Sunnfjordrc.no
http://sunnfjordrc.no/

Tuning av ny Thunder Cat 31
http://sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=42&t=1701
Side 7 av 15

Forfatter:  vector 250 [ Ons Aug 19, 2009 10:20 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Nå er du uvanlig optimistisk ang mine prosjekter synes jeg :lol:

Hvis jeg klarer 46 miles med standard motor så er jeg den første i verden som gjør det. Jeg håper på/er fornøyd med rundt 40 miles sånn til å begynne med. Jeg har masse fintuning igjen når jeg har fastslått hvilken propell som er best. Jeg trenger også å få skaffet meg 60-65% nitro som er det de raskeste gutta kjører. Jeg regner med at etter en del mer kjøring og utprøving av div prop.høyder og vinkler så vil jeg finne det mest optimale stillet. Dessverre har det blitt smått med muligheter for videre testing i det siste, men det kommer

Båten ligger meget stabilt og stødig, men den lå høyere og tørrere sist enn den har gjort tidligere (jeg hadde da senket propellen)
På fartsstrekka begynnte det å bli litt antydninger til ustabilitet ved et par anledninger, men alt i alt tror jeg skroget tåler mye mer før det blir upålitelig.

Forfatter:  yallaair [ Ons Aug 19, 2009 11:05 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Sitat:
Nå er du uvanlig optimistisk ang mine prosjekter synes jeg

Det er bare for å bygge deg opp. Når jeg har fått bestemt meg for hvilken båt jeg skal kjøpe, så melder vel prestasjonsangsten seg for deg heheh :P

Forfatter:  vector 250 [ Tor Aug 20, 2009 4:59 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Overhodet ikke, dersom du går for nitro så er utvalget ganske snevert. Brushless som jeg også spekulerer litt på selv så er der EN verdig kandidat.

For absolutt max fart og aks er det kun brushless som gjelder, men for min del blir det vel mest sannsylig som ved fly, det er nitro som er gøyest, så jeg forsøker å glemme denne el.båten som jeg har litt lyst på også.

Plug and play blir rett og slett for enkelt

Forfatter:  yallaair [ Tor Aug 20, 2009 8:08 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Naturligvis blir det nitro! Brushless er som et samleie med kondom :lol: Nei, mekke, tune, optimalisere og flise alt annet som rører på seg, det er det som gjelder :mrgreen:

Forfatter:  djupevik [ Fre Aug 21, 2009 11:14 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

yallaair skrev:
Brushless er som et samleie med kondom :lol:


Hehe, men når man kjører brushless slipper man uønskede unger og sjukdommer i alle fall :P

Forfatter:  Vegard [ Fre Aug 21, 2009 2:11 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

djupevik skrev:
yallaair skrev:
Brushless er som et samleie med kondom :lol:


Hehe, men når man kjører brushless slipper man uønskede unger og sjukdommer i alle fall :P
Selv om du slipper dette er ikke børsteløs alltid like trygt for kameramenn http://www.youtube.com/watch?v=7-zAHatn7ek

Forfatter:  yallaair [ Søn Aug 23, 2009 9:55 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Sitat:
Jeg håper på/er fornøyd med rundt 40 miles sånn til å begynne med

Spørst om dette holder nå da :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Aug 23, 2009 12:21 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

he he he, det der er et gammelt sitat, mye vann har rent i bekken siden den gang 8)

Forfatter:  yallaair [ Søn Aug 23, 2009 3:32 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

vel, nå trenger du all den hjelpen du kan få heheh

Forfatter:  vector 250 [ Søn Aug 23, 2009 4:46 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Jeg har skumle ting på gang :twisted:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Aug 23, 2009 8:27 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Ooooh yes baby :mrgreen:

Speedgunneren fungerer supert og måler uten problemer båter som kommer rett imot på ganske langt hold :D

Jeg hadde en bestepassering på 42 miles i dag 8) selv med lekkasje på header`n og ikke optimalt vann (litt for stille) Da var propellen på det laveste og når jeg hevet den max hadde jeg flere passeringer på 40 blank, så det ser ut til at lavere er bedre, men det kan hende at midt i mellom funker enda bedre, det blir testet neste gang.
Dette er forbi målet mitt og kun 0.3 miles bak beste måling som eksisterer på nettet med originalmotoren :shock:
Jeg regner med å gruse dette når jeg har tettet header`n og fått fatt i 60-65% nitro som alle de raskeste kjører når det skal måles fart 8)

Jeg skal også måle med original propell forå se hva den nye utgjør. Jeg spekulerer også i å hive på igjen den originale bråkepipa bare for å få tall på hva den er god for selv om jeg ikke egentlig har lyst til å bruke den mer.

Forfatter:  stressballen [ Søn Aug 23, 2009 8:37 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Tøft :D

Forfatter:  vector 250 [ Søn Aug 23, 2009 8:44 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Nå tar jeg med en kopp kaffe og går i verkstedet for å sjekke om det går lett og greit å hive på plass en illsint italiener med navn Sirio 27 race 8) Dette er en råsprek italiensk bilmotor som antagelig yter en del mer enn billigmotoren fra Dynamite selv om den er blitt meget respektabel med litt små justeringer med Dremmel :lol:

Forfatter:  yallaair [ Man Aug 24, 2009 1:53 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Jer tror du må bare finne frem den største og sprekeste motor'n skuta kan bære. Når jeg har utført alle mods på standard motor og båt, så klarer den lett 48 mph :lol: Men for å være litt kompis kan jeg jo alltids slakke ned litt på farta slik at vi kan kjøre side om side.

Forfatter:  vector 250 [ Man Aug 24, 2009 4:33 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Du dagdrømmer, 48 miles med ca samme size båt og halve motoren :lol: I don`t think so :wink:

Jeg har lest en god del i tråden om hvordan gjøre Miss Vegas rask, og hvis du i det hele tatt bikker 40 miles med den versjonen du har valgt så er du god :lol:

Side 7 av 15 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/