Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 4:20 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 112 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Man Apr 01, 2013 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jepp, skal bli bra til slutt. Angående Tamiya lakken er aberet min med den at den er så forbaska tynn i forhold til andre lakker. Gjør den veldig kresen på mengde og temperatur. Tenker 16-17 grader er minimun og maks rundt 25 grader er fornuftig temperatur, men da må jeg ha et skikkelig kontrollert sted å stå. Med billakk føler jeg det blir litt mindre følsomt siden de jeg har brukt har vert litt tykkere og dermed tåler litt mer, men samtidig krever de lengre tørketid etter det jeg erfarer.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tir Apr 02, 2013 4:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Damn.. Det der var en fresh farge :D serveldig bra ut :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 6:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg må sei eg likte den fargen der :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja det håper jeg siden du valgte den ut!

Har ikke kommet i gang med våtsliping og fiksing enda. Håper jeg kan få klargjort litt i kveld eller i morgen. Skal gjøre kantmaskeringen på en litt annen måte denne gang slik at det blir mindre mulighet for blødninger. Mulig jeg må skaffe en boks til med hvit, men det går vel bra? Skal jeg eventuelt ta den en tone varmere slik som den originale hvitmalingen du skulle bruke var?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 1:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Om du finne noko som ligner litt meir på racing white kan du kanskje gjøre det ja ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 4:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Men det var virkelig ikkje meininga at du skulle styre og stresse for å få båten min ferdig :p du må no bare sette den vekk en plass og ta deg av dine egne om du heller vil det ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 4:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hadde eg stressa hadde riggen vert ferdig no!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Tor Apr 04, 2013 7:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Hadde eg stressa hadde riggen vert ferdig no!


Haha :D godt poeng :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Søn Apr 07, 2013 5:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var to bokser til med maling brukt opp. Sliter med litt støv i lufta som setter seg i malingen, men må nesten få laget meg lakkboks for å bli kvitt problemet.

Våtslipet forige lag med 1500 papir før jeg begynte. Fikk fjernet mye små ujevnheter, blant annet noen litt småstygge spor etter grovere sandpapir å plasten. Tror det meste av dette er borte nå. Noen som har erfaring med klarlakk beregnet på bil over Taimya lakk? Hvis ikke får jeg gjøre en test.

Skal avmaskere om et par timer før malingen er helt herdet og hard. Så blir det noen dager til med herding før ny maskering og hvitmaling igjen. Da bør det bli bra nok.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Søn Apr 07, 2013 6:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Avmaskert, ser veldig bra ut. Nuppene gikk fint vekk bare jeg strøk fingrene over, så dette ble bra. Fargen ble jevnere og dypere nå med flere lag. Det som er av blødninger kom etter første strøkene pga gammel maskering som slapp noen steder. Med teknikken jeg brukte i dag gikk det helt supert. Når grønnfargen er skikkelig herdet skal jeg gå over og skrape vekk de verste blødningene, pusse over litt, våtslipe og så maskere og lakke hvitt igjen. Da skal vi nok få på den litt varmere hvitfargen som det var ment den skulle ha. Vil nok stå bedre i lag med grønnfargen. En klar hvit mot den grønne blir litt skarpt, så den trenger noe litt roligere og varmere å balanseres mot.

Bilde

Bilde

Bilde


Får heller ta noen skikkelige bilder med speilrefleksen i godt lys når alt er ferdig.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Søn Apr 07, 2013 6:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser veldig fint ut, og en varm hvit vil nok matche godt vil jeg tro. Men er ikke dette en slags korallblå farge da? Ser at du skriver grønn? Er bildene så misvisende?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Søn Apr 07, 2013 7:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Steike ta eg lika deg, Thomas :)

Det der ser meeeget bra ut :D
Synes også det kvite blei litt vel kvitt, så den kan godt tonast ned litt..

Fargen heiter coral blue, Stressballen. Så du har et poeng der.. Personlig synes eg den nesten ser meir turkis ut :p men det er auget som ser :p

Men som sagt så ser det veldig bra ut, Thomas.. Gleder meg til eg får sett den med egne auger om ei vekes tid ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Søn Apr 07, 2013 11:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Grønnblå ja, turkis aktig. Synes kanskje den heller mer mot grønn enn blå, men øyet som ser etc. Med litt varmere hvit tror jeg båten får en fin litt oldschool look som passer skroget bra. Får se om det skjer noe utover i uka. Tenkte å få maskert og tatt bunnfargen på Jaguar, men tror jaggu ikke jeg har mer lakk igjen til den i rett farge, så vi får se. Trenger en del herdetid på den siden jeg skal lakke tre farger på skroget, men får ikke gjort den ferdig før ny ladning liquid masking er på plass uansett.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Man Apr 08, 2013 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, det er sant. Jeg bare lurte på om fargeinnstillingen på skjermen her var helt på trynet :mrgreen: Blir nok bra med varmhvit, det var vel tanken helt fra starten tror jeg. Blir en bra match. Bare en ting, jeg aner ikke om dere kommer borti problemstillingen, men vær ytterst forsiktig med å bruke kicker når ting blir limt fast på båten i ettertid. Jeg fikk misfarging enkelte steder på en mindre seilbåt jeg hadde, det viste sinnsykt godt på hvitfargen, den gulnet skikkelig. Så ut som piss. Nå er jo kicker sterke greier, og jeg brukte ikke akkurat en mild type, men kan være greit å passe litt på, selv om en har fått på klarlakk.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Håvard´s Atlantis
InnleggSkrevet: Man Apr 08, 2013 9:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Stort sett all lim vil gulne over tid, men kicker gjør reaksjonen raskere der også, og kan reagere med maling. Er ikke mye slikt som skal gjøres tror jeg. Det aller aller meste som står igjen etter lakking er riggen. Det blir skruing og boring.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 112 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC