Dato/klokkeslett: Fre Apr 26, 2024 7:32 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 2:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er forresten ikke lov å tenke koffert av tittelen :lol:

Yess, som en av de høylytte i diskusjonen om å få til m-chassis klasse i hallen så kunne jeg ikke annet enn å skaffe meg en selv :P Det begynner å bli en god stund siden jeg har bygget noen nye biler nå, så det var litt artig. Byggingen av chassiet gikk utrolig fort. Selv om jeg tok meg god tid så var chassiet montert med radioutstyr og alt på under to og en halv time.

Lakkeringen av karosseriet er jeg litt mer usikker på. Kunne godt tenkt meg å gjort det skikkelig og lakke den slik som den faktisk skal vere. Hvit på taket, sølv i grillen, sota vinduer og svarte hjulbuer. Men med tanke på at den skal rett i hallen så vet jeg ikke om jeg vil bruke 5 lakkbokser og mye tid på maskering :P

Bilder så langt:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 3:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Etter å ha studert tegningen litt så ser jeg det står at man kan bruke en maling som heter PC (poly carbonate). Jeg har ikke sett disse i noen butikker her i norge tror jeg..? Det går vel kanskje an å skaffe :) Litt greiere å bare male på sånne småting, ser at blinklys fremme og bak skal lakkes i egen farge også.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 5:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Gratulerer med M-kjærre.. Skal kjøre fra deg! :twisted:

Ang tittel, så tror jeg ingen hadde tenkt koffert hvis du ikke nevnte det, men siden det første du begynte tråden med, var å forsvare deg selv, så må vi derfor gå ut i fra at du har store mindreverdighetskomplekser... Men, du er en venn for det, og vi skal sikkert ikke bruke det mot deg, iallefall ikke formye :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 5:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Det er bra, jeg kan tåle litt :P Jeg er ganske flink til å tenke koffert selv så jeg tenkte jeg skulle vere først ute ;)
Har hatt meg et par runder ute i tunet. Bilen virker ganske artig. Responsiv og forholdsvis kjapp, i alle fall når den får grep.
Jeg tror jeg har liggende kulediff som passer i denne, så om hjulspinn i sving blir et for stort problem så kan jo det hjelpe. Men det første jeg skal ha meg blir nok oljedempere. Men jeg tror jeg skal vente litt og heller ta det gradvis slik at jeg merker hva de forskjellige komponentene faktisk har å si.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 5:57 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg merket iallefall mye bedre kjøreegnskaper etter å ha byttet til oljedempere.

Kulediff? Var det ikke du som bannet TB02 ned og nord pga kulediffen ? Også skal du montere kulediff i en M03 ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 6:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jepp, det var meg. Det er fordi kulediffen i TB02 er møkk. I alle fall de jeg hadde. Nå har jeg bare kulediff bak, og den er byttet i alle oppgraderte deler som finnes så nå har den vel holdt 2 ganger i hallen. Fantastisk :P

Men jeg har kulediff i FF01, TA01 og TT01. Disse er av litt grovere sort, men jeg har i alle fall ikke hatt noe problem med disse ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Jepp, det var meg. Det er fordi kulediffen i TB02 er møkk. I alle fall de jeg hadde. Nå har jeg bare kulediff bak, og den er byttet i alle oppgraderte deler som finnes så nå har den vel holdt 2 ganger i hallen. Fantastisk :P

Men jeg har kulediff i FF01, TA01 og TT01. Disse er av litt grovere sort, men jeg har i alle fall ikke hatt noe problem med disse ;)


Hehe, du er for grov i fingrene Djupevik. Når du må ha differ med STORE kuler for at de skal virke, så er det nok noe galt med finmotorikken din :lol:

Neida, spøk til side, gratulerer med ny og flott bil, det er faktisk samme modell som jeg har. Når du får deg oljedempere (for det MÅ du bare ha), så må du kjøre en testrunde med 2 oljedempere foran, og originale bak. Syntes det var ganske morsomt på min egen. Da holdt fronten seg fin og stabil, og bakenden gynget hele tiden. Såg litt rart ut på en så kort bil :mrgreen:

Et råd når du lakkerer den, knekken som er ved taket (takrenna?) kan være en liten luring når det gjelder lakkblødning. Tror også jeg har noen bokser med pc-maling liggende, så du kan jo gi beskjed om hvilke farger du trenger, så kan jeg sjekke om jeg har. De blir så sjeldent brukt at jeg gir gjerne vekk noen dråper.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvordan ligger du forøvrig an til neste halltreff? Får du vært med da? Hadde vært artig med flere M-chassis :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, kulene er de samme, bare huset som er satt sammen av litt metall og slik istedenfor den usle bolten på 1mm som knekker heletiden :P Hehe, jaja, skal ikke si mer :P

Når er neste treff? Jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i PC-1(hvit) og PC-12(sølv). PC-5 er vel umulig å få tak i slik som all sort tamiyalakk :P Jeg ser faktisk at jeg har en sort sprayboks liggende her fra Tamiya, lurer på hva jeg får for den :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Der minte du meg om noe. Jeg skal få tak i en forsterket bolt som kan brukes, tror den vil gjøre susen for de fleste som sliter med overtrekk på bolten. Skal undersøke den litt videre :D

Jeg skal grave litt og se hva jeg finner av malingsbokser. Gjør det noe om det ikke er tamiya, men at fargene er omtrent lik? Jeg har noen pactra-bokser som også er beregnet for lexan.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Ja stemmer det, du snakket om en forsterket bolt. Men problemet mitt har i alle fall blitt halvert siden jeg har one way forran. Og så monterte jeg bakdiffen 110% etter boka, så den har holdt hittil, tror jeg :P

Har du noe i butikken? Gjør ikke noe om det ikke er tamiya, sålenge det er ment for Poly Carbonate og kan males på. Du trenger forøvrig ikke styre på så mye i privatsamlinga di, jeg skal sikkert ikke til florø på en stund uansett.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har ikke slike bokser i butikken, det er noe jeg har privat. Om jeg har fargene så kan jeg legge boksene i en bobleplastkonvolutt og sende dem til deg, og så leverer du dem bare tilbake når du er ferdig med dem.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 7:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da er minien klar for hallen! Jeg har nå fått på plass oljedempere, og jeg har lakket karosseriet. Jeg valgte å gjøre det enkelt, så det eneste jeg maskerte var grillen og vinduene. Hjulbuene gadd jeg ikke å bry med meg selv om de skulle aller helst vert sorte. Taket malte jeg med pensel veldig fort. Det funket ganske greit, men resultatet ble ikke bra på en så stor overflate. I alle fall ikke med mine malekunskaper ;) Men til litt mindre detaljer og slikt tror jeg det kan funke bra :)

Takker forresten for tilbudet om å låne maling stressballen, det er ikke mange som hadde tatt seg bryet med å sende noe for at andre skal låne det, så det setter jeg pris på :) Jeg endte i alle fall opp med å kjøpe meg en egen, siden det er greit å ha til senere anledninger :)

Bilder:

Rigget med TRF-demperne. Hadde meg ei lita runde men ble nesten litt skuffa over den lille forskjellen :P
Bilde

Ekstra polstring fremme og bak ved hjelp av en tynn selvklebende skumgummi som akkurat får plass mellom karosseri og støtfanger på chassiet.
Bilde

Dårlig lys inne på disse grå dagene.
Bilde

PS-19 Camel Yellow heter fargen.
Bilde

Dette tror jeg er den bilen jeg har brukt lengst tid på dekalene på.
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den ble jo dritfet den, tøff farge :D
Polstring skal jeg helt klart ha på min neste mini også, jeg mangler jo halve fronten. Men jeg må spørre, merket du ikke forskjell på TRF-dempere kontra de originale friksjonsdemperene?? Forsto jeg deg rett?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Mini.
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 7:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Jeg tenkte du kom til å reagere på det :D
Nei det lille jeg har brukt den så merket jeg ikke sååå stor forskjell. Men nå var det jo et par uker i mellom, så jeg sier ikke at det ikke var forskjell. Vet ikke om det har noe med at jeg kjørte uten karosseri og lyden eller hva det var. Men kanskje jeg såg for meg større forskjell siden du snakket om at bilen din hoppet rundt når du hadde standard dempere. Uansett, det er ganske grov asfalt her bak, så jeg tipper uansett at forskjellene ville vist ganske godt rundt bana i hallen ;)

Ja jeg har sett din mini, så jeg tok lærdom fra det og polstra skikkelig godt :D Men nå kjører vi jo sølvkanne hele gjengen, så det burde jo holde litt lenger enn et karosseri som stiller i no-limit. Men det kan jo være at formen på det gjør at det er ekstra utsatt?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC