Etter første løp var det klart at noe måtte gjøres med beskyttelsen rundt styremekanismen da den er veldig utsatt for steiner. Googlet litt rundt og fant ut at dette er et vanlig problem ved kjøring på en viss størrelse grus. De vanlige hjulskjermene gjør noe av jobben, men det er fortsatt åpent inn i mekanismen. Jeg hadde utvidet hjulskjermene før første løp, og nå har jeg tettet åpningen fra hjulene og inn i mekanismen også. Har ikke tettet hullene i bunnen av chassisplaten slik at det som eventuelt kommer inn også kan komme ut.
Laget siste del av skjerming av tynn gummi slik at styringen og fjøringen kan fortsette å jobbe uhindret. Det meste av hullene er tettet. Så får jeg håpe at dette blir nok.
Hadde også problemer med strøm som forsvant i første løp. Tror dette må ha vert batteriledning som holdt på å dette ut av batteriet, eller av/på bryteren som var på vei mot av. Hadde ikke problem med med de siste løpene, og jeg finner ingen løse ledninger. Prøve litt mer her. Er også en liten mulighet at regulatoren ble varm, men finner det usannsynlig siden bilen hadde stått i ro lenge før løpet, og jeg kjørte mye hardere og lengre under oppvarmingen tidligere. Vil uansett vurdere å montere vifte i hullet som er beregnet på dette.
Har også sett på muligheten for mer bakkeklaring. Det er mulig med litt modifisering. Kan få rundt 7-8 mm mer klaring om nødvendig. Må tenke litt mer på dette og se om det er nødvendig. Kommer til å skaffe et par sett dekk til for forskjellige underlag.