Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 3:23 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens XV01 pro
InnleggSkrevet: Søn Nov 24, 2013 7:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Med finaleløpet til tamiyarally 2013 friskt i minnet, så starter jeg tråden på neste års rallybil. Jeg er fremdeles usikker på hvilket karosseri jeg ender med, men chassis blir av type XV01. Jeg synes dette chassiset virker litt spennende, og det må rett og slett prøves.

Styreservo blir som vanlig Futaba S9551, det er "the one and only" for meg :D
Motor/fartsregulator blir noe børsteløst og sensorbasert, akkurat hva vet jeg ikke enda.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens XV01 pro
InnleggSkrevet: Tir Des 31, 2013 3:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå gjenstår det bare for meg å finne ut hvilket karosseri jeg skal delta med. Uten å ha tenkt mye på det så har jeg 2 alternativer så langt. Motor og fartsregulatorvalg begynner å falle litt på plass, jeg må bare få testet det litt i DF01'n jeg brukte i år, for å se at det faktisk duger. Det har ikke kommet enda, men jeg tipper de blir levert om ca en uke. Styreservo blir som jeg har skrevet tidligere, en Futaba S9551.

Jeg gleder meg veldig til å prøve denne bilen, og tipper den blir meget underholdende å kjøre :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens XV01 pro
InnleggSkrevet: Søn Mar 30, 2014 8:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk tatt jomfruturen utendørs på bilen idag, under årets første runde tamiyarally. Har fått dannet meg noen inntrykk av bilen, og er generelt sett fornøyd. På veldig løst underlag kan det være en utfordring å få bilen på rett spor, trackingen kunne vært bedre, men det kan også være at jeg ikke er kjent med bilen enda. Når jeg testet bilen i litt fastere/tyngre sand, så syntes jeg at den oppførte seg mye bedre. Responsen er meget fin, og styringen veldig bra. Den største ulempen for min del er at det er mange krinkler og kroker som plukker opp stein. Både styring og bærearmer er veldig utsatt for dette, og det er en problematikk jeg helt klart skal se på.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC