Idag bygget jeg en ny bil til guttungen, en Tamiya Street Rover. Ganske tøff sak, med enkel og solid konstruksjon. Denne har kraftige gatedekk, som helt sikkert vil holde noen år. Litt greit å bruke en slik bil når det blir mye asfaltkjøring, for da forsvinner offroaddekk med pigger veldig fort, slik som guttungen har på Blitzer Beetle. Byggingen tok maks et par timer, men det tok litt lenger tid å male figur og detaljer på karosseriet. Figuren måtte limes sammen og males, men grunnfargen på karosseriet var ferdig fra fabrikk. Detaljer som rattstamme og ratt, girspak, lykter og bøtteseter malte jeg med pensel.
Bilen er forholdsvis bred, og ser nok ut til å kunne ligge godt på veien. Det er jo et veldig enkelt chassis med friksjonsdempere, men det er midt i blinken som en gatebil til guttungen. Jeg kjører standard sølvkanne, men bruker lipobatteri, så det blir egentlig greit med kraft. Bilen er også fullt kulelagret, og har fått en futaba S3305 metallgirservo på styringen. Mtroniks fartsregulator skal også på plass, jeg må bare finne en bil å knabbe ifra først
Klistermerker er enda ikke påsatt, men det kommer.
Bilde av doningen: