Motorkv på den jeg vil ha her er litt lavere enn den jeg har på TA05ifs, og utveksling blir litt snillere også, så jeg regner med at det går bra. Slik jeg monterer esc så er det ikke alltid at kjøleribbene får luftstrøm, og da er det lurt med vifte. På min TA05ifs så ligger esc på høykant bak motor. Esc må jo ha en viss luftstrøm forbi ribbene for å kunne levere det den skal. Der har iallefall viften gjort jobben sin. Har ikke et ønske om å gå rett på noe monster setup. Jeg har 2 kriterier som skal gå hånd i hånd, og det er høy fart på lite motor. Altså å få bilen til å gå så fort som mulig på en motorsetup før jeg øker motorsetup for å få neste hastighetsmål. Vet ikke om jeg forklarer meg godt nok her
For å si det slik, det hadde vært moro å se hvor mange som får gjentatte målinger over 110 km/t på 3S castle creations 5700kv motoroppsett (målt med radar, ikke gps). Jeg sier ikke at det er så utrolig raskt at det gjør noe, men bilen leverer så godt som hver gang, uten problemer.
Jeg vil ikke og trenger ikke gå over 3S på denne, da blir batteriene så ukurante i størrelse. Jeg har noen 3S hardcase som sitter som hånd i hanske, og som ikke veier for mye heller. På TA05ifs har jeg helt andre målsettinger, og skal selvfølgelig videre fra 3S på den etterhvert. Der blir de nødvendige batteriene skaffet når jeg føler at jeg er ferdig med en type. Nå er jeg snart ferdig med 3S på TA05ifs, men noen småting som skal prøves gjenstår
Jeg er ikke ute etter å ha max ytelse på alt fra første stund, jeg liker veldig godt å begynne med litt forsiktige setup, og øke gradvis derfra. Det er moro for meg å se tilbake på hvordan bilen klarte seg i begynnelsen. Eksperimenteringen gjelder også justeringene på selve bilen, der er det moro å se hvor mye forskjellige ting har å si. Siden jeg øker på den måten som jeg gjør, så får jeg også et godt inntrykk av hva som skjer.