Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 7:25 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 8:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det var tidligere vanlig å bruke et bredt gummibånd som dekket de to store hullene. Jeg skal prøve det neste gang.
Når det gjelder LRP-batteriene, så fungerer de fremdeles hos meg. Jeg har 4 stk LRP 4000mah som jeg har hatt siden jeg begynte å selge dem, og jeg når 4000mah hver gang jeg lader dem. Men denne gangen kjørte jeg litt heftigere lading, bare for å bli ferdig. Da ble det ikke så godt ladet som vanlig, så jeg tror jeg har litt mer å hente der. Tidligere fikk jeg dem over 4100mah, så jeg ser at effekten er begynt å minske, men de gjør jobben enda. Men det spørs om jeg skal prøve meg på 4500mah neste gang, for å se om 24 minutter under dårlige forhold er innen rekkevidde.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, jeg har ett igjen som jeg holder i live ved å lade det på 2A... Altså 0.5C... Jeg tror uansett at en lader med tempcut kan vere greit å ha når man lader NiMH. Gummistrikk må vel funke ja. Men hva er problemet med å ha de åpne? Er det virkelig for mye vann som kommer inni der å reduserer turtall da eller? Kommer du til å fortsette å kjøre sport tuned? RZ eller TZ tipper jeg vil vere ypperlig i den bilen der, men det går vel kanskje negativt utover batteritiden. Hvilken giring kjører du nå da forresten? Kjenner jeg begynner å lure på et sånt chassis selv. Hadde vert perfekt å sette M3 karosseriet mitt på når chassiet en gang i tiden evt. skulle pensjoneres til hylle/søndagsturer :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 10:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg lader dem normalt sett med 3A, og de ligger da oppå en kjøleribbe. Har også Tempsensor med cutoff på rundt 45 grader hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis jeg kjører syklus, så har jeg også tapping på 3A. Funker greit, men jeg liker egentlig best å tappe batteriene på vanlig måte for tiden, altså i bruk.

Er sikkert ikke noe problem å kjøre med åpne motorer til vanlig, men vannmengden motoren ble utsatt for her om dagen var ganske ekstrem. Sikkert ikke noe forskjell fra å kjøre motoren under springen :mrgreen:

Jeg fortsetter litt til med denne motoren, men tror den er noe slitt. Kommer typisk hylelyd fra bronselagerene innimellom, til tross for smøring. Tror den har sett sine bedre dager. Når jeg skal prøve noe annet, så skal jeg faktisk teste en standard sølvkanne.

Husker ikke hvilken giring jeg kjører nå, men skal uansett gire om. Motoren jobbet litt tungt, så en litt lettere dreving vil nok passe bedre for regnværskjøring. Du får teste min en gang du er her, så får du se om du liker den. Kjenner iallefall at jeg har fått litt dilla på kjøring i regn.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Fre Sep 05, 2008 1:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hehe, jeg har ett igjen som jeg holder i live ved å lade det på 2A... Altså 0.5C...


Jeg skulle likt å teste dette batteriet en gang, bare for å prøve et ladeprogram. Mine egne gamle 4000mah batteri som har lagt på alt mellom 4000mah og rett i overkant av 4100mah, har jeg nå fått opp i 4350mah med et bestemt program.

Men over til poenget mitt, jeg har nå byttet til en ny sølvkanne på F103GT, og ifølge målinger så har strømforbruket gått ganske mye ned. Tydelig at Sport Tuned motoren var slitt. Kanskje jeg ikke skal gi opp grensen på 24 minutter helt enda :D
Uansett var det en god ide fra mikrosokken at en kan kjøre 2 x 12 minutter, men det hadde vært moro å holde på i 24 minutter under dårlige forhold på ett batteri.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Fre Sep 05, 2008 2:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har aldri hatt problem med å putte inn nok strøm stressballen ;) Det er spenningen som er problemet når en celle plutselig ikke vil virke :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Fre Sep 05, 2008 11:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ok. Ja, da er det vel liten vits i å prøve.... :P

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Fre Sep 05, 2008 12:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe.. Nei kanskje ikke :) Men hvilket program du bruker nå da?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Fre Sep 05, 2008 1:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kjører et program som heter Re-flex. Underveis i ladeprosessen kjører laderen flere korte, men kraftige discharge-pulser, for å redusere eventuell minne-effekt som oppstår i Nimh og Nicd. Sistnevnte er jo mest utsatt for det, men responsen på mine batterier var iallefall en tydelig forbedring også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2008 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg en liten oppdatering på F103GT når det gjelder kjøretid. Jeg har nå byttet motor til standard sølvkanne, og brukte et LRP 7.2v 4000mah kjørebatteri. Under testen idag fikk jeg inntrykk av at den var bittelitt for tungt drevet, så jeg skal teste en gang til. Men uansett, jeg endte opp på 29 minutter, og skal si meg godt fornøyd med det :D

Et Le Mans løp med 24 minutter varighet er nok ingen problemer, så dette ser jeg frem til å teste med flere (i regnvær) :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2008 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bytte batteriet med et lipobatteri så har du vel fort noen gram færre, og kanskje noen minutter ekstra :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2008 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis det er Lipo med samme kapasitet så. Ellers er det nok ingen vits. Men siden jeg skal kjøre i regnvær, så føler jeg at det er bedre å bruke Nimh, de er vel litt mer hardfør på den måten. En skal jo ikke bruke vann til å slukke Lipo-batteri som brenner, og jeg synes da det blir litt feil å bruke Lipo i denne bilen...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Man Sep 08, 2008 12:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja det var jo en ting å tenke på også. Jaja, synes i alle fall det er interessant å følge med på hva du finner ut i denne tråden, så keep up the good work :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 1:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg plukker opp denne tråden igjen, for jeg har en bil stående som gleder seg til å kjøre i regnvær. Er det noen overhodet som kunne tenkt seg å kjørt 24-minutters løp i regnvær en gang? Jeg er med iallefall. Det eneste jeg skal gjøre er å lage til et nytt touringdeksel som har godt med lys innebygget.

Jeg har noen kjegler som skal brukes til å markere en bane, men skal også kjøpe noen pakker med "dots" som jeg selger i butikken. Må jo gjøre dette før finværet kommer :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Ons Jul 15, 2009 11:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har snart klart et nytt deksel til denne bilen, en Pagini Zonda. Ganske tøff sak egentlig, og godt egnet for å putte i LEDs. Egentlig skulle dekselet brukes på TA05MS, men bakre støtdempertårn var noen millimeter for høy, så jeg gav pokker i å bruke det på den bilen. Skal lage et nytt til den istedenfor.

Hvis noen har en touringbil som er satt opp for regnværskjøring, så må vedkommende gi beskjed. Da kjører vi et 24-minutters løp en gang :D (selvfølgelig i skikkelig regnvær)

Her er et par bilder av dekselet så langt:


Vedlegg:
pagini2.jpg
pagini2.jpg [ 51.58 KiB | Vist 4534 ganger ]
pagini1.jpg
pagini1.jpg [ 51.58 KiB | Vist 4534 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Regnværskjøring?
InnleggSkrevet: Tor Jul 16, 2009 2:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Zondaa :D Du begynner å få et par fete karosserier nå. Det blir vondt å begynne å ødelegge de :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 39 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC