Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 3:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Ons Okt 10, 2007 9:26 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
http://www.teamlosi.com/Products/Defaul ... D=LOSB9594

Nå blir det liv i leiren!

Har du bestillt djupevik? :wink:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Okt 10, 2007 10:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, nå blir det liv ja!! :D

Blir vel en av hver av disse på deg?

http://www.teamlosi.com/Products/Defaul ... D=LOSB9545

http://www.teamlosi.com/Products/Defaul ... D=LOSB9530


Men vi må vel vente en god stund før desse blir å se i butikkene.



Lurer litt på hvor stor forskjell det blir. Hvor mange rpm er det på orginalmotoren? ....spent på hvor lenge girkasene varer nå :P Vist man hiver disse motorene inn i micro-DT går det vel kanskje an å kontrollere litt, men kassa vil jo få endamer vekt og større hjul å hanskes med :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Man Mar 31, 2008 3:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du bjarne! Hvordan går egentlig den børsteløse microen din? Er det Losi sitt eget BL sett du kjører?
Å hvor kjøper du lipopakker? Tenkte jeg skulle hatt et litt større batteri slik at jeg får utnytta batteriluka til det lange chassiet (ca. 1.5 ganger så stor plass som batteriet er breit).

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Man Mar 31, 2008 4:16 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Du bjarne! Hvordan går egentlig den børsteløse microen din? Er det Losi sitt eget BL sett du kjører?
Å hvor kjøper du lipopakker? Tenkte jeg skulle hatt et litt større batteri slik at jeg får utnytta batteriluka til det lange chassiet (ca. 1.5 ganger så stor plass som batteriet er breit).



Kjøpte lipo her: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4358

Lodde sammen celler til ønsket kapasitet.

Bruker Losi sitt 8750 system. Tenkte det holdt og det gjorde det :? Går så det suser det, men passer fremdeles best i stua. Blir for puslete og lite moro på 1:10 banen f.eks.

Men ved fullgass slår bilen salto på 0,1 sek :D

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Man Mar 31, 2008 4:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe.. Den er for liten for hallen ja. Men den går likevel så godt at den slår salto i svingene med vanlig børstemotor og lipo :P

Jeg har bestilt den motoren som er hakket større... Håper det ikke er mye dårligere bunndrag i den? Klarer ikke dra microen på bakhjulene med dt chassiet selv med laveste spur.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Man Mar 31, 2008 5:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Nå begynner jeg å få ideer her!! Det er faktisk meeeget god plass i ds karosseriet... Så vist jeg legger ESC i batteriluka (tror du det er plass?), så kan jeg putte et batteri oppe, og så en am mottaker uten deksel oppå der igjen.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5266

Tenkte det kunne passe. Kanskje et som er litt mindre(tynnere). Ser du på bildet mitt så ser du at det er god plass til mottakeren oppi coupeen om batteriet tar opp hele plassen opp til karosserifestet.


Vedlegg:
DSC07768.jpg
DSC07768.jpg [ 67.94 KiB | Vist 10433 ganger ]
DSC07769.jpg
DSC07769.jpg [ 69.73 KiB | Vist 10432 ganger ]

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 11:04 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
ESC`en er pitteliten (som alt annet :wink: ), så den passer nok fint i batteri"rommet".

Men du kommer jo til å kjøre 2 timer på et 600+ mah batteri :)

En annen sak er at 40 grams vekt 1 cm høyere opp i chassis fører nok til noe høyere tyngdepunkt. Veltepetter :?:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 11:11 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Ser du på bildet mitt så ser du at det er god plass til mottakeren oppi coupeen om batteriet tar opp hele plassen opp til karosserifestet.


Men den originale mottakeren skal du jo ikke bruke. (eller styreservoen for den del...)

Du får finne en micromottaker med liggende kontakter så går det nok fint.

Jeg har forresten en JR SM22 styreservo til overs. (Bestillte 2 :oops: ) Husk å bestille servoredder og (LOSB0820)!

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 11:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du kom faktisk akkurat for seint! Eg bestillte servoen i går :P
Mangler bare Esc nå.. Det jeg har på bildet der er ikke den orginale mottakeren, det er en vanlig AM mottaker.. Kontaktene får vi fort liggende ;)

Det med vekta blir jo en ting å tenke på ja. Men samtidig så tror jeg ikke det blir så sykt stort problem... Bilen er ikke såå høy i utgangspunktet, og de gangene bilen har velta rundt så er det vel mest på grunn av godt grep og lett bil :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 11:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
2 timers kjøring hadde vert nice! Hvordan er strømforbruket på børsteløs da? Enda mindre kjøretid?
Jeg har vel 5minutt+ nå med lipo, så da blir det vel nermere 3 ganger så lang kjøretid om man trekker ifra litt for den ekstra vekten.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 11:55 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Har vel aldri målt kjøretiden, men omtrent det samme tipper jeg.

Hvordan blir dempingen med den ekstra vekten da? Regner med du har investert i fjærsett og.

Demontert AM mottaker ja. Selvgjort er velgjort :) Skulle vel fungere bra det og.

Har du veid bilen nå? Lurer på hva totalvekt blir med 40g batteri.

Uansett vekt/tyngdepunkt/dekk/lengde tror jeg nok den skal gå på bakhjula med børsteløs.

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 12:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja vi får se. Har invistert i aludempere.. Hadde noe fett i de, men det forsvant fort og funket dårlig. Demperne i seg selv er mye bedre enn de orginale i det minste :)

Vi får se hva som skjer, jeg tester nok med det batteriet jeg har først, men det hadde jo vore greit med litt lengre kjøretid ;)
Brevvekt har jeg ikke desverre :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 1:09 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Brevvekt har jeg ikke desverre :P


Glemmer at du bor på hybel og ikke har mamma`s kjøkkenvekt tilgjengelig :P

Regner med at det kommer utfyllende rapport når prosjektet er klart!

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tir Apr 01, 2008 1:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, jeg holder dere oppdatert vet du! ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi Micto-t
InnleggSkrevet: Tor Mai 01, 2008 11:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da har jeg prøvd børsteløst ute for første gang. Skal si det går unna! Bruker en liten FM mottaker fra Futaba, og det går akkurat. Det største problemet mitt nå er at jeg ikke kan gi bånn gass med en gang uten at batteriet kutter...

Bjarne, hadde du forresten problemer med å stille på spuren med den nye motoren? Virker som motorfestene er litt annerledes på denne motoren slik at sporene til motoren i motorplata ikke passer helt... Og så måtte jeg sette spuret på andre veien nesten helt inntil motorblokka for at det skulle passe med spuret.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 48 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC