Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 2:21 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Yamaha R1 (?)
InnleggSkrevet: Fre Jul 29, 2011 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg dro nylig frem en elektrisk motorsykkel (thunder tiger) som jeg har hatt liggende en stund, for den har nå ligget i en evighet med motor/esc liggende rett ved siden av, klart for montering. Det har aldri stått noen spenstig motor i denne, og jeg har hatt liggende et motorsett fra Team Losi som jeg alltid har hatt lyst til å putte i denne sykkelen. Dette oppsettet takler 3S lipo, og da tror jeg nok at det skal bli fart på greiene. Jeg har nå montert en ny kjede, for det er hovedårsaken til at sykkelen ble satt vekk fra starten av. Jeg gav vekk min egen kjede til Håvard (tror jeg det var), for han ødela sin om jeg ikke husker helt feil. Rart hvordan det er med ting som blir satt vekk. Ute av syne så blir det ofte stående i flere år, selv om det er latterlig lite som skal til for å få produktet i stand igjen. Tror jeg brukte en times tid, og det blir bare for dumt at alt har stått så lenge. Nå gjelder det bare å finne et egnet 2S og 3S batteri, og prøvekjøre sykkelen med obligatorisk fartsmåling. Har faktisk litt tro på at denne kan få litt fart på seg, og håper i utgangspunktet på 100km/t :twisted:

Her er noen bilder av sykkelen:


Vedlegg:
body påmontert (800 x 600).jpg
body påmontert (800 x 600).jpg [ 117.79 KiB | Vist 5922 ganger ]
ramme (800 x 600).jpg
ramme (800 x 600).jpg [ 107.99 KiB | Vist 5922 ganger ]
ny kjede (800 x 600).jpg
ny kjede (800 x 600).jpg [ 113.42 KiB | Vist 5922 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Man Aug 01, 2011 12:06 am, endret 2 ganger.
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Yamaha R1 (?)
InnleggSkrevet: Lør Jul 30, 2011 7:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hadde meg en liten tur utenfor huset her hjemme tidligere idag, bare for å se at ting fungerte. Med et dårlig 2S lipo, så var det ikke noe særlig fart, kan ikke tenke meg at det var noe mer enn 50km/t, men det skal også sies at kjeden er for stram slik som den er nå. Med litt friere drivverk så går det nok an å hente inn et par km/t, men totalt sett vil jeg endre forhåpningen om maks fart til ca 80 km/t ved bruk av 3S lipo, 100km/t blir nok å ta i litt vel mye slik som sykkelen er nå.

Jeg fikk heller ikke dratt sykkelen helt ut her, av naturlige årsaker (mangel på egnet vei og snuplass). Den skal iallefall prøves ut på en større plass, og da på 3S lipo, med forhåpentligvis noenlunde gode resultater.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Man Aug 01, 2011 12:06 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Yamaha R1 (?)
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 9:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk prøvd sykkelen på en større plass idag, men dette var ingen suksess. Jeg hadde glemt å slakke kjeden litt, og både styring og balanse var litt på villspor. I tillegg trengte jeg litt tid for å finne ut hvordan sykkelen skulle kjøres. I mellomtiden forsvant kjedelåsen, og det løse leddet som sto igjen var litt bøyd, så det er liten tvil om at kjeden var for stram. Et annet problem der er at kjedehjulet er litt offset, slik at det kniper litt for hver runde. Dette er også noe jeg må ta tak i etterhvert.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC