Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 6:50 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 10:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Batteri er på lading.. Både på laptop og bil :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 10:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Batteri på lading her også, til bil og kamera. Mangler bare en god frokost nå, så begynner jeg å bli klar til dyst :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 6:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Resultatet klart? Hehe...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 9:28 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
carish skrev:
Resultatet klart? Hehe...


Resultatene kommer faktisk i kveld :wink:
Nå har jeg sett gjennom alle deltakerene 1 gang på hvert løp, og madammen skal gjøre det samme nå etter at ungene er lagt, bare for å dobbelsjekke. Måten det skjer på er at vi følger en deltaker om gangen, tar tid med stoppeklokke fra start, teller 25 runder, og leser av totaltid på 25 runder.

Det jeg kan si så langt er at det dukket opp et ting som var litt overraskende å se. Det ser for eksempel ut som at et par deltakere valgte å stoppe etter kun 24 gjennomførte runder, noe som i tilfelle blir stående som DNF uten tildelte poeng. Jeg så også et par tilfeller av omveier som var litt i drøyeste laget. Ellers så gikk det veldig greit å se hva som foregikk på opptakene, så alt ser ut til å være ok på den biten :D

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 10:56 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
uff ja,vi kan nok ikkje telle..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Nov 04, 2013 12:52 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
carish skrev:
uff ja,vi kan nok ikkje telle..:)


Ikke jeg heller tydeligvis :oops:
Ser ut som at det kun er 1 deltaker som kjørte 24 runder istedenfor 25, og ikke 2 deltakere, som jeg opprinnelig hintet til. Jeg har forøvrig bestemt meg for å legge ut resultatene imorgen istedenfor, for det må rett og slett en ekstra sjekk til her. Madammen sitter fremdeles og noterer tider på runde 2 i skrivende stund, og det blir litt vel hastig å legge ut tallene i kveld. Her holder det ikke med dobbelsjekking, her må alt trippelsjekkes.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 1:11 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Vel, da er moroa over for denne gang. Det ble en virkelig spennende avslutning, der det skjedde saker og ting som virkelig snudde opp ned på alle tenkte scenarioer. Nervepirrende er vel kanskje det rette ordet. Grunnet dataproblemer så fikk vi ikke brukt tidtakingssystemet, men bestemte oss allikevel for å kjøre 25 runder, og heller bruke filmopptak i ettertid for å sjekke plasseringene. Å selv måtte telle så mange runder samtidig som en skal holde fullt fokus på kjøringa er ingen lett oppgave, men jeg tror det gikk sånn noenlunde for de fleste. Jeg er veldig glad for at løpet ble filmet, her kommer det meste frem i tilfelle noen skulle tvile. Både jeg og madammen har sittet i flere timer og sjekket deltakerene, og nå mener vi at alt er korrekt. Personlig hadde jeg ikke forventet å stikke av med seieren i begge løpene, men videoen viser faktisk at det er tilfelle. Det var også veldig artig å følge noen av deltakerene, her var det både morsom kjøring og spennende jakter.

Her kommer resultatene.

Runde 5:
1. Kåre Myklebust - 25 poeng - 9 min 37 sek (havarerte rett etter 26 runder)
2. Terje Solheim - 18 poeng - 9 min 47 sek
3. Christer Dankertsen - 15 poeng - 10 min 12 sek
4. Håvard Stubhaug - 12 poeng - 11 min 12 sek
5. Cato Risholm - 10 poeng - 11 min 48 sek
6. Vegard Solheim - 8 poeng - 15 min +++ (havari midtveis, tok opp igjen kjøring etter reparasjon)
7. Stig Andre Myklemyr - 0 poeng - DNF (sluttet å kjøre etter 24 runder, hadde også 2 meget tvilsomme snarveier)
8. Roger Eltvik - DNS 0 poeng (ikke oppmøtt)

Runde 6:
1. Kåre Myklebust - 25 poeng - 8 min 55 sek
2. Christer Dankertsen - 18 poeng - 9 min 16 sek
3. Terje Solheim - 15 poeng - 9 min 31 sek
4. Vegard Solheim - 12 poeng - 9 min 43 sek
5. Håvard Stubhaug - 10 poeng - 10 min 35 sek
6. Cato Risholm - 8 poeng - 11 min 05 sek
7. Stig Andre Myklemyr - DNF 0 poeng (havari midtveis)
8. Roger Eltvik - DNS 0 poeng (ikke oppmøtt)


Dette gir følgende foreløpige resultater etter 6 runder (resultat er ferdig sjekket, regn gjerne sammen poengsummene selv for å dobbelsjekke)

1. Kåre Myklebust - 129p
2. Christer Dankertsen - 103p
3. Vegard Solheim - 90p
4. Håvard Stubhaug - 67p
5. Terje Solheim - 63p
6. Cato Risholm - 52p
7. Stig Andre Myklemyr - 46p
8. Roger Eltvik - 10p

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Sist endret av Hobbykjelleren den Tir Nov 05, 2013 5:07 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 3:25 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Det er fordelt feil poengsum i runde 5, femte plass gir 10 poeng og sjette plass gir 8 poeng.

Då står det berre igjen å takke for i år, og gratulere vinneren som viste både god og stabil kjøring.
Det har vert moro, dei fleste har vel opplevd både oppturer og nedturer.
Så får vi ta fortsettelsen i 2014.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 5:55 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Da er det korrigert. Blir mye klipp og lim, så det dukker nok opp en feil eller to innimellom. Jeg oppfordrer alle til å sjekke egne poengsummer fra og med første løp, bare for å være på den sikre siden.

Jeg vil også takke alle deltakerene for i år, det har vært veldig kjekt å kjøre skikkelige touringbiler. Denne gangen var det jeg som stakk av med seieren, neste gang er det sikkert noen andre sin tur :D Jeg føler at seieren er mye takket at bilen fungerte godt. Spesielt den siste dobbelrunden syntes jeg at ting begynte å falle på plass teknisk, med oppgraderte tannhjulsdiffer og den nye Tamiya RZ-tuned børstemotoren. De andre løpene føltes bilen meget annerledes ut, og jeg hadde ikke mulighet til å kjøre så fort på tekniske partier som jeg hadde nå på siste dobbelrunde. En annen ting som kanskje spillet en stor rolle på de to siste løpene var at jeg ble presset. Jeg visste på forhånd at jeg ikke kunne "safe", siden det var så tett i teten poengmessig. Jeg måtte ha en førsteplass og en andreplass for å føle meg trygg. Når jeg da kræsjet etter tiende runde i første løp, og mistet et helt minutt, så trodde jeg at løpet var kjørt. Jeg husker at jeg da tenkte at nå måtte jeg virkelig slippe meg løs, selv om det øker risikoen for velt og kræsj. Jeg tilstrebet veldig å holde høy fart i de tekniske partiene, for der gikk det an å hente inn mye tapt tid. Når man i tillegg ikke vet hvor mange runder man ligger etter, eller har kjørt selv for den saks skyld, så legger man kanskje inn et ekstra gir. Jeg tar det kanskje litt for seriøst, jeg vet ikke, men jeg synes det er moro å konkurrere :D

Vi finner på et eller annet med tanke på pokalene, jeg kommer tilbake til dette :D

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Nov 05, 2013 8:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Takk for mykje moro :)

Satser på å være med å kjempe om pallplassering neste år når eg får satt i ein litt sprekare motor enn det eg har måtta brukt i år.. Merka at eg rett og slett vart frakøyrd pga for liten motor.. Berre ta ein kikk på starten på siste løpet, Stressballen.. Følte eg stod heilt i ro i forhold til alle andre :p

Men moro har det vært lell :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tor Nov 07, 2013 5:16 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Her er video av femte runde. Inntil videre så får klippet være i den kvaliteten den er. Sjette og siste runde kommer sikkert senere i kveld.

EDIT: begge løpene ligger nå ute.

Runde 5:
http://www.youtube.com/watch?v=phXNExsc ... e=youtu.be

Runde 6: (finale)
http://www.youtube.com/watch?v=XH909OmSSBE

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Sist endret av Hobbykjelleren den Tor Nov 07, 2013 10:04 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tor Nov 07, 2013 7:33 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
moro...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tor Des 05, 2013 1:37 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Heisann godtfolk :D

Jeg håper vi klarer å få til en liten samling der vi kan dele ut pokaler, og kanskje være litt sosiale i samme slengen. Terje snakket litt løst om at vi kanskje kunne gjøre dette hos han, er det en avgjørelse vi kan ta deg på ordet på Terje? Gi en tilbakemelding her i tilfelle :D

Hadde det gått bra med en time eller to fredags kveld den 20.desember? De tre p'er? (pokal, pizza, pils) :wink:

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Fre Des 06, 2013 5:54 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Joda vi kan møtast hos meg fredag den 20. desember for ein uhøgtidleg samankomst med dei tre P'er. For dei som ikkje veit kor eg bur, så held eg til i Vågavegen 24

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Søn Des 15, 2013 9:41 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Eg kjem, og eg er mottakelig for ganske mange P'er.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC