunn og grunn nok til 3 klasser, og det bør vi ta utgangspunkt i. For uansett blir det for dumt å blande alle, for folk har de bilene de har. Tilbyr vi klassene, og arrangerer treffene godt, så dukker det nok opp flere biler. Flere av oss har nok biler til å stille i flere klasser, så jeg tror ikke det er et problem. Dukker det opp 2 biler i en klasse så er det nok til et race om sjåførene ønsker det. Men når det gjelder premier, så kan vi ha en minstegrense på f.eks 5 biler i løpet.
At det har dukket opp få folk på treffene slik at det blir for få biler er stort sett vår egen feil. Gjør styret og klubben jobben sin, så øker antallet biler. Klart, det dukker nok ikke opp nok biler til hver klasse hver gang, men det må være målet. Sikter vi lavt så når vi lavt.
Jeg vil bare sette ting litt på spissen nå, for vi glemmer ting her. At vi er noen få som har M-chassis betyr ikke at det er en egnet begynnerklasse. De fleste som har kjøpt M-chassis har gjort det fordi at de vil ha en forhjulsdreven og morsom bil. I butikken ser jeg at M-chassis svært sjeldent blir solgt som en nybegynnerbil, men heller som en bil nr2 eller for de som har litt sære ønsker fra starten av. Skal en tenke begynnerklasse så blir det tamiya TT01 og Hpi E10 som gjelder. Det er hvis en skal tenke på rekruttering. En kan tenke videre på rekruttering, og da er det off-road som gjelder. Men på grunn av at dette er innekjøring, så må vi tenke på innebiler.
Men ofte er det slik at de som blir rekruttert er litt oppi åra, og de vil gjerne ha noe mer avansert enn TT01/E10.
Det jeg ønsker totalt sett er 3 klasser.
Klasse 1: TT01/E10
Klasse 2: Cup racer (fin for nybegynnere å gå videre til, hvis ikke har vi alltids klasse 3)
Klasse 3: No Limit
Det hadde fint gått å kjørt flere løp i klasse 1, feks M-chassis.
Det hadde rett og slett vært fett å startet et løp for TT01/E10 først, og så M-chassis, og avsluttet med cup racers og No Limit. Istedenfor 1 bil som vinner alt, så har vi 4 lykkelige personer med hver sin seier i hver sin klasse. Det er den veien vi bør tenke
Og jeg vil gjerne minne alle om at klubben vår er akkurat det vi gjør den til