Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 3:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Så da koker det vel ned til 2 ting, og det ene problemet er vel at skruen løsner, og det andre er at den knekker under belastning hvis den er strammet for hardt. Jeg skal se på dette når jeg får tid selv, er ikke lenge til verkstedet mitt er 100% :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
slr88 skrev:
derfor jeg går over diffene før hvert treff:p


Fordi de er dårlige ja? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
De er gode nok hos meg iallefall...... :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:22 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
funker fint her også=)
virker som at de funker veldig bra om du bare treffer rett når du skrur de sammen=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Såg ikke at innlegget ditt var komt når jeg skrev den siste stressi...

De funker hos deg ja, du har aldri hatt sånn sluring? Jeg tipper jo at når man får på plass enveisdiffen fremme så får man jo litt mindre belastning på bakdiffen også siden den mest sannsynlig ikke slurer..


Synes du motsier deg selv litt nå slr88.. Diffene funker fint, men du må gå over de stadig vekk?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kanskje du misforstår? Det er vel derfor de fungerer, fordi at han har rutinemessig vedlikehold på dem?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja men så får du definere rutinemessig da.. Jeg mener at "mellom hver batteripakke" i alle fall ikke er rutinemessig. Det kalles altfor ofte :evil: Men så kjører vel han litt mer enn meg. Men jeg skal ikke diskutere dette mer, jeg er rett og slett nødt for å teste mer ;) Jeg får begynne å dra den ut i bergensklimaet slik at jeg vet hva som funker FØR jeg reiser på treff neste gang.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
jeg motsier nok ikke meg selv nei..
det er som stressballen sier, gjør det av rutine.. jeg kjører nok mer en deg ja...
men no har jeg ikke bytta skruen på ca 2mnd heller da!! og da er det snakk om ca 15batteripakker..
så vedlikehold er viktig på de har jeg merket!!!
det jeg gjør er da å skru ut skruen, fjernen den gamle locktight`en, kanskje legger jeg litt kule gris, tar på ny locktight, skrur sammen igjen til det jeg har funnet ut funker.. tar på gris der så hiver jeg det på plass igjen..
samme framme og bak=)

jeg går over de før hvert treff og med en gang jeg merker noe rart med de!
tar ikke lang tid å se om det er noe i veien der eller smøre litt gris i der så..
tipper jeg bruker ca 20min før hvert treff på diffene! (verdt det, når de funker heile treffet da)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 4:19 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg har ikke hatt mye problem med diffene min heller. Har plukket de fra hverandre og renset de noen få ganger.
Har Novak 4.5 turn BL motor, så det er nok av belastning på de, men jeg syns de har klart seg veldig bra.
Merket at når jeg kjøpte litt jalla gris fra Stressballen, så ble diffen enda mer medgjørlig..
Hadde vi kjørt 1:1 racer bil, så hadde jo service og vedlikhold vært obligatorisk..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 4:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Ja men så får du definere rutinemessig da.. Jeg mener at "mellom hver batteripakke" i alle fall ikke er rutinemessig. Det kalles altfor ofte :evil: Men så kjører vel han litt mer enn meg. Men jeg skal ikke diskutere dette mer, jeg er rett og slett nødt for å teste mer ;) Jeg får begynne å dra den ut i bergensklimaet slik at jeg vet hva som funker FØR jeg reiser på treff neste gang.


Hehe, det er vel vanskelig å si hva som er rutinemessig for folk. Jeg ser ikke over dem hvis jeg kun har kjørt en batteripakke nei, men jeg gjør det hvis bilen har blitt kjørt 4 x 4000mah batteripakker, for da har bilen fått så mye juling ellers også at jeg ser over den uansett :mrgreen:

Når jeg sier "se over", så betyr det i mitt tilfelle demontering, rengjøring, inspeksjon av alle deler, sammensetting/smøring, justering og testing.

Og selvfølgelig, det kommer nok helt an på hvilken motor en kjører på også. Du har sett akselerasjonen jeg har hatt på bilen ved tidligere treff, og den motoren har stått i omtrent helt fra starten. Når diffen min har holdt med den kjøringen jeg har utsatt bilen for, så er jeg jo bare nødt til å påstå at den duger.

Og jeg er enig, det er egentlig ikke noe å krangle om, for fakta er at noen ikke har problemer, og noen har problemer. Så da gjenstår det bare å finne løsninger for dem som har problemene. Jeg ønsker like mye som deg at diffene funker, så dette må forskes på :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 4:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Jeg har ikke hatt mye problem med diffene min heller. Har plukket de fra hverandre og renset de noen få ganger.
Har Novak 4.5 turn BL motor, så det er nok av belastning på de, men jeg syns de har klart seg veldig bra.
Merket at når jeg kjøpte litt jalla gris fra Stressballen, så ble diffen enda mer medgjørlig..
Hadde vi kjørt 1:1 racer bil, så hadde jo service og vedlikhold vært obligatorisk..


Hehe, dette beviser jo bare hvem som kan skru bil..... :mrgreen:
Hvis Mikrosokk klarer å holde diffen i sjakk med motoren sin, da gjør han ting riktig. Og jeg er sikker på at han ikke bruker bruksanvisningen i dette tilfellet, men heller erfaringen sin fra årevis med mekking :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Fre Jun 13, 2008 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor den ene diffen ser litt mer holdbar ut enn den andre ;)


TT01 vs. TB-02:

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Lør Jun 14, 2008 3:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, si det. Diffen som står i savage er sikkert mindre også...

Kan jo se ut som at de lager diffene så store for at de skal være enkle å skru på.... diffen som står i TB02 er vel kanskje litt for vanskelig for deg...? :wink:

Hehe, jeg synes nå at du leter litt vel mye etter grunner/unnskyldninger til hvorfor du ikke får til diffen.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Lør Jun 14, 2008 7:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Riktig stressballen, litt størrelseforskjell er der. Men det man også kan skimte er en litt annerledes patent med litt mindre plastikk, og litt mer metall. Men uansett så skulle det så være slik at jeg er så dårlig å skru så er det jo fantastisk at denne store diffen holder. TB02 er nok forbeholdt pro's som demonterer hele bilen etter hver batteripakke uansett :)

Jaja, hadde jeg bare vert like flink til å skru i den bolten som deg stressballen :roll: Si meg, er det gullskrujern du bruker for å få det så bra når du skrur fast skruen? Kanskje jeg skal sende diffene til deg ;)

Synes det er litt morsomt å høre dere komme å si at dere jevnlig MÅ skru på diffene for at de skal holde, men likevel står ved at dette er en helt super løsning.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Lør Jun 14, 2008 12:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
djupevik skrev:
men likevel står ved at dette er en helt super løsning.


Jeg vil ikke påstå at diffene i TB02 er en super løsning, men de holder... og det er nok for meg. At det trengs litt rens og vedlikehold er jo bare kos.. Akkurat som en kopp kakao og en naken dame på ett isbjørnskinn frem for en peis..
Skulle gjerne hatt drev i stedet for kuler, da hadde vi nok sluppet unna mye vedlikehold på diffene, men slik er det bare ikke..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC