Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 10:48 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Aug 09, 2013 10:53 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Skal ikke mobbe batteriet mitt for at det er "overvektig" ;-)

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Aug 09, 2013 11:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tør ikke å mobbe en bil som ikke er mulig å skubbe av veien :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Aug 09, 2013 11:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Hehehe

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Lør Aug 10, 2013 9:43 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Da er vi straks i gang med årets touringrace, og da gjenstår spørsmålet om deltakerene er klare? Lad batterier, gå over skruer på bilen, sjekk at ledninger ikke henger og slenger, husk å lime dekkene, sjekk differ og så videre. Oppmøte på hobbykjelleren fra kl 12.30 til 13.00.

Husk også å montere transponderen, og pass spesielt på ledningen til denne. Uten transponder vil man IKKE få godkjent løp! Så hvis ledningen sliter eller lignende så vil ikke passeringer bli registrert. Bruk fornuften på denne folkens.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 11:21 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Er det bestemt nokke antall runda/tid vi skal kjøre? Slite litt med å finne fram nokken gode batteri i flyttelasset.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 7:23 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Dette var moro folkens :D
Håper konkurranseinstinktet ble vekket hos flere. En dårlig plassering idag betyr bare at den kan skje med noen andre neste gang. Det er bare å stå på, og sørge for at utstyret er i teknisk god stand :D
Dagen ble lang, men vi får bli mer effektive til neste gang. Kan med en gang legge til at løpene fremover blir kjørt utelukkende på søndager. Å holde på etter arbeidstid i ukedager vil ta for lang tid.

Jeg vil anta at deltakerene har lært seg mye etter dagens løp? Det er ingen tvil om at bilene blir utsatt for mye når vi kjører som vi gjør, her blir driftsikkerhet et stikkord. Denne gangen kjørte vi 20 runder, og det er tydelig at mye kunne skje når antallet runder går opp. Når det er sagt, så kunne vi sikkert kjørt 25 runder også, da hadde vi kommet opp i ca 10 minutters varighet på løpene, forutsatt at man får kjørt jevnt uten store uhell. Foreslår at vi kjører 25 runder i de neste løpene, kom gjerne med innspill på det. Husk at vi ikke nødvendigvis trenger å ha det lettest mulig, så 25 runder burde være overkommelig for de fleste.

En annen ting vi kan bli flinkere på, er å fokusere på egne biler under kjøring. Hvis noen får problemer, så er det opp til hver enkelt å klare seg selv. Det er tross alt premie med i bildet her, så mye prating på kjørestanden passer seg ikke. Det er viktig at deltakerene får kjøre uten å bli forstyrret. En annen ting vi må bestemme er hva som skjer under velt. Personlig mener jeg at enten må vi ha marshalls på plass som skal hjelpe alle, eller så må alle rette opp sin egen bil med velt, selv om det skulle stå noen rett ved siden av bilen. Poenget er at det må være likt for alle.

Det finnes også en annen sak som deltakerene må gjøre en skikkelig innsats på, og det er transponderene. Alt står og faller på at disse fungerer, og idag brukte vi mye tid på dette. Fest dem med skruer istedenfor dobbelsidig tape, bruk gjerne en liten bit fuelslange eller lignende over skruene som mellomlegg mellom transponder og karosseri. På den måten stikker ikke LED 1 cm ut fra karosseriet. Det holder at den er 5mm eller deromkring utenfor. Tanken bør være at hvis bilen sklir på siden, så bør ikke transponder røre bakken. Samty sin transponder var et godt eksempel på hva som skjer når den stikker langt ut. Den var ripete og fæl, godt mulig at det har stor innvirkning på hvor godt den avleses. Hvis noen har skadd overflaten på LED, så kan man prøve å pusse bort de groveste ripene, og se om det hjelper på klarheten med noe varmebehandling etterpå. Kanskje polere LED med dremel er en tanke, jeg vet ikke.

Utover dette så synes jeg det var grisefett med tidtakingssystemet. Når vi klarer å få sikrere avlesninger, så blir dette helt knall. Det var også tøft å starte løpene med slik oppstilling som vi hadde. Vi har forøvrig snakket løst om å ha en "deltakeravgift" på 200,-, vi må nesten bestemme oss for dette litt kjapt. Dette vil inngå i førstepremien. Litt dumt å ta den avgjørelsen etter at løpene er kjørt... :mrgreen:


Vedlegg:
DSC03070 (Medium).JPG
DSC03070 (Medium).JPG [ 301.47 KiB | Vist 9935 ganger ]

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 11:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Aug 12, 2013 1:55 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Flotte bilder Roger :D
Jeg har nå fått printet ut en oversikt, og jeg kan jo oppgi resultatene slik de fremstår før alt er sjekket. Jeg oppgir ingen tider, kun plasseringer slik som timersystemet mener det skal være. Når det gjelder tidene, så ligger de fleste rundetidene mellom 21 og 25 sekunder, men det er helt klart at timeren ikke har fanget opp alle passeringene. Jeg har merket alle tidene som er over 30 sekunder på runden, på alle deltakerene, og så skal jeg sjekke det opp mot tidtakingssystemet. Jeg har sjekket mitt eget avvik på andre kjøringen, og der teller ikke timeren min 17nde runde. Det stemte allikevel at jeg kom inn som nr 2 etter Christer, men ikke med en hel runde forskjell. Når jeg i løpet av morgendagen vil sjekke hver enkelt deltaker, så eliminerer jeg bare de ekstra rundene deltakerene har tatt som har vært unødvendige på grunn av at timersystemet ikke har registrert runder. Hvis eksempelvis Myklemyr har en normal runde som er avlest som 44 sekunder, så vil jeg sjekke dette opp mot video, og hvis videoen viser at timeren ikke teller riktig så deler jeg enkelt og greit 44 sekunder opp i 2, sånn at rundene da blir ført som 2 runder på 22 sekunder hver. Om dere forstår hva jeg mener :D

Anyways, her kommer foreløpige resultat, men husk at det er mulig det kommer endringer når alt er sjekket for feiltelling:

EDIT:Løp nr 1 og 2 er ferdig sjekket, og vil medføre endringer. I første løp fører endringen til at Myklemyr får bedre tid (minus ca 78 sekund totalt sett på løpet), men dette medfører ikke endringer plasseringsmessig. I andre løp blir det endringer. Der fikk jeg (Kåre) en feiltelling som fører til at jeg kom i mål på ca 445 sekunder etter Christer på ca 443 sekunder. Deretter er Vegard oppført med ca 469 sekunder og Stig Andre står med ca 589 sekunder. Men når jeg trekker fra alle feiltellingene på Stig Andre, så kommer han ned på ca 460 sekunder totalt, og vil derfor ligge foran Vegard som har ca 469 sekunder med ingen feiltellinger. Jeg korrigerer herved poengsummene og plasseringene.

Race 1:
1. Kåre Myklebust - 25p
2. Christer Dankertsen - 18p
3. Stig Andre Myklemyr - 15p
4. Håvard Stubhaug - 12p
5. Cato Risholm - 10p
6. Vegard Solheim - 8p
7. Terje Solheim - 6p

Race 2:
1. Christer Dankertsen - 25p
2. Kåre Myklebust - 18p
3. Stig Andre Myklemyr - 15p
4. Vegard Solheim - 12p
5. Terje Solheim - 10p
6. Cato Risholm - 8p
7. Håvard Stubhaug - 6p

Foreløpige resultat:
1. Christer Dankertsen - 43p
1. Kåre Myklebust - 43p
3. Stig Andre Myklemyr - 30p
4. Vegard Solheim - 20p
5. Håvard Stubhaug - 18p
5. Cato Risholm - 18p
7. Terje Solheim - 16p

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Sist endret av Hobbykjelleren den Man Sep 16, 2013 12:12 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Aug 14, 2013 4:02 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
kor det blei med video?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Aug 14, 2013 4:23 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
carish skrev:
kor det blei med video?


Sorry, ting har tatt litt tid her, har vært opptatt med mye annet. Video er iallefall overført til pc, og må bare gjennom en liten redigeringsprosess. Jeg ville ikke skrive ut noe mer før hver enkelt deltaker er sjekket, forhåpentligvis får jeg gjort det i kveld.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Aug 14, 2013 5:02 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Den e go..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Aug 14, 2013 10:59 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Jeg kom dessverre ikke i mål i kveld heller...

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Sep 06, 2013 2:32 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Her kommer dato for neste runde Touringrace. Hva sier folket til søndag 15.september? Husk at her må vi alle strekke oss litt for å kunne holde løpene på oppsatte datoer. Bytt vakter, dump kjerringene og så videre for å få dette til å gå opp :wink:

Når det gjelder videoene fra første runde, så skal jeg få det ferdig før vi kjører neste løp. Så det er bare å begynne klargjøring av biler, en uke går fort.

En annen ting jeg vil ha tilbakemelding på er angående premiering for sene deltakere. Jeg har tidligere ment at de som vil være med å konkurrere om hovedpremien må være med fra første stund, men det er kanskje ikke nødvendig? Jeg mener, det blir jo bare verre for dem selv, og hvis sene deltakere gjør en god innsats og kommer høyt opp, så er jo det bare vel fortjent. Vi får mest sannsynlig inn 2 deltakere til nå, så hva sier dere? Jeg stemmer nå for at de skal få være med å kjempe om premie på lik linje med alle andre.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Sep 06, 2013 7:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
ska få det til ja..:) la alle konkurrere om premie seie eg...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Sep 10, 2013 9:32 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Da er det 5 dager igjen til andre dobbelrunde, og denne blir meeeeget viktig :D
Husk å preppe bilene, foreløpig ser det ut til å bli en våt og sur dag, så her gjelder det å ha stell på doningene :wink:

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC