Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 1:47 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 12:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå dratt frem bilen som startet begeistringen min for rc-touring, nemlig den gode gamle Tamiya TB02. Denne bilen har fått kjørt seg rimelig hardt i storhallen, da den sikkert har vært like mye i luften som den har vært på bakken. Jeg har kjøpt meg et nytt chassis til denne, og skal bygge den om til en ren drifter. Jeg kommer til å putte i en 12 eller 15 turn børstemotor, rett og slett for at jeg har det liggende, men det blir nok mer enn sprekt nok. Bilen skal også blinges opp med detaljer og belysning.

Det er vel egentlig på tide å teste ut drifting, det er unektelig tøft, og det hadde vært moro å kunne hatt noen konkurranser på det området etterhvert også :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 5:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Det er vel egentlig på tide å teste ut drifting, det er unektelig tøft, og det hadde vært moro å kunne hatt noen konkurranser på det området etterhvert også :D
Konkurranser hadde vert gøy. Etter nettopp å ha sett på Axial sin nye XR10 kom jeg på at det hadde vert fett med konkurranse innenfor crawling også.

De fleste har utstyret, men det blir kanskje kjedelig i lengden om det ikke er noe konkurranse.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Helt sant, konkurranse er stort sett moro uansett hva det er, og så lenge det er i lokalområdet så skal iallefall jeg være med på både drifting og crawling om jeg klarer å tilrettelegge meg selv litt. Problemet for meg går stort sett på tilgjengelig tid.

Alt av konkurranser trenger jo ikke å være premiert, det kan jo gå på heder og ære, og da er jo et fint diplom flotte greier :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Respekt (heder og ære) er vell så bra premie. Det er ikke noe i veien for at de som er mest aktive eller mest interessert innen for en gren kan ta seg tid til å lage konkurransen heller. Eller flere gå sammen sånn at arbeidet blir fordelt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kom meg aldri helt igang med denne bilen igjen, men har nå funnet den frem og fått et raskt overblikk. Jeg har fått nytt "badekar" til bilen, og motor/esc (tamiya Dynarun og Mtroniks RV11) står montert, så strengt tatt mangler jeg bare mottaker. Kommer nok sikkert til å sette i en annen motor og fartsregulator, det blir nok litt overkill det som står montert nå. Men jeg er uansett nødt til å plukke bilen fra hverandre, for denne gikk gjennom veeeeldig mye i starten av karrieren sin, og den skal få en skikkelig overhaling før den blir permanent ombygget til driftebil.

Jeg må nok finne meg et tøft driftedeksel å ha på denne :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Fre Sep 02, 2011 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har ikke skjedd så mye her enda, men denne bilen skal snart prioriteres nå. Jeg blir veldig påvirket av folk som drifter på innebanen, og det er jo faktisk en liten kunst å mestre dette. Grunnet problematikk rundt økt forbruk på børster ved kjøring på bane som alltid er tilgjengelig, har jeg nå valgt å bruke børsteløst motoroppsett på alle mine egne biler som er beregnet for innendørs bruk. Jeg har et rimelig motorsett som nå står i TA05MS, men skal flytte dette over i TB02 da jeg skal prøve et annet motorsett i TA05MS. Det er ikke så enormt bra at det gjør noe, sensorless og 3300kv, men det er iallefall en start. Styreservo er en waypoint, så jeg håper denne ryker ganske fort slik at jeg kan kaste den :mrgreen:

Jeg har nå fått driftedekkene jeg vil ha, det er et sett fra Yokohama. Regner med at jeg etterhvert kommer til å lage til 2-3 sett med forskjellige driftedekk, for å kunne danne meg noen meninger om hva som funker hvor. Tror jeg kommer til å spandere på meg en rask mottaker til denne, da jeg regner med at respons og timing er viktig når en drifter. At hjulene svinger akkurat når en svinger osv.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Fre Sep 09, 2011 7:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er bilen testet på innebanen, og dette gav mersmak. Veldig kjekt å prøve seg på noe nytt, drifting er ukjent terreng for meg iallefall. Forøvrig så røk den gamle waypoint styreservoen på første batteripakke, noe som egentlig ikke var helt uventet. Denne er nå byttet ut med en Align DS620, denne har alt som kreves for å gjøre en god jobb. Jeg merket også vibrasjon i det ene bakdekket, og der var årsaken en hjulaksel som var litt sprukket. Dette er nok noe som henger igjen fra gamle dager når bilen var i aktivt bruk. Det var også en ulyd i drivverket som jeg måtte sjekke ut, og det viser seg at mellomaksel kan bevege seg litt, og dette fører til noe tull i diffen bak. Jeg har funnet frem nye deler, og satser på å få ordnet dette før driftekvelden på butikken idag.

Vil også si at driftedekkene fra Yokohama var meget fine å montere på felg, da de hadde en fin løsning på problemstillingen med å få harde dekk på felgene. Så langt er dette min personlige favoritt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02
InnleggSkrevet: Lør Sep 10, 2011 2:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bilen ble god å kjøre etter at delene var byttet, så jeg regner nå med at alt er som det skal være. Når det gjelder egenskapene på banen, så må jeg jobbe litt med begge ender av bilen. Jeg har en front som lugger litt innimellom, og bakenden kunne gjerne ha kommet ut litt lettere. Dette skal jeg nok få til med litt justering. Tror absolutt at jeg kan få dreis på drifting med denne bilen etterhvert, jeg syntes egentlig at utgangspunktet var bra, så det blir spennende å se hva som skjer når jeg får justert littegrann.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 7:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg børsta støv av denne igår kveld og gjorde den klar til dagens test i florahallen. Bilen fungerte ganske greit, jeg velger å tro at mesteparten av rusten i mekanikken ikke lå i bilen, men hos føreren. Men en ting er sikkert, nå skal jeg finne frem et eller annet karosseri å lakke, for BMW M5'n skal byttes ut. Tror ikke jeg har hatt en lexankarosseri som har overlevd så mye juling før. Dette karosseriet ble først brukt i starten av klubbens eksistens, og det er noen år siden nå. Blir veldig vanskelig å kaste det, hvis jeg i det hele tatt klarer det :D

Jeg skal bla gjennom karosseriene jeg har liggende, og finne noe spennende. Må lage noe blingbling greier tror jeg, med litt blinkende lys og slikt. Det er dessverre ikke min sterke side, så jeg får se hva jeg får til :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja på tide du lager deg et skikkelig driftedeksel! Mitt neste skal forhåpentligvis bli det mest blingete jeg har laget så langt :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det er bare å gi meg inn, jeg fortjener det :mrgreen:
Jeg skal kaste BMW karosseriet, det har gjort sin nytte nå......snufs... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Sliter med å kaste deksel jeg og. Har første Cup Racer dekselet hengende, selv om det er både sammensunket, bulket, limt og tapet sammen. Og nå har jeg gått tom for knagger å henge deksel på, så tre av dem står permanent på bilene i hylla. Må nok bare innse at det har gjort nytten sin og gi slipp på sentimentaliteten!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 8:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, ja, følelsene tar nok alt for ofte overhånd. Jeg er flink til å samle på drit som jeg aldri får bruk for. Skal ta deg på ordet og pælme det til helvete :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Søn Mar 03, 2013 1:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg gravd litt, og jeg fant et Toyota Supra Aero karosseri fra HPI i esken. Jeg går for den, og vil prøve meg på et spesielt tema for første gang. Blir spennende, men jeg er veldig usikker på om jeg får det til. Men jeg er jo en type "learn by doing" menneske, så da er det vel bare å kjøre på da :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens TB02 drift
InnleggSkrevet: Søn Mar 03, 2013 1:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Stilig deksel det, stort råne og driftepotensiale :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC