Og så litt om konkurransen. Først et bilde av pokalen og diplomet vi fikk

Passer fint inn på hylla ved siden av Cup Racer 2011 pokalen.
Konkurransen kjøres på en bane bestående av 7 porter og en dokk. Det finnes forskjellige mønster man kan kjøre etter det jeg hørte fra en erfaren danske. Felles er at man har 7 minutter på seg å gjennomføre løypa. Portene skal forseres i rekkefølge og det er angitt om de skal passeres med baugen eller akterenden først. Ved berøring av porten får man 1/3 av poengene porten er verdt trukket fra den totale poengsummen. Man starter løpet med 100 poeng, noe som vil si feilfri kjøring. Bommer man på porten totalt får man maks trekk. I dokken skal man manøvrere seg inn i en åpning som er båtens bredde + 150 mm. Man får trekk 6 poeng trekk for å treffe hver side, totalt 12 poeng minus. Går man inn og ut av dokken får man automatisk 12 poeng trekk, noe man kan se i videoen av meg over. I vinden vi hadde i Bergen valgte mange å legge seg inn langs ene siden og ta 6 poeng trekk for å sikre seg. Når man kommer inn i dokken skal baugen plasseres mellom to tape biter, og når man er fornøyd reiser man radioen i været og sier stopp. Nå skal båten ligge i ro av seg selv i 3 sekunder. Berører båten en eller begge sidene under disse 3 sekundene får man overnevnte trekk. 3 sekunder var litt mye å regne med at noen skulle greie med vinden i Bergen, så de var litt snillere på tiden her.
Her er poenglisten min og viser alle tre rundene. De to beste rundene er tellende og gir den totale poengsummen. Vi var som sagt fire stk som hadde 173 poeng og delte 4. plass. 3. plass hadde 186 poeng. Han som vant har vert nordisk mester flere ganger og deltar også i VM. Han kommer fra Danmark og trener på denne type kjøring i forskjellige løypeoppsett.
http://stenbakk.no/bilder/rc/bergen3006 ... 300612.pdf