Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 12:55 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Søn Nov 10, 2013 10:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå står finaleløpet i tamiyarally 2013 for døren, og bilen trenger en grundig sjekk. Jeg er sånn midt på treet fornøyd med hvordan bilen har vært i år, hovedsaklig grunnet lav topphastighet, men også fordi at jeg har knekt chassiset et par plasser uten de alt for store smellene. Savner også litt justeringsmuligheter. Utover dette så har bilen oppført seg ok, fremkommeligheten er blant de bedre.

Det blir nå en total gjennomgang innenfra og ut på bilen, eventuelle tekniske problemer må finnes ut av før siste løp. Ingenting er over før siste løp er overstått :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Søn Nov 24, 2013 6:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har min Mitsubishi Racing Lancer kjørt sin siste konkurranse, det endte med en godkjent andreplass i årets tamiyarally. Er stort sett fornøyd med bilens performance, bortsett fra hvordan motor har fungert. Dette er nok min egen feil, da jeg ikke startet med en ny motor. Topphastigheten har ikke vært tilstede i bilen sammenlignet med annen tilsvarende modell med samme motor. En mulighet er at commutator har vært litt skadet etter fjorårets bruk, og at det har gitt resultat i noe redusert motoreffekt.

Når vi var ferdige med konkurransen idag og skulle ha litt frikjøring før vi pakket sammen, så holdt bilen ikke en hel runde før motor brøt fullstendig sammen. Det forteller egentlig nok om tilstanden som har vært på motor under siste løpet. Bilen fungerte bra de første rundene, men gikk veldig mye tregere på runde 2. Jeg tror det er en kombinasjon av tyngre bil og dårlige børster, siden bilen starter løpet med normal vekt, og samler opp mye slaps på en runde. Hadde børster og commutator vært i bra tilstand, så hadde motoren kanskje håndtert den ekstra vekten bedre. Men med mye vekt og dårlige børster, så får man en bil som ikke yter 100%. Tipper det ble ett kilo ekstra vekt i form av slaps, så det er fullt forståelig at det ble tungt :mrgreen:

For min del så blir det børsteløst fremover på det meste av konkurranser, for nå har prisnivået blitt ganske greit på et sensorbasert system. Et par andre lærdommer skal jeg også ta med meg til neste års konkurranse, da begynner jakten på gullet igjen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC