Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 1:11 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Men samtidig så er det så mye slinger i valsen på en m-chassis at det ikke er så mye sånt som har så mye å si :P
Det er da flere her inne som har m-chassi, ingen andre som er gira? Hadde vert kjekt å hørt hva folk synes, og hva styret tenker angående dette.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har også M-chassis, men liker allikevel Hpi'n bedre på grunn av mulighetene. Men det går også an å kjøre egne løp for M-chassis, det går jo fint. Det er jo fett med forhjuls- eller bakhjulsdrevne biler. Hvis vi er 4 stk så er jo det mer enn nok :D

Men hvis en skal finne en bil som er egnet til klubbløp, så er nok modellen fra Hpi mer egnet. Den fungerer over et bredere spekter, og kan passe til en noenlunde nybegynner, men også til de som er mer avanserte på justeringsfronten. Virker som en meget bra allrounder.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Men jeg mener pris og nettopp det at man har så mye å justere gjør det til en litt feil bil å bruke som en klubbracer. Vi har jo de andre bilene om vi vil ha muligheter. Missforstå meg rett, jeg liker bedre HPI'en enn m-chassisen. Men med en plastbalje og ingen justerbare vinkler så må man jo bare vere god sjåfør istedenfor mekaniker ;)

Ble mye diskusjon oss to no, men kjenner jeg blir engasjert :D Det er i alle fall nevnt mange forskjellige ting av oss her nå, så andre har mye å komme med synspunkter på ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja der er vi ikke enig. Det er racing vi snakker om her, selv om hastighetene ikke er høye. Det er ingenting i veien for å kjøre andre klasser med andre krav, gjerne egne klasser for de som synes at dette er for avansert, men en klubbklasse bør bestå av biler som holder et noenlunde nivå, det er min mening. Å kunne kjøre i klubbklasse må være noe litt spesielt, litt "top of the line", selv om vi har alle de andre BL-maskinene og andre raske biler.

Hvis klubbklassen kommer til å bestå av faste hjulvinkler, så gir kjøringa iallefall ikke meg noe særlig. Spør du meg, så lærer en ingenting om hjulvinkler ved å kjøre med biler som har dette fast. En lærer først når en har en bil som må justeres. Så vil en noensinne komme seg videre, så må en tilrettelegge for det. De som ikke vil, får vel bare kjøre i en annen klasse som passer vedkommende.

Misforstå meg rett, jeg sier at vi kan gjerne ha egne klasser med biler for nybegynnere, men det er alltid en klasse som bør være litt bedre, for vi må ha noe å tilstrebe. Vi bør iallefall ha en klasse der bilene er avanserte samtidig som at batteri og motor er likt. Der passer den glimrende. Vi kan selvfølgelig også ha en klasse der en stiller med no limit, eller noe i den dur. Men for å starte et konsept med en litt spesiell klubbklasse, så bør en ha en bil som gir mange muligheter, og som folk kan vokse med.

Hpi Cup Racer 8)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er jo klart at folk bare vil ha gøy og ikke pugge hjulvinkler og finjustere alt heletiden :P Skal du ha fullt utbytte for det må man sette seg opp en bane og stå med stoppeklokka for seg selv istedenfor å knuffe utpå en trang lita bane ;)
Skal man bli god så bør vi kjøre samme klasser som det blir holdt norgesmesterskap i.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 10:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Wow..
Her har debatten gått unna det siste døgnet :p

Ser absolutt poengene til både djupevik og stresballen.. No veit ikkje eg korleis det blir gjort andre plasser, men føler nok at for rekruteringa sin del bør vi nok tilby en litt "rimelig" klasse. Stod det noko om kor mykje cup-raceren vil komme på? Om det er slik djupeviken seier at prisen er omtrent den dobbelte av m-chassie trur ikkje eg vi skal sats på at dette er en klasse "massen" vil gå for..

Men samtidig så er det litt som stressballen seier at man burde ha en litt "high-end" klasse. Så det e skriv er vel i bunn og grunn at vi bør ha fleire klasser.. Type m-klasse kor man maks kan putte i en tamiya lightly tuned for eksempel. Type tb/tt-klasse kor det meste er lov, og en cup-racer klasse kor man sett begrensninger på motor og batteri. Og man må dermed "tune" bilen best mulig med oppsett og lager etc. I motsetning til tt/tb kor man ikkje nødvendigvis trenge å være den beste sjåføren for å vinne langstrekka, men kan putte i en heftig børstelaus om man vil :p Om dokke tok den?

Det kan jo sjølvsagt bli for mange klassar også, men kor skal man i tilfelle sette grensa?

Men det her er absolutt noko man må komme fram til i fellesskap, og ikkje noko to veldig aktive, og en litt mindre aktiv skal finne ut for resten av klubben. Då blir det nok mange som føla seg tilsidesatt og ser på heile greiene som et "two and a half men" show :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Det er jo klart at folk bare vil ha gøy og ikke pugge hjulvinkler og finjustere alt heletiden :P Skal du ha fullt utbytte for det må man sette seg opp en bane og stå med stoppeklokka for seg selv istedenfor å knuffe utpå en trang lita bane ;)
Skal man bli god så bør vi kjøre samme klasser som det blir holdt norgesmesterskap i.


Hehe, hvis du vil bli "NM-god" så :P

Jeg vil bare finne mitt eget nivå, og jeg føler ikke at det stopper på en TT01 eller M-chassis. Jeg er en av de få som faktisk liker å justere også, for det gir meg en bedre følelse når ting da fungerer, og jeg oppnår bedre resultat. For noen er litt av hobbyen det å justere modellen slik en vil ha den, og en merker fint forskjell uten å måtte stå med stoppeklokka. Noe av det kjekkeste jeg vet er når jeg merker at bilene begynner å fungere som jeg vil, og at justeringen faktisk fungerer. Bare på dragrace har min egen bil blitt som natt og dag med litt justeringer, så det fungerer jo selv om det er en bitteliten strekke vi er på. Og "in the end" så har jeg tilegnet meg mer kunnskap, og det gir meg også mye.

Hvis en ikke vil skru, men bare kjøre, så er jo M-chassis en fin klasse det. Jeg deltar nok i M-chassis også, for det er jo morsomme biler å kjøre. Men når jeg drar frem TA05MS (eller hpi cup racer) så synes jeg det er mer interessant. Jeg har det egentlig på samme måte med andre ting også. Jeg har det gøy med Lama V3, men er mer konsentrert med T-rex 450. Eller kanskje T-rex 250 blir en bedre sammenligning på grunn av størrelsen. Det blir som å sammenligne bananer og epler.

Mange avanserer ved neste modell, og det må vel også bety at noen ønsker å ha flere justeringsmuligheter? Og hvorfor det, mon tro?

Virker forøvrig ikke som at det er så mange innspill her, så vi kan jo ta dette litt videre med å lage til 2 klasser? Slik at vi har et sted å begynne? Du kan ta for deg M-chassis, og jeg kan ta for meg cup racer. Jeg tror ikke de andre i styret har noe mot at vi undersøker litt, da får vi heller ta kjefta etterpå. Vi kan sette opp noen få regler, rett og slett klargjøre. Så kjører vi rett og slett løp. Kan ta litt tid før jeg dukker opp på bana med cup racer siden den ikke er kommet til landet enda, men det skader ikke å være i forkant.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Wow..
Her har debatten gått unna det siste døgnet :p

Ser absolutt poengene til både djupevik og stresballen.. No veit ikkje eg korleis det blir gjort andre plasser, men føler nok at for rekruteringa sin del bør vi nok tilby en litt "rimelig" klasse. Stod det noko om kor mykje cup-raceren vil komme på? Om det er slik djupeviken seier at prisen er omtrent den dobbelte av m-chassie trur ikkje eg vi skal sats på at dette er en klasse "massen" vil gå for..


For all del, jeg sier aldri at vi ikke skal arrangere billøp for nybegynnere med billigere biler og alt det der, men det må finnes klasser der det tekniske frister også. Det vil aldri fungere å ha kun en klasse som enkelte ikke klarer å justere inn bilene på. Men en skal tenke på at noen "nybegynnere" føler seg ofte mer klare enn andre, og vil avansere, og da må vi ha noe å avansere til. Størsteparten av de som kjører bil i hallen idag kjører vel mer avanserte biler enn "den absolutte begynnerbil"? I hallen går det i TB02, TA05MS, TA05ifs, Sprint 2, TRF415? og andre biler som er på et helt annet stadie med tanke på justeringer enn eksemplvis TT01 og M-chassis? Jeg synes TT01 og E10 er to fine begynnermodeller, men det er slett ikke alle som vil ha dem allikevel. Noen vil ha mer avanserte greier også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Ons Mai 20, 2009 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Supert med innspill fra deg også Håvard! Derfor jeg ville ha innspill fra flere, nettopp fordi det skal vere en klasse der mest mulig folk har interesse og mulighet for å delta i. Viser det seg at det er interesse fra flere så kan jo det vere opp til styret å fange opp dette og finne en måte å fastsette klassene. Dette er vel ikke noe som skal avgjøres her og nå.

Når jeg tenker på klasser så ser jeg egentlig for meg at vi har en klasse allerede, "No limit" -alt er lov. Men det blir mye forskjell mellom bilene her, og det blir stort sprik mellom 1. og sisteplass. Nå har vi egentlig en såppass liten bane at overdådig motorisering egentlig ikke pleier å vere noen fordel. Med mindre bilen veier det halve av konkurrentene og den sitter på som en tyggis.


Det jeg mener er i bunn og grunn er at klubben bør begynne med å innføre èn offisiell klasse, og ikke 3 :P

Så jeg er vel ikke uenig med deg kåre, jeg mener bare at vi allerede har den klassen du heller mot.



Men på tampen av alt, så hadde det vert syyyykt rått med Cup racer klasse :D Jeg får bare mer og mer lyst på den for hver gang jeg ser navnet her i denne diskusjonen :mrgreen: Egentlig skulle vi kjørt i gang alle mulige klasser og sett hva som slo best an! Men med den lille klubben vi har så prøver jeg bare å vere litt realistisk :roll:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Om eg ikkje huska heilt feil var det vel i begynnelsen planlagt å ha 2 eller 3 klasser vi skulle konkurrere i?

Lett modifiserte klasser og en no-limit klasse.. correct me if i am wrong..

Personlig så er eg en av dei som kunne tenkt seg en litt råare bil.. Swiften er absolutt en gøyal bil å køyre, og på bana er den super med lightly tuned motoren. Akkurat passe kjap uten at det går for fort :p
Men eg kunne tenke meg å begynne å utforske litt meir.. Har jo sett at det er mange t01 etc i omløp her i byen, og justeringsmulighetane ser jo uendelige ut.. Så det ville vært artig å sett kor mykje dei små justeringane har å sei. Og dette er jo ting som det ikkje er så mykje av på m-chassiet..

Så eg er nok en slik som stressballen beskriv.. En nybegynner som vil ta steget litt vidare :P

Men som sagt så føla eg det blir litt feil at vi bare er tre stk som diskuterer dette.. Vi er to som har kvar si meining og en som ikkje heilt klara å bestemme seg om anna enn at eg egentlig synes det bør være vertfall to klasser vi stiller med..

Men trur så absolutt vi er inne på noko som kan utvikle seg til noko bra om det er interresse for det, og det blir tatt en litt meir seriøs diskusjon vidare blant andre medlem i klubben..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Om du er sugen på en større og bedre bil så har jo m-chassien gjort jobben sin! :D

Ja regner med de andre som er innom her bare sitter å vrir hjernecellene litt for å finne ut hva de egentlig mener.
Er det virkelig så få folk som er interessert for tida?
Hva med bjarne, karl-martin, sidboy, brynjarkvam, slr88, terje og alle de andre jeg ikke husker navnene på? :P
Greitnok at det er jobb, finanskrise, hus, unger, kone og alt det der. Men man må da bli litt engasjert avogtil og få lyst til å ha det litt gøy innimellom igjen? Aktiviteten på elektrobilfronten var jo ganske så høy en stund i forhold til nå :|

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Det jeg mener er i bunn og grunn er at klubben bør begynne med å innføre èn offisiell klasse, og ikke 3 :P

Så jeg er vel ikke uenig med deg kåre, jeg mener bare at vi allerede har den klassen du heller mot


Jeg er heller ikke uenig med deg, men har et annet syn på saken. En eneste offisiell klasse holder ikke, det er enkelt og greit. Det blir urettferdig mot de som faller utenfor. At vi har noe som vi kaller "no limit" idag, er vel bare fordi at det har blitt sånn. Alle kjører der med stort sprik, og det blir håpløst med noe premier i den klassen slik den er idag (jammen han vant for at han hadde 100 000 omdreininger på motoren sin...). Ved å ha flere klasser så fordeler vi bilene dit de skal være, og alle får det mer rettferdig når vi da kjører premiering. Hvis 5 har TT01, 5 har M-chassis og 5 har TA05, så har vi i bunn og grunn nok til 3 klasser, og det bør vi ta utgangspunkt i. For uansett blir det for dumt å blande alle, for folk har de bilene de har. Tilbyr vi klassene, og arrangerer treffene godt, så dukker det nok opp flere biler. Flere av oss har nok biler til å stille i flere klasser, så jeg tror ikke det er et problem. Dukker det opp 2 biler i en klasse så er det nok til et race om sjåførene ønsker det. Men når det gjelder premier, så kan vi ha en minstegrense på f.eks 5 biler i løpet.

At det har dukket opp få folk på treffene slik at det blir for få biler er stort sett vår egen feil. Gjør styret og klubben jobben sin, så øker antallet biler. Klart, det dukker nok ikke opp nok biler til hver klasse hver gang, men det må være målet. Sikter vi lavt så når vi lavt.

Jeg vil bare sette ting litt på spissen nå, for vi glemmer ting her. At vi er noen få som har M-chassis betyr ikke at det er en egnet begynnerklasse. De fleste som har kjøpt M-chassis har gjort det fordi at de vil ha en forhjulsdreven og morsom bil. I butikken ser jeg at M-chassis svært sjeldent blir solgt som en nybegynnerbil, men heller som en bil nr2 eller for de som har litt sære ønsker fra starten av. Skal en tenke begynnerklasse så blir det tamiya TT01 og Hpi E10 som gjelder. Det er hvis en skal tenke på rekruttering. En kan tenke videre på rekruttering, og da er det off-road som gjelder. Men på grunn av at dette er innekjøring, så må vi tenke på innebiler.

Men ofte er det slik at de som blir rekruttert er litt oppi åra, og de vil gjerne ha noe mer avansert enn TT01/E10.

Det jeg ønsker totalt sett er 3 klasser.
Klasse 1: TT01/E10
Klasse 2: Cup racer (fin for nybegynnere å gå videre til, hvis ikke har vi alltids klasse 3)
Klasse 3: No Limit

Det hadde fint gått å kjørt flere løp i klasse 1, feks M-chassis.

Det hadde rett og slett vært fett å startet et løp for TT01/E10 først, og så M-chassis, og avsluttet med cup racers og No Limit. Istedenfor 1 bil som vinner alt, så har vi 4 lykkelige personer med hver sin seier i hver sin klasse. Det er den veien vi bør tenke :D

Og jeg vil gjerne minne alle om at klubben vår er akkurat det vi gjør den til :idea:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Snakker vi stock tt01? og hva med alle versjonene av tt01? hva med en drifte klasse?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Snakker vi stock tt01? og hva med alle versjonene av tt01? hva med en drifte klasse?


Tror ikke noe er avklart om noe egentlig, men kjører du BL i en TT01, så havner du vel i No Limit?
Slikt må avklares. Og det blir alltids banetid for de som ikke vil kjøre løp også.

En drifteklasse burde også vært på sin plass, men hvordan er plassen på løpebana for dette? Jeg tenker da på størrelse?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny klasse i hallen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 21, 2009 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Er det virkelig så få folk som er interessert for tida?
Hva med bjarne, karl-martin, sidboy, brynjarkvam, slr88, terje og alle de andre jeg ikke husker navnene på? :P
Greitnok at det er jobb, finanskrise, hus, unger, kone og alt det der. Men man må da bli litt engasjert avogtil og få lyst til å ha det litt gøy innimellom igjen? Aktiviteten på elektrobilfronten var jo ganske så høy en stund i forhold til nå :|


Vi får lage en bra rutine på treffene fremover, og se om det tar seg opp. Jeg savner også engasjementet som eksisterte en periode, men jeg er ikke overrasket. I florø er det en trend at alle tror at ting går helt av seg selv. De fleste tenker at andre ordner alt, og at alt går bra. Dette er da ikke tilfelle, og en klubb som sunnfjord rc trenger at folk engasjerer seg. Vi må tenke på at alle som gjør noe gjør det på frivillig basis, og uten de frivillige stopper alt helt opp. Ingen gidder å arrangere treff eller holde et forum oppegående hvis ingen bruker det. Håper ingen føler seg truffet, det er ikke meningen. Det er nedgang over hele landet. Men alt i alt må en stå litt på for å beholde noe en liker, ingenting er gratis lenger. Nå er vi på vei inn i sesongen, så vi får håpe alt endrer seg fremover.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 34 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC