Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 3:23 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tir Aug 30, 2011 1:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vel fristelsen ble for stor. Jeg ba Stressballen bestille inn en TLR 22 tidligere i sommer, men økonomien strakk ikke til for å kjøpe den med en gang den kom.

Byggingen av bilen gikk fort når jeg først kom i gang. Etter to trege kvelder med konstante avbrudd ble mesteparten skrudd sammen i kveld. Har ingen elektronikk å putte i den for øyeblikket, så det gjenstår i lag med fylling av dempere og festing av gummi på felgene når jeg får tak i dette. Resten er klart, og byggesettet var veldig godt satt opp. God kvalitet tvers igjennom. Kun to skruer som strippet plasten litt, men disse er ikke kritiske. Kan eventuelt putte litt lim i sporet for å forsterke om det blir nødvendig. Girkassa var kanskje den som imponerte mest. Virker veldig solid og bra satt opp. Blir spennende å få motor i!

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tir Aug 30, 2011 5:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lekkert 8)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 7:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fargevalget ble matt svart på det meste av dekselet og vingen, med fluoriserende gule striper som følger noen av bilens linjer. Grunnlagene er lagt, men venter et døgn eller to før resten gjøres pga maskering som må gjøres over eksisterende maling noen steder.

Styreservo og dekk er på vei, driver å sjekker opp motor og ESC. Mulig det blir Xcelerion 6,5T oppsett som takler 3S, ikke ulikt en viss annen TLR 22 som kjører rundt :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Xcelorin klinger bra til denne bilen, og etter å ha sett den andre i aksjon, så kan jeg si at det er mulig det blir kjøpt inn til min TRF201. Da er det jo ekstra tøft å kjøre sammen, med 3 biler som har lik motorisering :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja, mtp pris på lignende innen andre merker så er det som vi diskuterte ikke så mange som faktisk er klassifisert til å tåle 3S.

Ansmann motoren vi så på i den nye katalogen fant jeg ca pris på 1500 kr i england, noe som sikkert ikke er så langt unna i Norge heller vil jeg tro. Er vel rundt den prisen jeg hadde forventet på den. Men jeg fant lite kommentarer fra folk som har prøvd den, så litt skeptisk.

Blir fint å få svar på forespørselen om hvor raskt de kan skaffe Xcelerion settet, og hvilke pris den ender på.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Man Sep 05, 2011 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Dette virker som en god tråd med tips og triks for TLR 22 buggyen. Tror jeg skal gå over og dobbeltsjekke noen av punktene de nevner her for å få alt perfekt.

http://www.rctech.net/forum/electric-of ... hread.html

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Man Sep 12, 2011 9:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter mye tenking og sjekking endte jeg i dag opp med å bestille følgende combo til denne bilen. Sto mellom flere alternativer, og dette virket litt spennende: http://www.amainhobbies.com/product_inf ... oGauge-65T

Futaba S9551 styreservo ble også montert, og Spectrum 3100 mottaker er på vei i lag med dekk. Har både et sett med pigger bak/ribbet framme og rene grove knastedekk på vei, så har jeg noe for enhver anledning.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tir Sep 13, 2011 12:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Denne ser spennende ut, blir moro å se hvordan den funker :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tir Sep 13, 2011 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Litt spent på den programmeringsplata som følger med. Virker som et spennende multiverktøy som kan være kjekt å ha i en liten verktøykasse om den fungerer som beskrevet.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Sep 21, 2011 5:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var all elektronikk kommet i bilen, og jeg var på veien og tok et par striper for å teste forholdene. Er bare en ting å si, for et monster!

Første gang med full gass endte i burnout og flipp, men det gikk heldigvis fint. Kjører 2S 5000 batteri nå som er rett rundt halvladet, og akselerasjonen var helt enorm. Samme ballong effekt som zombie-solheim hadde på 3S. Det var våt vei nå, så veigrepet var ikke helt det beste, men jeg var oppe i grusen uttafor huset og leket litt også, og den drog godt over alt.

Kjører 27T pinion nå, og det er alt for mye for mer enn korte prøveturer. Anbefalt er 21T i manualen, men på sider som oople.com er det anbefalt å gå til 20T for å unngå temp cut på ESC. Eneste problem er at jeg ikke har mindre enn 27T i verktøykassa, så dette må skaffes. Om noen har ubrukt i denne størrelse til salgs så si i fra. Rakk ikke ned på butikken for å sjekke.

Programmeringskortet som fulgte med var helt ypperlig. Det ligger 8 ferdige profiler i ESC, og det var lett å bytte mellom dem. Fint diagram i manualen gav oversikt over hva profilene var beregnet på, og det er selvsagt mulig å gjøre individuelle endringer på alle punkt. Kortet har også batterimåler, men jeg er usikker på om jeg får den til å vise pr celle. Men til rask sjekk i felten er det jo greit å bare kunne måle total spenning for å se om det er på tide å gi seg snart.

En liten negativ ting så langt var at man ikke kan velge om man vil ha reverse i profilene. Kun en profil er programert med revers, så det blir vel at jeg må holde meg til denne stort sett. Ikke noe stort problem siden jeg kan endre denne profilen på alle andre punkter. Det er tydelig at motor og ESC er rettet mot løpskjørere siden profilen med revers heter Practice.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Sep 21, 2011 7:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Lør Des 24, 2011 2:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da kom første skade på bilen. Var ute og kjørte litt i en bakke utenfor huset her i Austevoll. Flott sted å kjøre, fin blanding av sand, grus og tett mose. Mosen gav skikkelig flott grep for mini spikes dekkene!

Desverre kom nok ene bakhjulet bort en sten eller kant som gjorde at bærearmen knakk helt inne ved roten. Så jeg får legge inn en bestilling og få denne fikset på nyåret.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Ons Mar 28, 2012 10:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter å ha knekt ene bakarmen på julaften har bilen stått på hylla i påvente av at ny skulle komme. En bestilling fra USA har forsvunnet i posten, og siste fra Skala1 har tatt litt tid pga flytting hos leverandør. Men nå ser det endelig ut til at den er rett rundt hjørnet, så det er på tide å begynne å sette ting sammen igjen.

Siden jeg måtte demontere litt i jula tok jeg å fjernet styreservoen for å gi den litt ekstra beskyttelse. Den ble dyppet et par ganger i Plasti Dip, så nå skal den tåle en del juling. Greit at den kan ta verste støyten siden den ligger delvis åpent helt framme og utgjør en del av sperra i lag med dekselet for resten av innmaten i bilen. Vurderer å bestille oppgradert alu styreskinne siden det ser ut til at plastskinna blir fort slitt. Har sett at dette er en anbefalt oppgradering fra de som kjører bilene aktivt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Tir Apr 03, 2012 5:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Endelig kom armen! Bilen er satt sammen igjen, så nå er jeg endelig klar til å kjøre noe ute igjen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Team Losi Racing 22 buggy
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 7:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Har kjørt et par ganger med denne etter at jeg fikk satt på nye bakarmen, og konklusjonen er nok at jeg kommer til å nedmotorisere den etter hvert. 6,5T er for mye for lek og morro. Bilen blir lett ukontrollerbar, slipper clutch og diff får gjennomgå alt for mye så det blir mer vedlikehold. Tenker kanskje 12,5T eller 10,5T burde passe bedre. Mulig jeg bare bytter motor mellom denne og XRAYen siden 6,5T fortsatt fungerer helt fint til drifting.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC