Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 1:24 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 150 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Byggetråd: Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2012 5:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjempebra. Kjekt å se firmaer som tenker "ingen kunde for liten, ingen kunde for stor" :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggetråd: Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Tor Mar 22, 2012 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Prop Shop propeller er bestilt. Får håpe de er verdt 500 kr!

Ellers er jeg ferdig med to dagers pussing av skroget. Grunningen hang ikke godt nok, så alt ble pusset vekk. I kveld har jeg pusset over med litt finere papir, vasket med vann, vasket med avfetting og prepareringsmiddel. Så grunnet jeg med plastik primer før jeg gikk over med to lag hvit filler primer. Overbygget hang det godt på så dette fikk bare avfetting og ett lag hvit filler primer. Nå skal det få tørke en dag eller to så blir det våtsliping for å bli kvitt de siste ujevnhetene. Etter det blir det maling av alt som skal være hvitt. Kjøpt maling til bunnsmurningen, og denne blir veldig mørk blå. Resten av båten blir stort sett hvit med noen lyse gråblå metallic detaljer.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Malingen begynner å komme på. Ett lag plastik primer, 2 lag hvit primer på skroget. Overbygget fikk tidligere et par lag spray putty og er siden primet hvitt men ble pusset litt ned igjen. Sidene på skroget og hele overbygget har fått to lag hvit maling. Kommer til å ta en boks eller to til med hvitt før den delen er ferdig, men nå er jeg tom så det får vente til mandag. Når det hvite er ferdig skal jeg måle ut og maskere vannlinjen. Bunnsmurning blir mørk blå. Sidene på flybridgen tenker jeg å lakke lys gråblå metallic. Lurer også på å lage en linje over bunnsmurningen i samme farge. Alt skal klarlakkes.

Før jeg går videre med mer hvitt nå skal alt våtslipes med fint papir for å få vekk ujevnheter. Kommer til å fortsette med dette minst hvert andre strøk for å få en helt fin og jevn finish. Regner med å avslutte med minst tre lag klarlakk for å få alt perfekt. Her må det litt pussing til for å ikke få kanter i overganger mellom farger.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 4:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Prøvde med 45 mm propeller i dag, men fikk fortsatt ikke opp farten nok. Sitter å lurer på å bytte blybatteriene med 3S Lipo som jeg har liggende. Burde gi litt mer guff, samt få ned vekten. Frykter at den kan bli litt i tyngste laget når den blir ferdig. Fungerer ikke dette får jeg se på nye motorer. Propellene jeg venter på fra PropShop er 42 mm, men høyere pitch og generelt mer aggresive. Kanskje Lipo og de propellene vil være nok til å få den til å slippe vannet.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
3S lipo vil nok gjøre susen ja. Det er en helt annen energi som frigjøres, tipper det vil funke bra.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jepp, holder på å fikse ene batteriboksen slik at den takler både Lipo pakkene jeg har liggende + blybatteriene om det skulle bli nødvendig. Balansepunktet burde være ca det samme siden jeg bare fjerne vekt på begge batteristedene.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Det er vel ganske stor forskjell på tyngda på disse batteriene?

Tenker bare på korleis vannlinja evt vil endre seg nå du bytter ut "tunge" blybatteri med "lette" lipo? ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
5000 mAh 3S er jo litt vekt i, og som sagt begynte jeg å lurer på om den kanskje ble litt tung siden ikke alle ting er på plass ennå. Tror dette blir bra, hvis ikke får jeg øke til større batterier eller legge i litt vekt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vektreduksjonen blir forøvrig 1286 gram ved å gå fra bly til Lipo med de batteriene jeg har. De er 5000 mAh. Om jeg f.eks går til 8400 mAh Lipo sparer jeg ca 900 gram. Skulle være greie vekter å jobbe med for å få båten litt lettere i vannet. 8400 mAh burde gi rimelig grei kjøretid også.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Man Apr 02, 2012 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Har laget til fester til Lipo batterier til motorene nå. Skal også prøve meg på å kjøre dobbel radio siden jeg bygget inn en 2,4 GHz i radiokonsollet mitt. Enn så lenge skal jeg bare kjøre baugpropellen på radio nr 2. Jeg kjørte LiFe batteri på mottakeren på søndag, og dette fungerte supert. Batteriet som ligger der nå er egentlig til Rescue 1, så jeg skal skaffe meg et litt mindre til Jaguaren slik at det passer bedre på radioplata.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Tor Apr 05, 2012 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Overbygget er lakket. Merkelig hvor mye hår man skal greie å få i klarlakken selv etter å ha vasket og vert så forsiktig man kan.... Men jeg håper fittings vil ta oppmerksomheten vekk fra dette...

Har satt på instrument dekaler, laget egen dekal for kartplotter. Det skal også settes et fungerende kompass i midten over de to instrumentene som er flatt satt på der. Ratt har jeg ikke bestilt men det skal også monteres etter hvert. Lurer på å lage til gass spaker også.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Tor Apr 05, 2012 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Begynner å se jævla fin ut nå ja :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 1:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Festet LED i overbygget som skal fungere som lamper på akterdekket. Dette er svake varmhvite LEDs med 120 graders vinkel. Burde gi fin effekt. Festet horn på flybridge, solseng på fordekket, og begynt å legge dekksplank på flybridge. Måtte bygge opp litt med kryssfiner for å komme over ledningene til LED lampene.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 3:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ops, blei vist ferdig med øvre dekk i natt... Kjekt arbeid når man først kommer i gang. Tar tid, men ganske tilfredsstillende.

Nå må det pusses, beises, pusses og lakkes, men satser på at det blir greit til slutt.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 8:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ser bra ut! klikkpanel?:-P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 150 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC