Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 8:07 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Lør Jun 14, 2008 3:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
At det trengs litt rens og vedlikehold er jo bare kos.. Akkurat som en kopp kakao og en naken dame


Jeg pleier å være vant til at dameme renser seg selv... Kakao-Koppene må jeg vaske....

Når det gjelder diffene: En annen kar fom bor i holten har også hatt en bil med bittesmå kulediffer. Han var ikke så ustyrlig overbegeistret for disse.

Jeg vi bare skyte inn at jeg har hatt differ som har holdt 15 liter fuel uten overhalig og ingen tegn til svakheter! Så da må det være mulig å lage noen differ til en el.bil som holder uten vedlikehold også :?:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Søn Jun 15, 2008 1:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Synes det er litt morsomt å høre dere komme å si at dere jevnlig MÅ skru på diffene for at de skal holde, men likevel står ved at dette er en helt super løsning.


I starten skrudde jeg ikke på diffene i det hele tatt, men såg da etterhvert at selve diff-funksjonen ble "ufin". Så jeg smører dem nå med jevne mellomrom for å være sikker, og for å ha en visuell kontroll. Jeg sier ikke at det er en super løsning, men den funker for meg. Når jeg åpner diffene, så åpner jeg som oftest en fungerende diff. Klart det finnes bedre differ, men herregud mann, hva vil du egentlig høre? Jeg har iallefall skjønt at du ikke liker diffene, og at du heller aldri kommer til å gjøre det, men hvor lenge skal sytinga fortsette? :lol: :lol: :lol:

Personlig liker jeg ikke tannhjulsdiffer i det hele tatt. Den er heller ikke justerbar med mindre den har mulighet for påfylling av silikonolje. Men det kommer selvfølgelig an på bruksområder også.

Hehe, det er ikke personlig ment, så jeg håper ikke at du blir fornærma for alle kommentarene. Virker som at du er på grensen nå.... :wink:
Alle kan ikke like det samme, ferdig med det. Noen har problemer, og noen har ikke, enkelt og greit.

Og ja, jeg kan skru på diffene dine, men foreslår da at du sender meg en ny diff i deler, og så kan jeg sette den sammen for deg. 200,- timen er tariffen som gjelder. Ikke send en brukt diff som er fucka.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Søn Jun 15, 2008 1:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
At det trengs litt rens og vedlikehold er jo bare kos.. Akkurat som en kopp kakao og en naken dame


Jeg pleier å være vant til at dameme renser seg selv... Kakao-Koppene må jeg vaske....

Når det gjelder diffene: En annen kar fom bor i holten har også hatt en bil med bittesmå kulediffer. Han var ikke så ustyrlig overbegeistret for disse.

Jeg vi bare skyte inn at jeg har hatt differ som har holdt 15 liter fuel uten overhalig og ingen tegn til svakheter! Så da må det være mulig å lage noen differ til en el.bil som holder uten vedlikehold også :?:


Jeg har også kulediff på Team Associated RC18, og der er det utelukkende størrelsen som er irriterende. Kulene er knøttsmå, og forsvinner nesten i fingrene på meg under montering. Men slik er det, de er vel populære fordi at de er justerbare og for at de funker greit?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Søn Jun 15, 2008 9:54 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Her er jo den ultimate hop-up til TT01 Djupevik :

http://www.etamiya.com/shop/product_info.php?products_id=4808

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Søn Jun 15, 2008 11:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror Djupevik allerede har denne.

Når det gjelder de som har problemer med bolten i diffen til TB02, jeg skal prøve å bestille en annen type som jeg vet et annet merke leverer. Den skal visst fjerne problemet for de som tighter bolten for mye.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Man Jun 16, 2008 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe.. Jeg tror den hele og store forskjellen er at dere har akseptert at diffene ikke er perfekte, mens jeg ikke helt har slatt meg til ro med det :P

Microsokk: Jeg har kulediff i TT01, det er den jeg sammenlignet tb02 diffen med. Hadde jeg vore like darlig a skru pa denne sa hadde nok jeg satt tilbake drevdiffene for lengst :P Provde ogsa a fylle drevdiffene i TT01 med olje en gang, men da ble det mye gris!!

Stressballen: Jeg tar det ikke personlig, jeg blir bare litt vel engasjert av og til :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Man Jun 16, 2008 9:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hehe.. Jeg tror den hele og store forskjellen er at dere har akseptert at diffene ikke er perfekte, mens jeg ikke helt har slatt meg til ro med det :P

Stressballen: Jeg tar det ikke personlig, jeg blir bare litt vel engasjert av og til :P


Skjønner hva du mener, men jeg fikk inntrykk av at du ikke vil godta at de faktisk funker for noen. Da blir det nok vanskelig å slå seg til ro.... :D

Jeg har nå bestilt en bolt som skal være sterkere, jeg kan sikkert sende en til deg når jeg får dem. Da kan du jo teste. Har du forøvrig funnet delen du trenger til TB evo-diffen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Ons Jun 18, 2008 1:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du mener enveisdiffen? Den skal vere pa veg. Enveisdiffen fremme bestar da av tb01 "diffjoints" og tb evo hoveddrev, enveisdiff og karbonplate.

Jeg har ogsa de hvite tb evo nylon-delen som gar ut til dogbonesene til a ha pa kulediffen bak. Jeg tror kanskje jeg ma bestille meg en slik bolt som du skaffer ja :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Ons Jun 18, 2008 8:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Du mener enveisdiffen?


Jeg roter nok her, trodde du hadde bestilt deg den normale diffen til TB evo, og tenkte ikke på at du snakket om enveisdiffen. Hvis en kjøper TB evo-diffen, så trengs det en liten del i tillegg, og den henger fast på et av plast-trærne som følger med TB02. Det er en liten plastdings som skal holde mutteren til midtbolten. Det var denne jeg henviste til. Beklager forvirringen :oops:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tor Jun 19, 2008 12:27 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
har du inne enveis og forsteket diff ??

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tor Jun 19, 2008 1:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
slr88 skrev:
har du inne enveis og forsteket diff ??


Nope....har enda ikke fått. Går ut fra at det nærmer seg, da den norske importøren pleier å få store leveringer innimellom. Og det er en god stund siden jeg fikk sist....

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Tor Jun 19, 2008 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe..litt forvirring iblandt ma til. Kanskje jeg skulle rprovd tb-evo diffen bak? Hva er forskjellen? Er det bare de hvite delene som gar ut til dogbonesa?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Fre Jun 20, 2008 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så er det to differ som er annerledes enn den originale. Den som er hvit er visstnok forsterket, tror den rett og slett er laget av et annet materiale. TB Evo-diffen er svart, men jeg aner ikke hva som er de store forskjellene. Begge har en egen mutterholder (løs del som sitter igjen på et av delebrettene til TB02-delene), og begge har "outdrive rings" hvis jeg ikke tar feil. Skal studere dem litt en gang jeg har dem foran meg. Har ikke mulighet på en liten stund enda, for det er litt kaos i rc-utstyret mitt for tiden :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Man Jun 23, 2008 2:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Outdrive rings er vel for at de skal tåle mer før de knekker da eller?

I dag har jeg skrudd sammen KOMPLETT enveisdiff fremme til TB02. Det jeg har brukt er da følgende:

50979 - TB Evolution III One-Way Gear
53590 - Cup Joint for TB-01 Reinforced Front One-Way Unit
50991 - TB Evolution III One-Way Unit
53626 - TB Evolution III One-Way Ring Gear Carbon Plate

Hvorfor de ikke bare satte et nummer på en pakke og kalte den for "TB-02 One-Way diff" kan ikke jeg skjønne :P


Men nå er jeg skikkelig motivert for å få ting til her. Nå har jeg eliminert halvparten av diffproblemet mitt på bilen, og etter min mening over 50% av skruingen ettersom diffen bak ligger endel lettere tilgjengelig.
Så for at ting skulle bli virkelig bra nå, så har jeg satt i nye kuler i bakdiffen, snudd skivene som kulene glir på slik at de er 100% "friske", og jeg setter på den hvite diffen som er en Nylon og glassfiber blanding istedenfor plastikk.. Så nå var det stortsett mutteren det hele var avhengig av..

Enveisdiff fremme:
Bilde

Frisk Kulediff bak:
Bilde

Rakk ikke å sette tingen inn i bilen før delene spratt veggimellom:
Bilde



Lenge til du får tak i forsterket mutter stressi? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Differ - TB02...
InnleggSkrevet: Man Jun 23, 2008 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
50979 - TB Evolution III One-Way Gear
53590 - Cup Joint for TB-01 Reinforced Front One-Way Unit
50991 - TB Evolution III One-Way Unit
53626 - TB Evolution III One-Way Ring Gear Carbon Plate

Hvorfor de ikke bare satte et nummer på en pakke og kalte den for "TB-02 One-Way diff" kan ikke jeg skjønne :P


Du tuller nå? reservedeler kanskje? :D
Jeg har byttet ut tannhjulet en gang, og jeg har også solgt cup joints til denne diffen. Hvis dogbonene detter ut i en smell, så kan en cupjoint falle bort hvis en ikke merker det fort. Da er det kjekt å ha reservedeler. At de ikke har laget en pakke med alt dette er nok bare et økonomispørsmål. Enveislager blir også slitt og må byttes innimellom. Jeg er enig at de kunne hatt en pakke med alt, men forstår fint hvorfor det er som det er.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 47 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC